Algehele malaise door vage klachten

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Gatsie, ik voel me de laatste dagen zo gaar. Ik heb allerlei vage klachten. Ik heb dat wel eens vaker en ben er een aantal jaren terug ook al een paar keer mee naar de ha geweest, maar daar ben ik toentertijd niet veel wijzer van geworden.

Mocht het aanhouden dan ben ik wel weer voornemens om eens een bezoekje aan de ha te brengen, maar misschien dat er voor nu iemand is die het herkent.

De klachten bestaan uit:
    - veel/constant honger
    - moe (nu is dat niet zo heel gek met 2 kleine kinderen ;), maar ik ben nu vermoeider dan normaal gesproken)
    - bij vlagen niet goed scherp kunnen zien (mijn ogen zijn pas nog opgemeten)
    - duizelig bij opstaan
    - zweverig gevoel, alsof ik er niet helemaal bij ben
    - zware ledematen, alsof ik ze moeilijk kan bewegen
    - ook praten kost meer moeite, alsof ik heel moe ben en een gesprek moet voeren

Ik ben bekend met een lage bloeddruk overigens, maar zou dat alle klachten kunnen verklaren?

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    673
    113
    Utrecht
    Ben je weleens getest op een schildklieraandoening middels bloedonderzoek?
    Verder passen een aantal klachten ook goed bij je lage bloedonderzoek. Maar misschien eens je bloed uitgebreid laten onderzoeken?
    Vervelend voor je. Ik zou in ieder geval teruggaan naar de huisarts of misschien naar een internist.

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Muv honger heb ik alle klachten die je opnoemt als mijn ijzergehalte te laag is. Heb je je daar al eens op laten prikken?

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    misschien een laag bloedsuiker?

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik had ook zon vage klachten en idd iets aan mijn schildklier! Zou een bloedtestje aanvragen!

6. Amethist

Bedankt voor de reacties meiden. Ik ga binnenkort maar eens een bezoekje aan de ha brengen als de klachten aan blijven houden.

7. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Laat je is testen op diabetes

8. Amethist

Ben ik al twee keer op getest, de vorige keren dat ik met deze klachten naar de ha ging, maar dat heb ik dus niet.

9. Margreetje

11 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar en hier candida. Minderen met suikers doet erg vwel.

10. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Balie medewerkster bij tandheelkundige kliniek
    Rotterdam
    Is het niet gewoon een virusje?
    Er heerst momenteel weer een hardnekkig virus; veel mensen om mij heen hebben soortgelijke klachten.

Het is raar weer ook; heel warm, dan weer regen...

11. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Gewoon een algeheel bloedbeeld laten prikken, weet je in ieder geval of het daarin te zien is of dat je ergens anders moet gaan zoeken

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

Zou ik ook zeker doen!

Vermoeidheid, zware ledematen zouden gelinkt kunnen zin aan vitamine tekort. Moest ook meteen aan schildklier denken, maar zou echt vragen om een algeheel bloedonderzoek.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    B12 tekort, schildklier, suiker, vit D tekort etc, dus echt even door de molen bij de huisarts en je niet laten afschepen!
    Dat afwezige kwam bij mij door de B12. Ik was er wel, maar toch ook weer niet.

14. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Erg herkenbaar!
    Heb exact t zelfde.
    Ik denk elke keer dat het een lichte vorm van hyperventilatie is.
    Ben wel benieuwd wat er bij jouw uitkomt.

15. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Diabetes past wel bij alle klachten die je opnoemt. Maar het zouden ook je vitamines kunnen zijn. Ik heb eigenlijk dezelfde klachten en ik ben bekend met een b12 tekort. Zou gewoon een algemeen bloedonderzoek laten doen.

16. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    B12 tekort?
    Heb ik namelijk gehad en ik was ook duizelig moe en dat afwezige gevoel!

17. Amethist

Nah, de klachten waren even wat minder, niet helemaal weg, maar wel minder, maar vandaag... Oh men...ik kreeg in de middag echt een hongeraanval met weer dat gevoel van zware ledematen. Eten hielp niet, ook na het avondeten bleef de honger. Ik heb inmiddels al worteltjes, 2 zakjes chips en een stroopwafel gegeten, maar ik heb nog steeds echt verschrikkelijke honger.

Ik had eigenlijk voor vorige week een afspraak gemaakt bij de ha, maar die werd afgezegd ivm ziekte van de ha. Morgenochtend ga ik maar weer bellen voor een nieuwe afspraak, want ik word hier echt helemaal niet goed van...

Deel Deze Pagina