Pukkeltjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lenneke, Oct 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    1,961
    0
    0
    Hoi Meiden,

Bij Nicky komen steeds meer pukkeltjes op haar gezichtje. Heeft iemand daar ervaring mee?
    De een zegt dat zijn hormoonpukkeltjes van de BV, de ander zegt dat het ontwikkelende talgkliertjes zijn.

Het zijn hele kleine rode puntjes, sommige met een piepklein wit puntje, echt minuscuul.

Kan het kwaad denken jullie? Bezoek aan de huisarts nodig of even aankijken? Het wordt wel steeds ietsje meer.

Groetjes Lenneke

2. Mamariek

Mamariek Actief lid

Aug 6, 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    ib heeft ze nog steeds...ik dacht als ze alleen op zijn gezichtje zitten en niet op zijn verdere lijf zal het wel geen uitslag zijn. Maar rond die tjd kreeg hij er ook meer. Soms denk ik ook wel eens dat het verband houdt met wat ik eet...

3. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Dewi heeft dit ook, lijken idd. net kleine puistjes.

gr. Kat

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lize zat een paar weken helemaal onder! Alleen haar gezichtje en een klein beetje hals, maar verder niet. Het waren hormoonpukkeltjes door de BV. Nu is het over, gaat vanzelf. Ik heb haar gezichtje ook goed ingesmeerd met vaseline en babycreme voor droge huid. En nageltjes kort gehouden want ze was geneigd zichzelf een beetje te krabben.

groet
    Amber

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook pukkeltjes hoor, zonder bv. Ik heb er niks aan gedaan en ze zijn uiteindelijk vanzelf weggetrokken.

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Tegen mij werd gezegd dat t baby puistjes waren. Ze gingen vanzelf weg...

7. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Myrthe had dit ook: baby-acne zoals de puber-acne. Valt niets aan te doen. Gezichtje goed rein houden en voor de rest afwachten. Nu ze 1 is heeft ze er af en toe nog eens last van. Na 3 dagen weer weg.

Geen zicht, maar ja, schattig blijven ze toch !

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Merel had het ook, bleek koemelk allergie te zijn. Andere voeding en het was binnen 2 dagen weg.....

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Baby-acne heeft niets met borstvoeding te maken. Het komt door de hormonen die je kind in de buik van je heeft meegekregen.
    Ze trekken wel sneller weg als je ze een paar keer per dag met moedermelk dept.

10. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    1,961
    0
    0
    Bedankt meiden!

11. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Zoƫ had ze in gezicht, nek, en op het rompje en het is vanzelf weer weggetrokken na een paar weken! Maar was er ook eerst van geschrokken...

twinny

Share This Page