Vader gordelroos, Elena waterpokken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ecosa, Jul 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ladies, ik zit ff met een "probleem". Mijn vader heeft gordelroos op zijn rug, vorige week maandag is dat bevestigd door zijn huisarts. Wij waren die dag toevallig daar en mijn vader heeft uigebreid met Elena zitten knuffelen en doen. Ja stom natuurlijk, maar ik had absoluut niet door dat het om het waterpokkenvirus ging. Pas die avond toen ik op google keek, kwam ik daar achter, maar ja Elena was al lekker geknuffeld door mijn vader...

De blaasjes waren al ingedroogd, mijn vader had zijn handen uitgebreid gewassen en hij had er kleding overheen, dus ja ik vraag me af of het uberhaupt wel besmettelijk kan zijn. Maar nu begint Elena vandaag te snotteren en ze heeft een beetje verhoging; beginsignalen van de waterpokken.. :(
    Op internet kan ik geen eenduidige info vinden over de besmettelijkheid van het gordelroos- oftewel herpes zostervirus. Weet een van jullie hier meer over, of zijn er ervaringsdeskundigen onder ons?

Op zich maak ik me geen zorgen dat ze waterpokken krijgt, waarschijnlijk is er toch geen ontkomen aan, hoe eerder hoe beter heb ik zelfs begrepen en het schijnt niet echt heftig te zijn. Maar - ooww wat voel ik me een slechte moeder om dit te zeggen - de timing is zooooo slecht. Overmorgen is ze jarig, zaterdag feestje, over 3 weken vliegen naar Turkije. Ben ik echt een slechte mama dat ik zo denk? :oops:

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    vind ik niet hoor, zulke mijlpalen en dan ziek, daar zit niemand op te wachten...

ik weet niet hoe het zit met besmetting, maar volgens mij is het wel zo dat als ze voor hun eerste verjaardag waterpokken krijgen ze ze meestal later nog een keer krijgen

3. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    volgens mij valt he qua besmettelijkheid wel een beetje mee...mijn vriend had het laatst ook (in lichte mate)...de huisarts zei dat zolang Rubin niet met het vocht uit de blaasjes in aanraking kwam er niet zoveel aan de hand zou zijn......dus ik denk dat het toevallig is dat ze nu net een beetje snotterig wordt...

4. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ik heb zelf als 19 jarige waterpokken gekregen, doordat een collega gordelroos had (volgens mij althans, ik ben toen naar mijn weten niet in aanraking geweest met iemand doe waterpokken had). Ik geloof dat de incubatietijd ca 10 dagen is. In ieder geval heeft die collega me destijds nooit aangeraakt en toch heb ik waterpokken gekregen, dus hoe de besmetting heeft plaatsgevonden, geen idee. Je bent echt niet blij als je als volwassene waterpokken krijgt. Ik had als kind nooit waterpokken, dus tja...
    Ik hoop voor je dat de kleine alleen een verkoudheid te pakken heeft! Hou het in ieder geval goed in de gaten. Het zou wel erg sneu zijn als ze op haar verjaardag ziek is! :(
    En als ze inderdaad waterpokken krijgt, dan is denk ik jullie vliegreis naar Turkije niet in gevaar hoor. Ik ga er van uit dat ze dan wel hersteld is.
    In ieder geval beterschap voor je kleine!

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Hier ook waterpokken tijdens de vakantie, geen zorgen om maken, wel ff een lotion van VSM meenemen, dat werkt het beste tegen de eventuele jeuk, Annika heeft er helemaal geen last van gehad en we hebben een heerlijke vakantie gehad.

6. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Je mag alleen niet vliegen met waterpokken, verder kan je er helaas niks tegen doen als ze nu al besmet zou zijn, afwachten.

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Waterpokken begint wel vaak met een verkoudheid / lichte griepverschijnselen. De incubatietijd is ongeveer twee weken. Ze zeggen inderdaad dat onder de 1 jaar de waterpokken weer terug kan komen, maar als je kind meer dan 20 pokken zou hebben het wel genoeg antistoffen heeft aangemaakt.
    En met waterpokken mag je niet het vliegtuig in.

Ik heb hier recent alledrie de kids met waterpokken gehad. Tijn was net twee maanden. Mocht het waterpokken zijn...zorg dat je havermout in huis heb en doe zodra de eerste blaasjes er zijn je kleine in een havermoutbad. Hierdoor drogen ze snel in. Bij mijn kids waren de blaasjes na twee dagen al ingedroogd.

Hopelijk (gezien de vakantie) zijn het niet de pokken, afwachten maar.

Succes.

kwebbel

8. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het even opgezocht in de Merck Manual (medisch handboek) en tot er een korst op zit is gordelroos besmettelijk voor mensen die nog geen waterpokken hebben gehad. Het betreft inderdaad hetzelfde virus. De korstjes ontstaan vaak ongeveer 5 dagen na het begin van het ontstaan van de blaasjes. Als het bij je vader dus al helemaal ingedroogd is, dan is het niet meer besmettelijk. Maar als er nog wat blaasjes waren, dan kán je kindje besmet zijn met het virus. Vandaag en morgen maar even checken of ze rode vlekjes krijgt, zo niet, dan heeft het kwakkelen van je kindje waarschijnlijk een andere oorzaak.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik sluit me helemaal bij Tinus aan. Zo is het mij verteld toen Louise (op haar verjaardag) helemaal ziek was van de waterpokken. Ik heb begrepen dat de incubatietijd 14-21 dagen is.

Hopelijk is Elena niet besmet en kan ze gewoon haar feestje vieren en lekker op vakantie! Zorg inderdaad voor havermout en calendula lotion van VSM mocht ze toch de pokken krijgen.

Misschien heb je nog wat aan mijn topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/about ... highlight=

Share This Page