dag dames gisteren voelde ik mij de hele dag niet lekker. Beetje moe en futloos maar hoort erbij. s'nachts toen ik net sliep leek er alsof er iets vaszat in mijn keel waardoor iik begon te hoesten. Terwijl ik opstond om naar de douche te lopen kwam opeens alles eruit en het hield maar niet op. Uiteindelijk in de badkamer bleef ik maar overgeven en uiteindelijk gaf ik alleen bloed over. Daarna ben ik maar gaan slapen en vandaag hele dag misselijk en moe in bed gelegen maar ik dacht zal wel iets verkeerds gegeten hebben. Totdat mijn man thuis kwam en schrok toen hij mij zag. Mijn gezicht zit opeens helemaal onder de rode plekjes! Ik had het zelf niet eens door want het jeukt verder niet ofzo en Vanmorgen had ik het nog niet. IK heb de huisartsenpost gebeld en die zeggen waarschijnlijk een buikgriep en moet maar naar mijn eigen huisarts morgen. Door die vlekken maak ik me wel erg zorgen, heb het namelijk nog nooit gehad. En je leest zoveel verhalen op internet over een zwangerschapsvergiftiging. Kent iemand dit??
Jep, had ik ook vaak. Maar de vlekjes zijn bloeduitstortingkjes en is (volgens mijn HA) doodnormaal als je teveel druk uit oefent op het braken etc. Ik heb het in ieder geval elke keer als ik overgeef Erg lelijk vind ik zelf maar kan geen kwaad.
Ik dacht in eerste instantie ook dat het van het braken zou zijn, al heb ik het nooit eerder gehad. Alleen de assistente op de huisartstenpost zei dat de vlekken niks te maken zouden hebben met het overgeven.
Ik had het vorige week nog ... Kijk maar eens in mijn album rond mijn ogen zat ik helemaal onder de vlekjes Dit waren gesprongen adertjes er kwam te veel druk rond mijn ogen met het spugen Heeft 4 dagen geduurd * edit* ik zie dat ik hem verwijderd heb ik zit nu op de tel dus kan hem er niet op zetten
Hier krijg ik ook van die rode vlekjes door het overgeven. Je zet zo veel kracht dat er adertjes springen. Mijn ex was arts en hij was degene die juist aangaf dat het daar door kwam. Bij mij duurt het inderdaad ook een dag of 4 voordat het helemaal weg is getrokken. (Je kunt je voorstellen hoe dankbaar ik ben dat ik een zekere souplesse erin heb gekregen waarbij er minder druk op kwam te staan (tot en met week 22 gemiddeld 3x per dag en de laatste weken weer bijna 1x per dag) en ik er dus niet al maanden uitzie alsof ik een of andere rare ziekte heb )
bloed overgeven?! en dan willen ze je bij de ha niet zien? ... als ik dit lees denk ik dat het wel erg heftig is zeg... ik zit met open mond dit te lezen dat je niet bij een ha of arts bent geweest?
Wat betreft het bloed, ook dat heb ik van mijn lijstje kunnen afvinken tijdens het overgeven. Door de intensiteit kan er bloed meekomen. Als je echt puur bloed overgeeft is het anders trouwens. Succes ermee!
bij de huisartstenpost gaven ze aan dat het bloed ook door een gesprongen ader zou komen in mijn slokdarm. ik ga morgenochtend even mijn eigen huisarts dan maar eens bellen voor de zekerheid.