Ja heb je dat nog niet gemerkt dan?? Hier ook gewoon whatsapp, ik doe er niks vertrouwelijks mee, heb hier geen facebook ook. En de foto's, idd alleen van het mislukte eten!
Als je bang bent dat je gegevens door verkocht wordt oid moet je geen internet of whatsapp of dit soort middelen meer gebruiken. Ook telefoons kunnen ze afluisteren. Ik blijf het gewoon gebruiken dus.
Ik blijf bij whatsapp. Om nou constant andere dingen te gaan gebruiken, heb ik geen zin in! Ik verstuur geen wachtwoorden en geen naaktfoto's, dus heb vrij weinig te vrezen denk ik
Precies! Dit doe ik ook alleen maar En mijn foto mogen ze best gebruiken. Lekker boeiend! Ik ben niet belangrijk. Heb geen boeiende informatie. Dus als ze willen weten wat ik vanavond eet. Dus als ze willen weten, kijken ze toch lekker
O nee hoor als meneer fb wil delen met de wereld dat mijn zoontje kan lopen en mijn dochter een sticker met zwemmen heeft verdiend moet tie dat vooral doen. O ja en dan weet tie ook gelijk dat we nloemkool eten vanavond.
En zo krijg jij dan misschien wel weer folders van winkels waar de bloemkool in de aanbieding is!!! Hoe makkelijk is dat!! Ik zeg delen die foto's!!!
Ik blijf ook gewoon lekker bij Whatsapp. Het voordeel van Telegram is wel dat je het ook op je pc kan gebruiken, maar heb niet zo de behoefte om daar gebruik van te maken. FB heeft ook een chat functie. Bij alle gratis diensten waar je gebruik van maakt, kun je er vanuit gaan dat jij het product bent dat ze verkopen, zo ook met whatsapp en/of facebook. Kan gaan om algemene gegevens als "zoveel vrouwen tussen de leeftijd van 18-30 maken gebruik van... of vinden ... leuk", maar ook voor gerichte reclame. Werkt bij Google ook zo. Die weten zoveel van je en richten hun reclame's daar gericht op, zelfs wanneer je automatisch aanvullen aan hebt staan zul je merken dat hij eerst zoekresultaten bij jou in de buurt oppert, of zoekresultaten gelinkt aan jouw hobbies oid. Bij Google is het nu zo dat zij bezig zijn met onderzoeken hoe zij kunnen voorspellen wat jij over een half jaar oid leuk gaat vinden dmv wat jij opzoekt. Het schijnt dat door wat jij zoekt op Google, zij al kunnen voorspellen bijv dat je zwanger bent. Je zoekgedrag verandert daardoor en zij zullen je gericht reclames gaan sturen via internet.
Van mij mogen ze lezen wat ik de zeggen heb. Ik heb niets te verbergen. Betreft de persoons gerichte reclame. Ach, er zijn ergere dingen in de wereld. Iemand in mijn omgeving gooide op dat 'ze' (geen idee wie 'ze' is. FBI of zo) jou gesprekken tegen je kunnen gebruiken, en je zo kunnen oppakken. .. vond ik een interessante gedachtegang. Maar ook daarmee heb ik zoiets van: als ze je willen oppakken dan doen ze dat ook zonder WhatsApp of Facebook. Of Linkedin, of Pinterest, of Gmail account. Dus.. tot zover mijn mening
Trouwens, ik heb liever dat commerciële bedrijven mijn gesprekken opslaan dan overheidsinstanties. Omdat tweede wereldoorlog en zo.
Welnee, alsof je berichten ergens 'veilig' zijn. Ik heb het gewoon niet over rare dingen en stuur geen rare foto's, dus zou niet weten waarom ik er een probleem mee zou moeten hebben..
Het boeit mij niks... Of ben ik nou heel naief Zal me een worst zijn dat fb onze koetjes kalfjes teksten leest...