Het begint erop te lijken zodra ik (mamma) thuis bent dat ze maar kort slaapt. Ze gaat 2 dagen in de week naar mijn moeder, daar slaapt ze soms wel 3 uur achter elkaar! Hier thuis gebeurt dat nooit. Afgelopen zaterdag was pappa en hele dag bij haar en slaapt ze ook 2,5 uur! zondag waren we allebei thuis en mevrouw wordt na een uur wakker. Nu ben ik alleen met haar vandaag en ja hoor na een uur is ze weer wakker.. Bij oma erg goed slapen is al een lange tijd aan de gang maar krijg nu het vermoeden dat het mij ligt Iemand tips wat ik hieraan kan doen?
Geen tips, maar ik herken het wel. Hier gaat zoontje 2 dagen per week naar het kdv en 1 dag in de week naar m'n so. Daar kan hij ook heel goed 3 uurtjes slapen en thuis ook veel korter. Ik denk dan altijd maar dat hij het vast heel gezellig met mama vindt
Ja hier ook nog 1 dag kdv maar daar slaapt ze natuurlijk kort met al die andere kindjes op de kamer het valt me alleen zo op telkens als ik in de buurt ben dan is ze zo vroeg wakker..
Slaapt ze 's nachts goed? En is ze chagrijnig na haar slaapje/'s avonds vroeg weer moe zodat ze vroeger naar bed gaat? Hier slaapt ze variërend tussen 1 a 2,5 uur overdag. Hier is het juist andersom. Bij de ene oma wil ze niet slapen en bij de andere oma slaapt ze ook tussen de 1 a 2,5 uur (omdat die aan huis oppast). Bij mij slaapt ze meestal het langst. Ik vind het nooit erg als ze maar 1 uur slaapt. Is er een bepaalde reden voor waarom jij dat wel erg vindt? Dan kan ik je vraag beter beantwoorden.
Ja 's nachts slaapt ze goed. van 7 uur ongeveer tot 7 uur in de ochtend. Ja als ze kort heeft geslapen is ze eind van de middag erg moe, wat ook wel begrijpelijk is als je zo kort slaapt..
Echt een antwoord heb ik natuurlijk niet. Heb je al eens gevraagd hoe zij haar naar bed doen? Misschien doen ze iets anders? Wij geven bijvoorbeeld een flesje limonade voor het slapen gaan. Dat kan je meer zien als een ritueel.
Mijn zoon slaapt eigenlijk nooit langer dan 1,5 uur.... en als hij het wel doet merk ik dat snachts .... hij heeft niiet meer dan dat nodig denk ik... soms is het ook maar een uur... je kan er denk ik niet zo veel aan veranderen. Ze hebben hrt nodig of niet.