Paracetamol om in slaap te komen

Discussion in 'De lounge' started by Loesje86, Jan 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Er kwam net een status op mijn tijdlijn op FB voorbij, waarin diegene zegt dat haar kindje niet gaat slapen en alleen maar huilt. En vervolgens gaat ze dat kindje nu pcm geven, in de hoop dat hij gaat slapen...
    Pcm is toch geen slaapmiddel? Zeker niet bij jonge kinderen... Ik schrik hier best van dat ik dat zomaar lees.
    Hoe kijken jullie daar tegenaan?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik neem aan dat ze het geeft vanwege het huilen. Goede kans dat hij 'ergens' last van heeft en dat dat met een pcm op te lossen is. Ik zou het zelf ook proberen bij ontroostbaar en onverklaarbaar huilen.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Wauw... nee daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Nee ik zou het zelf niet gebruiken, niet bij mijzelf als ik niet kan slapen dus laat staan bij mn zoontje.

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Het is inderdaad niet goed om 'zomaar' paracetamol te geven. Maar ze schrijft dat haar kindje huilt. Waarom? Is hij ziek of heeft hij pijn? Doorkomende tandjes, verkoudheid of griep? Dan kan paracetamol natuurlijk wel helpen om (de pijn te verlichten en zodoende) in slaap te vallen.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Hmmm ligt er aan. Als het ontroostbaar huilen zou zijn. Ja... Dikke kans dat er dan iets zit te prakken.

Maar als zoon eenmaal uit bed rustig tv kan kijken... Dan gaan we ook zonder medicatie naar bed :D

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Heel eerlijk.. Als mijn kleintje ontroostbaar is. Veel huilt en zo niet kan slapen.. Dan vermoed ik dat ze ergens pijn heeft. Dan helpt een zetpilletje wel!

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Gewoon zomaar? Nee dat vind ik best gestoord als je het mij vraagt... Pak gelijk een beetje rum, deden ze vroeger ook.

8. Bollen

Bollen Fanatiek lid

Jul 22, 2013
    1,422
    7
    38
    NULL
    NULL
    😂😂😂

9. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Nee niet puur om in slaap te vallen. Volgens mij word je ook niet slaperig of moe van paracetamol. Ik kan me dus niet anders voorstellen dat diegene bedoeld dat het kindje vast ergens last van heeft wat hem/haar wakker houd, en dit zo hoopt te verzachten waardoor het kindje lekker kan gaan slapen.

10. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Als mijn zoontje ontroostbaar blijft nadat ik hem uit bed heb gehaald, zou ik het misschien wel overwegen.... Maar hoogstwaarschijnlijk zou ik uiteindelijk toch kiezen voor gewoon zonder pcm weer in bed leggen (of bij mij in bed nemen natuurlijk). Maar zonder eerst op een andere manier proberen te troosten, nee zéker geen pcm.

Maar goed, ik ga er vanuit dat diegene wel redelijk radeloos zal zijn geweest anders doe je dat niet lijkt me.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als ons manneke niet slaapt en alleen maar huilt geef ik hem zeer zeker paracetamol om te kijken of hij dan wil slapen.
    Dit is toch duidelijk een teken van pijn dus ja, dan krijgt hij pijnstilling van mij!
    Vind ik ook een beetje logisch.

Paracetamol is ook geen slaapmiddel maar een pijnstilling. Denk dat dat iedereen wel weet.
    Huilt je kind de hele avond dan heb je grote kans op pijn, met verdenking op pijn geef je pijnstilling, werkt die pijnstilling kan het kindje slapen,...

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het kindje huilt al de hele avond zoals in het bericht te lezen is, lijkt me dan niet zomaar.

13. penseel

penseel Niet meer actief

Zo raar klinkt het niet.

Zou het ook doen grote kans dat het kindje ergens pin heeft. Het is geen slaapmiddel wel kan het pijn verlichten vaak hielp het hier wel.

Trouwens niet zo veroordelen over kennis vriendin.

14. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Oprechte vraag aan diegene die het zouden geven, zou je dat ook doen als je kindje op een leeftijd zit waarin dit soort fases voorkomen? En wanneer je kleintje als het uit bed is wel gewoon rustig is of zelfs rustig een filmpje kijkt? Want dat lijkt mij toch een ander verhaal...
    Overigens paracetamol zeker bij kinderen heeft ook een versuffende werking, een gemiddeld bezoekje aan het zkh voor amandelen buisjes etc geeft daar duidelijkheid over dan wordt dat vaak uitgelegd. 😉

15. zonnestraal21

Mijn kind huilt ook wel eens 'zomaar', nouja vooral voor aandacht.
    Bij pijn krijgt hij wel medicatie hoor.. :D

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

#16 sydneys, Jan 21, 2015
    Last edited by a moderator: Jan 21, 2015
    Ja hier wel. Wil hij niet slapen krijgt hij pijnstilling tenzij ik zeker weet dat hij geen pijn heeft.
    Heb je al eens oorpijn gehad? Kan goed te doen zijn als je rechtop zit maar als je gaat liggen kan het verrekte pijn doen!
    Nu niet denken dat hij wekelijks pijnstilling krijgt he, zeker niet :)

Maar ik kies ervoor om hem geen onnodige pijn te laten lijden.

Hij is 1 keer eens 24u stout geweest. Niet stout stout maar gewoon vervelend en toch opzettelijk stoute dingetjes doen om me iets duidelijk te maken. Hij schreeuwde niet en zat niet te janken. Wel af en toe wat gejengel
    Na 24u was ik het zat en gaf ik hem een pcm. Een halfuur later was het een heel lief mannetje en helemaal niet meer stout.
    Kind heeft gewoon pijn geleden omdat ik dacht dat hij fase zat, ;) nee dat gebeurd mij niet nog eens!
    Is er iets abnormaals aan hem dan wil ik eerst weten of hij pijn heeft als ik twijfel

Ik moet er wel bij zeggen dat hij een heel rustig karakter heeft en snel tevreden is. Heeft in 2 jaar tijd nooit 1 keer gehuild voor niks.
    Dat voor niks huilen is pas sinds 2 weken :D 2 jaar geworden en ineens huilen en wijzen naar de snoeppot :D

En ik moet ook wel eerlijk zeggen dat wij dit ook moesten doen het eerste jaar. Pijn/koorts kan een epileptische aanval opwekken dus waarschijnlijk kijk ik er anders naar dan als hij niks had gehad. Maar met een volgend kindje zou ik hetzelfde doen tenzij het een heel ander karaktertje zou zijn en wel huilt om niks

17. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Pas huilde mijn dochter ook veel.
    Ik dacht pijn, maar ze was soms ook snel weer vrolijk als ik haar uit bed haalde. Ik ben naar de dokter geweest om haar oortjes even na te laten kijken. Er was niets aan de hand. De dokter raadde mij aan om haar sneller een zetpil te geven.

18. zonnestraal21

Mijn zoon heeft een oorontsteking dat liet hij eerst niet merken. Nu pas merk je het aan hem want hij zit aan zijn oortje.. Dus ja nu krijgt hij pijnstilling. Maar goed ik ben dan ook heel voorzichtig met medicatie :) dus misschien niet helemaal eerlijk om hierover mee te praten

19. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Als alle andere methodes niet werken en kindje wil niet slapen en blijft huilen? Dan geef ik hier ook een zetpil hoor.. Zolang ze niet oud genoeg zijn om aan te geven dat ze pijn hebben moet je dat zelf inschatten..

Kind huilt meestal niet voor niets, dus als je andere dingen hebt geprobeerd, dan vind ik het prima om pijnstilling te geven.. Gaat het daarna beter, dan weet je gelijk dat er dus ergens pijn meespeelt..

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee, mijn kereltje krijgt alleen PCM wanneer ik echt alles uitgeprobeerd heb en niks heeft geholpen. Plus dat ik natuurlijk aanwijzingen heb waaruit blijkt dat hij pijn heeft. Zoals een smakkerd van de bank die hij gemaakt heeft of een kiesje dat doorkomt. Gelukkig weet iedereen met een beetje gezond verstand dat wel ;)

Rare vrienden heb jij op FB. Ik zou toch eens vragen waarom ze dat doet en of ze het 'echt' zomaar doet, want dat kan ik me nou niet voorstellen.

Share This Page