white wash vloerolie van HG

Discussie in 'De lounge' gestart door Smnee, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hallo meiden,

Wij hebben een houten vloer in de woonkamer liggen, en die is flink uitgeleefd. Ik vind het zonde om een nieuwe vloer te kopen, aangezien je het best moet kunnen opknappen. Nou zat ik te zoeken naar olie en wax om het mooi te laten glimmen, en kwam ik van HG parket vloerolie tegen met een "white wash".
    Nou heb ik laatst de muren gesausd en wat lichtere meubels gekocht, dus een ietsje lichtere vloer zou perfect zijn. Ik kan alleen nergens recensies vinden, en was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?
    Ben bang dat als het niets word, ik de vloer alleen maar verpest.
    Alvast bedankt :)

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wij gebruiken, een ander merk speciaal voor eiken vloeren, white wash olie voor onze vloer. Het is ff een halve dag werk, maar het wordt wel mooi. Het moet ongeveer elk half jaar.

Maar als de vloer echt doorleefd is gaat dit niet voldoende helpen. Wil je het goed doen, dan moet je hem een keer laten schuren. Daarna kan je hem in de hardwaxolie zetten (elke 5 jaar) en de white wash olie is een soort tussentijds onderhoud.

Succes, het is het wel waard hoor... houten vloeren zijn echt prachtig! (en veel werk) Oh ja, je vloer blijft mooier als je voorzichtig bent met vloerverwarming en de lucht in huis niet te droog wordt in de winter.

3. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Wij hebben een iets donkerdere parketvloer maar ik wil ook graag terug een whitewash vloer. Enkel zie ik zooo op tegen het schuren, hoeveel stof daar wel niet mee gemoeid gaat!

Laat mij je bevindingen maar weten!

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

zilvervosje, welk merk hebben jullie gebruikt? mijn man vond doorleeft nogal overdreven, hebben wel wat gebruikssporen.
    ik ga het wel proberen, mocht niet mooi zijn moet het alsnog geschuurd en gelakt. (ik wil me hier alleen niet zelf aan wagen)
    dankje voor je advies :)

als het klaar is suzetje zal ik een foto posten ;)

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    We gebruiken Osmo om de vloer ieder half jaar een opfrisser te geven. Inmiddels wordt de vloer wel dof en gelig en merk ik dat de Osmo niet meer lang mooi blijft. Het wordt voor ons dus tijd om hardwax olie te kopen (volgens mij ook van Osmo,maar dat weet ik niet zeker).

Schuren is idd meer als je echt plekken hebt die beschadigd zijn of storende vlekken die er niet meer uitgaan, maar in principe hoeft een vloer niet vaak geschuurd te worden. Ik zou het idd ook niet zelf doen (ik vind de kamer leegruimen al een hele klus, nog los van dat ik ws het parket zou beschadigen :D),

Kijk wel ff of je wil lakken of hardwaxolie wil gebruiken voor de finish, het geeft een ander beeld. De olie is wat minder glanzend en natuurlijker, de lak geeft een glanzende finish, zoals bij oude parketvloeren. Ik vind het beide mooi, maar het hangt af van je inrichting welke het beste past.

6. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    zilvervosje, had jij een iets donkerdere vloer en heb jij die lichter kunnen krijgen met die olie?

Of moet je echt eerst schuren, dat zie ik namelijk niet zitten en om het prof. te laten doen kunnen we flink betalen vrees ik.

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dankje zilvervosje, ik ga morgen naar de bouwmarkt om te kiezen. vind het inderdaad ook een hele klus om alles uit de woonkamer te tillen :D maar het oog wil ook wat haha

Deel Deze Pagina