De titel zegt het al... Mijn zoon is nu ruim tien maanden en slaapt nog steeds niet door. Ook slapen overdag is moeilijk. Deze week was ik de wanhoop nabij en legde ik hem op bed ( hij was echt moe...) en hij springt gelijk overeind met slaapzakje en al om aan t voeteneinde van t bed hard te gaan staan huilen. Ik heb hem rustig weer teruggelegd en om t huilen niet te horen ben ik de bovenverdieping gaan stofzuigen. Ik heb hem tussendoor nog een paar keer teruggelegd en na t stofzuigen....lag hij te slapen!! Na dagen aan t modderen met op bed leggen,liedjes zingen, bolletje aaien, bij hem blijvenen vaak maar samen in t grote bed liggen ( wat ook niet altijd een succes is met haren trekken en knijpen, hoe vermoeider hij is hoe meer pijn hij je doet) S avonds ook hele taferelen. Uiteindelijk masr vaak in de kinderwagen beneden voor mn neus zetten en wiegen of uiteindelijk in mn armen in slaap vallen. En dan s nachts ook meerdere keren in de weer. Ik neem hem dan uiteindelijk tussenin. Vanaaf ook weer lastig, hij was zoooo moe, maar geeft zich niet over aan de slaap. Samen op bed, en knijpen n haren trekken en wiebelen/draaien. Ik werd t zat en heb hem in zn eigen bedje gelegd, zodra je 1 stap wegdoet is t huilen. De stofzuiger aangezet, even gerustgesteld. De stofzuiger heeft tien minuten aangestaan en hij slaapt....... Er zijn allerlei apps en speeltjes met geluiden. Zijn er mensen die dit ook gebruiken? En s nachts? (Hij sliep gister van 20.30 tot 22.00, komt voor een flesje, dan van 22.30 tot 23.30 en was om 1.30 nog wakker, inmiddels wel in mn bed erbij genomen. Om 2.00 weer in slaap tot 4.00 en daarna van 4.30 tot 7.15 geslapen, en ikke dus nog minder) Er zijn veel van die spooknachten. Hij mankeert lichamelijk niets, ontwikkeld zich prima, is snel. Overdag slaapt hij max 2,5 uur.
Ik speelde, toen de jongste een paar maanden was, wel zelf voor white noise Shhhhhh shhhhhh shhhhh shhhhh, in het tempo van je hartslag. Worked miracles Mij lijkt het niks om een apparaatje daarvoor aan te zetten, maar hey, als het werkt... Alleen snachts lijkt het me niet handig: of je moet er telkens 2x uit (1x om hem aan te zetten, en 1x om hem weer uit te zetten) of hij staat heel de nacht aan.
Ik zou het niet doen om 1 reden: straks zal hij echt jaren alleen zo gaat slapen, met stofzuiger Wat je kan doen is alfa muziek opzetten of muziek met hartritme etc. Maar ook dar zou ik doen als hij wakker is gewoon in bed leggen, als hij staat dan prima zit even mee samen muziek luisteren 15min minimaal. Daarna gewoon leggen, zeggen dat je ziet hem morgen, leg uit dat het belangrijk is om te gaan slapen etc. Ik denk als je elke dag precies hetzelfde zal doen(ook je man) zal hij daar meer baat later hebben dan in stofzuiger. Hier ook dochter die niet doorslaapt maar ze gaat wel vrij ok in bed. Ze staat ook gelijk en krijsen maar ik doe soms 1 keer soms 20x hetzelfde. Uiteindelijk slaapt ze en zo ging het steeds beter nu leg ik haar ze is vaak gelijk in slaap omdat dat wordt van haar verwacht telkens elke dag weer.. Snachts komt ze bij ons omdat we daarin nog geen zin hebben om 20x opstaan of laten huilen. Ze ligt bij ons we merken dat soms niet eens. Zo lief wakker worden van haar dat ze met handje even wangetje aait of hoofdje neergooit
Nou en? Ik heb vorig jaar geloof ik gelezen van iemand die stofzuigergeluiden of afzuigkap geluiden op cd had opgenomen en dit tijdens slaapjes afspeelde. Werkte als een trein en ik denk dan, waarom niet? Bij mijn oudste twee was ik daar ook heel spastisch in vind ik zelf: geen muziekje, geluidjes of wat dan ook. Pffff wat heb ik mezelf daarmee dwars gezeten zeg. Deze baby krijgt gewoon een muziekje op haar kamer en mama hopelijk wat innerlijke rust ).
Ik ben ook niet voor muziekjes en toestanden, maar dit werkt nu even wel... Je moet wat. Hij ligt nu zn middagtuk weer te don in de kinderwagen.....
Ach ja, wij deden de eerste paar weken geluiden van de baarmoeder op Youtube..Maar het schijnt dat dat alleen werkt in de eerste 3 maanden? Stofzuiger, ze slaapt er wel doorheen maar valt er niet van in slaap
Je hebt een app met allerlei keuzes aan geluid, waaronder white noise. Je kan de tijd instellen zoals jij dat wil. Tis een gratis app en deze heet sleepy sounds. Gebruik m nu zelf niet maar heb t weleens gedaan, mega handig!
Had het slaapschaap toen kleine meid nog echt baby was, werkte erg goed. Ze slaapt nu prima zonder trouwens.
Dat was ik denk ik Mijn jongste is prikkelgevoelig en kon als baby niet in slaap komen. Niet zelf, niet op schoot, niet aan de borst. In het begin werkte dragen en hoedje over haar ogen. Later bleek stofzuiger en afzuigkap wat te werken dat ze minder snel wakker schrok. Na wekenlang haar continu in slaap lopen, wil je graag iets wat werkt. Met 3,5 mnd overdag in bedje gelegd in donker met stofzuiger. Binnen 10 min sliep ze. Cd met fohngeluid op repeat was hier de oplossing. Uitzetten stofzuiger werkte hier niet. Maar inmiddels slaapt ons dametje overal als t maar donker is en zonder geluid.
Hihi! Gelukkig heb je tegenwoordig op youtube bijv uren regen, trein of bijv wasmachine geluid. Daar luisterde mn man snachts naar als de kleine man slechte nachten had. Je kan t zo gek niet verzinnen of t bestaat al op youtube.
Hier bij beide kinderen een muziekmobiel die best lang spelen. Allebei worden ze er rustig van en vallen er heerlijk van in slaap. Zal niet zonder willen!
Wij gebruiken white noise omdat ons appartement erg gehorig is en onze dochter een lichte slaapster is. Ze werd steeds wakker van onze nogal luidruchtige buren. Zelf konden we niet hardop praten, laat staan TV kijken als ze sliep. Huishouden was helemaal onmogelijk. Ik ben ervan overtuigd dat ze, als we ergens wonen waar het niet onmiddelijk hoorbaar is als er bij iemand een watje uit het oor valt, prima zonder zal kunnen slapen. Dit doet ze al bij tijd en wijle als we onderweg zijn, dus ik zie geen probleem...
Vanacht was effies drama... nu is t ventje verkouden en door een volle neus af en toe 'benauwd' dat is hartstikke eng. Gister merkte ik wel dat t naar bed brengen iets beter gaat,maar nu is tie ziek... Eerst dat weer even overwinnen
Hier ook vrij gehorig dus lieten haar hier thuis ook met geluid slapen. Sinds een paar dagen nu zonder en merk geen verschil. Slaapt prima.