Hoi Meiden, Bij Nicky komen steeds meer pukkeltjes op haar gezichtje. Heeft iemand daar ervaring mee? De een zegt dat zijn hormoonpukkeltjes van de BV, de ander zegt dat het ontwikkelende talgkliertjes zijn. Het zijn hele kleine rode puntjes, sommige met een piepklein wit puntje, echt minuscuul. Kan het kwaad denken jullie? Bezoek aan de huisarts nodig of even aankijken? Het wordt wel steeds ietsje meer. Groetjes Lenneke
ib heeft ze nog steeds...ik dacht als ze alleen op zijn gezichtje zitten en niet op zijn verdere lijf zal het wel geen uitslag zijn. Maar rond die tjd kreeg hij er ook meer. Soms denk ik ook wel eens dat het verband houdt met wat ik eet...
Lize zat een paar weken helemaal onder! Alleen haar gezichtje en een klein beetje hals, maar verder niet. Het waren hormoonpukkeltjes door de BV. Nu is het over, gaat vanzelf. Ik heb haar gezichtje ook goed ingesmeerd met vaseline en babycreme voor droge huid. En nageltjes kort gehouden want ze was geneigd zichzelf een beetje te krabben. groet Amber
Hier ook pukkeltjes hoor, zonder bv. Ik heb er niks aan gedaan en ze zijn uiteindelijk vanzelf weggetrokken.
Myrthe had dit ook: baby-acne zoals de puber-acne. Valt niets aan te doen. Gezichtje goed rein houden en voor de rest afwachten. Nu ze 1 is heeft ze er af en toe nog eens last van. Na 3 dagen weer weg. Geen zicht, maar ja, schattig blijven ze toch !
Baby-acne heeft niets met borstvoeding te maken. Het komt door de hormonen die je kind in de buik van je heeft meegekregen. Ze trekken wel sneller weg als je ze een paar keer per dag met moedermelk dept.
Zoƫ had ze in gezicht, nek, en op het rompje en het is vanzelf weer weggetrokken na een paar weken! Maar was er ook eerst van geschrokken... twinny