Whirepool wasdroger

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetchocolate, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Dames,

Ik moet even mijn gal spuwen.

Onze wasdroger, bijna 2 jaar, heeft het NU AL begeven. Pluizenfilter schijnt geleegd te moeten worden en hij maakt takke herrie. Plus was wordt niet meer droog. Lekker dan, zit je met een kind van 4 weken oud met 6 wasjes in de week. En weet je wanneer de monteur pas komt om te KIJKEN? Donderdag! Over 6 dagen pas!!!

Die beste man van Whirepool (of hoe schrijf je het) zei dat het mogelijk de lagers zijn. Na 2 jaar al?!?!?!?! Wel een heeeeeeeeeeeeeeeel slecht merk als dat dan al kapot gaat. Mijn ouders gebruiken al 10 jaar (als het al niet langer is) hun wasdroger (ander merk) zonder problemen.

Voor mij is één ding duidelijk: NOOIT meer een whirepool. Als er ten eerste wat kapot aan is, duurt het heel lang eer er iemand komt. En binnen nog geen 2 jaar al iets kapot. Kom op zeg! Dat kan toch niet? En dan willen ze geen garantie geven over het onderdeel. "ja mevrouw, onderdeel moet u wel betalen". PARDON? Jullie verkopen ROTZOOI dat snel kapot gaat. Daar hoeft de consument toch niet voor te boeten?!

2. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ja das k*t!!! hoop dat het snel gefikst word voor je!!! hier ook een droger die het begeven heeft dus mijn was hangt al ruim 3 weken op het droogrekje 1 keer wassen per 3 dagen want het droogt niet eerder :x

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wij hebben ook een wirlpool.... heb je het grote filter al eens schoongemaakt??

ik ga het proberen uit te leggen:

als je de deur open hebt dan zit er een knopje die je heel moeilijk kunt indrukken.. als je deze indrukt dan valt er een klep onder de deur open... hier zit een groot filter in die je eruit kunt trekken (zit als het goed is vast met een soort haakjes)...
    afspoelen onder de douche en goed het water eruit schudden...

hopelijk is dit het!!!!
    sterkte!!

4. sweetchocolate

Thanks! Ga eens kijken. heb het knopje gevonden. Er komt heeeeel veel water uit. Althans. Heb het snel dicht gedaan. Even emmer pakken.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad...de achterste vak moet ook regelmatig schoon worden gemaakt!

6. sweetchocolate

Dank je, het probleem is opgelost! Wat een waterballet in de badkamer, had je mij niet kunnen waarschuwen?;)

Hij doet het weer, zonder herrie en geen melding dat pluizenfilter geleegd moet worden.

Kan ik weer rustig mijn 6 wasjes per week erin draaien.

Komt vriend doodleuk thuis: Ja, dat wist ik dat daar ook een filter zat:( Had dat gelijk gezegd, heeft mij telefoonkosten bespaard gebleven.

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    fijn dat het opgelost is!!!
    sorry maar normaal komt er geen water uit.....
    waarschijnlijk heeft het filter heeeel erg verstopt gezeten....

enne ik maak dat ding zeker 1 keer per maand schoon.... maarja ik zuig ook 1 keer per maand de droger en wasmachine schoon (ivm honden en kattenharen)

8. sweetchocolate

Euh, hij is nog nooit leeg gemaakt:) Omdat ik dat dus niet wist. Tenminste niet door mij...

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hihi gelukkig dan maar dat ie niet stuk is.. lekker drogen weer nu en goed bijhouden :D

10. sweetchocolate

Inderdaad. Zag het al helemaal gebeuren. Vooral dat monteur pas donderdag kwam. Normaal zonder kind geen probleem. Maar nu:$

Als het kapot is weet je pas wat je mist! Kan echt niet meer zonder.

11. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Heb je dan het lampje niet zien branden? bij mij gaat er altijd een rood lampje branden als ik hem niet op tijd schoon heb gemaakt. staat geloof ik iets van warmtewisselaar bij. Maar als ik hem schoonmaak komt er ook geen water uit, alleen vieze natte pluizen hahah.

12. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    welk lampje? hier nog nooit een lampje gezien.....

ben blij dat hij het weer doet!!!!

13. danip

danip Niet meer actief

Hebben jullie het nu over het pluizenfilter? Of zit er dan nog een filter in? Want het pluizenfilter moet je toch na elke droogbeurt leeg maken? Anders is er kans op brand. Maar misschien bedoelen jullie die niet?

14. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    nee die bedoelen we niet....
    als het goed is zit er nog een heeeeel groot filter in de machine zelf (vaak onder de deur...)

dit had ik gister gepost....

als je de deur open hebt dan zit er een knopje die je heel moeilijk kunt indrukken.. als je deze indrukt dan valt er een klep onder de deur open... hier zit een groot filter in die je eruit kunt trekken (zit als het goed is vast met een soort haakjes)...
    afspoelen onder de douche en goed het water eruit schudden...

als je dit filter niet regelmatig schoonmaakt dan verstopt de hele boel en doet ie de machine nix meer...
    het kan ook zijn dat dit filter bij jou machine ergens anders zit...

veeeeel winkels vertellen het er ook niet bij hoor dat je dit moet doen... ons is het wel verteld en ik kreeg dus ook de tip mee: gewoon onder de douche zetten terwijl jezelf doucht maar dat vind ik niet zo prettig met de shampoo....

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik spoel m gewoon af onder de kraan. Overigens stond het hier gewoon in het boekje.

16. danip

danip Niet meer actief

Nee dat had ik gezien, maar bij ons zit daar niet een knop :( Daar zit alleen het pluizenfilter. Ook aan de achterkant zit niks. Ik kan geen ander filter vinden, en het staat ook niet in de handleiding :( Wat vaag dan, het lijkt hier alsof er alleen een pluizenfilter in zit, en meer niet. Kan dat? Het is ook een Whirlpool (awz 320)

17. sweetchocolate

Dani, ik heb de Denver C. Misschien een andere soort wasdroger? Net voor het pleuzenfilter in de deur, zit bij ons een paars knopje voor het grote filter. Zit echt voorin in de deuropening zeg maar.

18. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Haha ik heb een jaar geleden de droger van mijn zusje gehad en die gaf aan dat dat lampje brandde en dat zij ook niet wist wat dat was maar dat hij het wel gewoon doet. Nu heb ik het gefixt. Bedankt!

19. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    het knopje wat ik bedoel zit onder de opening van de trommel....

zit er wel een soort klep onder je deur?

20. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Niet om het een of ander, maar misschien es de gebruiksaanwijzing erbij pakken of opzoeken op internet? Als je machine een foutmelding geeft, dan ga je toch eerst in de gebruiksaanwijzing kijken of je dat zelf kunt oplossen? Neem aan dat daar ook instaat dat je dat pluizenfilter moet schoonmaken, dat lijkt me niet de verantwoordelijkheid van de winkel toch?

Deel Deze Pagina