Ik wil straks graag een plek in de kamer met een speelgoedbox erbij waar de kleine naar hartelust kan spelen en wat speelgoed kan blijven liggen (en dus niet de hele kamer bedekt, al besef ik wel dat ik diegene ben die het savonds terug moet leggen op de mat hoor ). Omdat we een tegelvloer hebben (wel vloerverwarming) vind ik het nogal hard/kil en wil hiervoor iets van een mat/tapijt/karpet kopen waar mooi het speelgoed op kan liggen. Geen echt kinderkarpet met vanallerlei drukke dingen maar gewoon effe (grijs ofzo). Ben laatst bij Leen bakker wezen kijken maar daar vond ik erg weinig keus. Enkel gewone vloerbedekking op maat laten snijden maar imo gaat dat rafelen dus schiet dat ook niet op? Hoe doen jullie dit? Nog tips misschien?
Misschien een gewoon vloerkleed kopen of is dat een optie natuurlijk zijn die er vast wel in verschillende maten gok ik
Ja daar ben ik al wat voor aan het rondkijken geweest. Nog niet echt iets goeds gevonden, wellicht eens gaan kijken bij de kwantum ed. Maar denk misschien is er hier nog een gouden tip of heb ik iets heel simpels over het hoofd gezien hoe andere moeders dit doen . De maat zou ongeveer 1.20/1.30 x 1.75/2 meter moeten zijn
Misschien een vloerkleed van Ikea? Die hebben allerlei verschillende maten en kleuren, ook veel effen. Zodra je kindje gaat rondkruipen, zal er alleen hoogstwaarschijnlijk vooral overal gespeeld worden behalve netjes op het kleed met het speelgoed Succes met zoeken!
Ik heb toen voor 20 euro een vloerkleed bij ikea gekocht. We hebben er welgeteld 3 maanden gebruik van gemaakt, toen bleef ie niet meer op het kleed zitten. Dus ben blij dat ik niet 1 of ander duur iets heb gekocht.
We hebben op zn slaapkamer een ikea-kleed van 20 euro en beneden heb ik van die schuimrubber puzzelstukken die je aanelkaar kan leggen. Had ik voor 8 euro bij de blokker. Het was allemaal heel handig voor de eerste paar maanden maar hij blijft er nu toch niet meer op zitten Hij zit overal behalve op zn mat
Ik heb zelf niets liggen, maar ik vind de kleden van Kids Impuls (of met een z, kan ook) ook erg leuk. Ze gaan er idd wel van af rollen en kruipen, maar later spelen ze er ook weer op (je kan ze met korting krijgen met de spaaracties van Nutricia/Olvarit/Bambix).
Wij hebben bij ikea vast een autokleed (op de groei) gekocht. Niet dik, maar wel net iets fijner dan de houten vloer.
Bedankt voor de tips! Ik heb de link van Flamingo opgeslagen, fijn ook op maat gemaakt! Ik zal er nog eens goed over deken, logisch natuurlijk dat de kleintjes er vanaf willen, maar het lijkt me zo praktisch om daar de grotere spullen op te hebben staan, dan is het toch een soort van opgeruimd (oke als de kleine naar bed is dan ).
ik heb een speelhoek met een dikke plastic mat, ideaal omdat je de mat kunt afsoppen. Ik had eerst van de ikea tapijten, maar die passen niet in de wasmachine en dat vond ik zo vies met ongelukjes. Dit kan ik lekker afsoppen en het is weer fris. Ik heb er 2 bakken duplo bij staan en verder wisselen we het speelgoed steeds af.
Wij hebben hier een goedkoop autokleed van de ikea voor onze jongetje. De eerste maandjes bleef hij er inderdaad netjes op liggen, maar zodra hij kon omrollen/kruipen niet meer. Maar nu is het echt al een tijd zo dat hij netjes met zijn speelgoed naar zijn hoekje gaat en dus op het kleed gaat spelen! Dus hij komt weer van pas hier.
Wij hebben de RENATE Sprei/deken van IKEA en daaronder van de blokker een buitentafelkleed zodat het niet glijdt op het laminaat. Ze tijgert de hele kamer door maar als ik met haar ga spelen ga ik op het kleed zitten en daar ligt dan ook het meeste speelgoed. Als het mooi weer is leg ik dat kleed ook buiten onder de terrasoverkapping, zo heeft ze altijd haar eigen plekje. Het kleed gaat ook mee op vakantie of als we gaan logeren, dus overal waar we zijn zie je op foto's dit kleed weer terugkomen haha!
Wij hebben ook tegels, en hebben inmiddels al een tijdje in de hoek van de kamer een (officieel een picknick geloof ik) kleed van de Hema, in het grijs met witte opdruk. Onderkant is van plastic, bovenkant van stof, dus hij gaat ook wel eens mee naar buiten. Er om heen hebben we een hekwerk, zo'n playpen, zoiets: Box 5,49 meter WIT (nieuw model) | Assortiment kinderboxen/playpens | Boxenland en hoewel het best een groot ding is en het niet 'mooi' is, is het superpraktisch... Als ik er bij ben, gaat het hekje open (maar crosst ie door de woonkamer), als ik even uit de kamer moet, gaat het hekje dicht. Z'n speelgoed ligt in z'n ' hok' en in 2 kisten ernaast.
Ik had een foampuzzel van de intertoys, 10 euro en klaar! Nu heb ik hem weggehaald omdat ze heel de kamer door kruipt en omdat ik geen zin heb om iedere dag 's avonds puzzelstukken te zoeken en weer in elkaar te puzzelen..