Wat moet ik doen als mijn baby binnen 5 minuten geboren word

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sheri, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sheri

Sheri Actief lid

Jan 31, 2008
    194
    0
    0
    Zoetermeer
    Mijn vorige 38 weken zwangerschap had ik maar 10 minuten weeen en een lichte hernia gehad binnen 5 minuten werd mijn dochtertje geboren in mijn huis onder begeleiding van verloskundige...

Ik ben nu bijna 38 weken, onder begeleiding van de gynaecoloog en heb voor het ziekenhuis poli gekozen om te bevallen,ben in ieder geval bang dat ik een grote kans kan krijgen ook als de vorige zwangerschap daar ben ik niet op voorbereid dat ga ik nu doen..Kunt u me vertellen hoe en wat ik moet doen als ik onverwacht moet bevallen in mijn huis? :rolleyes:

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi sheri,

als je onverwacht thuis moet bevallen zorg dan dat je in elk geval handdoeken naast je bed hebt om het kindje warm te houden en leg alvast zeiltjes in bed die je bed kunnen beschermen. Heb je nog even tijd doe dan het volgende:
    1 bel om hulp (man, verloskundige uit de buurt)
    2 zet de voordeur op een kier zodat de mensen naar binnen kunnen
    3 ga naar je slaapkamer op je bed zitten/liggen en wacht rustig af
    4 als je de persweeen echt niet meer kunt tegenhouden pers je voorzichtig mee
    5 als het kindje is geboren wikkel je het in warme doeken en wacht rustig af, ga zo mogelijk niet lopen, en doe vooral niets met de navelstreng.

Als je echt zo snel bevalt dan moet je bij het eerste het beste teken maar contact opnemen met het ziekenhuis en gaan, bevallen onder begeleiding is toch wel het fijnst en het veiligst!

Mirjam

Share This Page