EHBO cursus - wie heeft ervaring hiermee en kan me helpen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lov23, Mar 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik wil graag een cursus volgen omdat we kinderen hebben en we eigenlijk totaal niet weten wat te doen in bepaalde situaties. Nu heb ik jaren geleden wel al een cursus gehad ivm opleiding maar die was natuurlijk niet gericht op kinderen.

Nu ben ik verzekerd bij fbto en hun vergoeden een EHBO cursus bij iedereenehbo.nl maar dit is meer theorie dan praktijk? Meer praktijk lijkt mij dan toch handiger?

Heeft iemand ervaring met EHBO cursussen en kan je mij vertellen hoe de cursus bij jou verliep en wat de kosten waren?

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Een vriendin & haar man hebben een bedrijf dat gezondheids- en veiligheidscursussen geeft.

Daar heb ik een losse module EHAK(Eerste Hulp Aan Kinderen) gedaan. Erg leerzaam. Het werd hier gewoon vergoed door de verzekering(menzis) omdat het een Oranje-kruis gecertificeerd bedrijf is. Dat was hier de voorwaarde voor de verzekering.

Ik had een boek en praktijklessen + examen.

De cursus kostte toen € 75,- excl. btw. Maar da's al weer bijna 2 jaar geleden.

3. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    IedereenEHBO heb ik vorig jaar gedaan, voor m'n werk. Was interessant, theorie en praktijk, maar ik vond het erg theoretisch. Ik heb wel eens betere gehad, maar dat werd vaak via het werk geregeld.
    IedereenEHBO is natuurlijk een grote organisatie, misschien had ik het gewoon niet zo getroffen met deze zoutloze kerel.

Ik moet voor werk in de kinderopvang een keer per jaar. Maar als je het echt wil doen zodat je wat meer weet zou ik een cursus kiezen die bijvoorbeeld elke maand een avond heeft over een bepaald onderwerp. Heb je interessante onderwerpen die op jou van toepassing zijn en niet zo veel in een keer. (Van alles een beetje zodat je uiteindelijk van alles net nis weet...)
    Bij het rode kruis hadden ze zo'n cursus, maar ik weet niet of dat plaatselijk of landelijk was.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Hoi Lov23,

Ik heb de cursus bij iedereen ehbo vorig jaar gedaan.
    Is eerst theorie thuis en dan een praktijkavond. Dit kan je jaarlijks herhalen.
    Is mij wel goed bevallen.
    1 keer in de praktijk hoeven gebruiken (verslikken) en wist nog precies wat te doen

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oké want dat het veel theorie was vond ik ook al.

Via rode kruis had ik al opgezocht maar in een straal van 10km niks bij mij in de buurt helaas...

Iedereenehbo is wel interresant omdat het bijna compleet vergoed wordt door mijn verzekering.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb bij iedereenehbo.nl een ehbo voor kinderen cursus gevolgd - theorie en behaald. Je krijgt dan je theorie en dan moet je nog even een praktijkavondje in jouw buurt inroosteren voor de praktijkles. Dat kost je dan geloof ik iets van 70 euro (als ik het mij goed herinner). Bij mij werd het vergoed door Menzis en ik ben er super blij mee :)

Zo kun je tenminste adequaat ingrijpen als het nodig is.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

De hele cursus kost 70 euro?

Ja daarom wil ik het ook doen, je moet natuurlijk als ouder gewoon weten wat te doen.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik kreeg de theoriecursus vergoed/gratis bij Menzis, de praktijkavond kostte mij +-70 euro.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah dus dat is los? Want zoals ik het op de site lees is de hele cursus 89 euro... En ik krijg dan 75 euro vergoed.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja ik weet het niet, bij mij is het alweer *even denken* 5/6 maanden geleden en was ik net bevallen toen ik het allemaal afgerond had. Ik heb in ieder geval de theoriecursus gratis/vergoed gekregen en de praktijkavond deels.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maakt ook verder niet uit ;) iig bedankt voor jullie reacties meiden...

12. Polletjepiek

Waar in de buurt zoek je een opleider Lov23?

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zuid Limburg ;)

14. Polletjepiek

Oh oké. Als je nou 400 km noordelijker(groningen) had gewoond had ik wel een adresje voor je geweten.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pfff nee is toch iets te ver :D
    Maar toch bedankt :D

Share This Page