Paar vragen autoreis

Discussion in 'De lounge' started by MeineLiebe, Aug 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Weet iemand wat je ongeveer kwijt bent aan tol, benzine en misschien meer? Voor een autorit naar spanje ?

Nu hoorde ik laatst een aantal dingen die je ook echt in de auto moet hebben als je door frankrijk rijd. Zoals een alcohol zelftester.
    Zijn er nog meer dingen die je moet meenemen?

2. Locusta

Locusta Niet meer actief

Geen idee, maar ik zou eens kijken op de website van de ANWB of even goed googlen :) Doe ik ook altijd en meestal vind ik dan wel wat ik zoek.

Je kunt natuurlijk ook even naar de ANWB bellen of langsgaan. Daar weten ze het zeker.

Succes!

3. MeineLiebe

Ik heb al het het een en ander gegoogled en op een gegeven moment zie je het gewoon niet meer. En je leest ook zoveel verschillende antwoorden.
    Dus hoopte eigelijk op iemand die hier pas geleden nog een autoritje gemaakt heeft :D

Anwb moet ik sowieso langs voor de alcoholtester. Thanks voor de tip

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    In sommige landen zijn een verbandtrommel en van die gele hesjes voor iedereen in de auto verplicht.. ook is het in sommige landen ook verplicht om 2 gevarendriehoeken te hebben.. zodat als je pech krijgt er een aan de voorkant kan en een aan de achterkant.. maar bij de anwb weten ze het wel..

5. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Verbandddoos, gele hesjes voor alle passagiers, gevaren driehoek, alcohol testers maar die zijn bijna niet te krijgen, en zorgen dat je navigatie geenflitsmelding weer geeft in Frankrijk. Tolkosten weet ik niet weet wel dat tot aan parijs ongeveer 15 euro is, afhankelijk van op welk tijdstip je langs komt.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Op tolltickets.com kan je een kastje huren voor 10 euro, kan je bij tollpoorten snelle videomouth doorgang nemen, bij terugkomst meldt j kastje afd n stuur je terug en wordt toll van je rek afgeschreven, heeft nix met je vraag te maken maar scheelt keiveeeeel reisuren.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben naar costa blanca geweest en was heen en terug 275 euro toll kwijt.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Dat van dat kastje huren is wel superhandig! en scheelt idd ontzettend veel reistijd.

op de routenet.nl kan je jullie kenteken invoeren en hij geeft dan voor jouw route aan wat je kwijt bent aan brandstof. hij geeft tevens aan wat je kwijt bent aan tol

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    In frankrijk mogen kinderen onder de 10 niet op de voorbank vervoerd worden.

Verder is een alcoholtest, gevarendriehoek en veiligheidsvestjes verplicht.
    De verbanddoos, reservelampjes, reservebril en brandblusser zijn niet verplicht maar vind het zelf wel fijn bij me te hebben ;)

Die alcoholtest is wel verplicht maar ze gaan pas beboeten vanaf november, dus als je ze niet kan vinden hier (te koop bij de anwb) is er nog geen nood aan de man (overigens is de boete daarna pas 12 euro)

In spanje mag je trouwens niet met koptelefoon of oortjes in rijden

10. Iemand enig idee of zo'n kastje snel verzonden wordt? Ik had er nooit van gehoord maar gaan donderdagnacht al op vakantie naar Italie!

11. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,842
    4,103
    113
    Neem bij de ANWB dan gelijk even de gratis (als je lid bent tenminste) wegenkaarten mee van de landen waar je door gaat (Frankrijk en Belgie is dezelfde kaart).
    Daar zit dan een boekje met landeninfo bij en daar staat precies de regelgeving in van het land, en ook de toltarieven in Frankrijk staan erin.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Geen idee, maar italie valt mee, wij hebben amper hoeven wachten.

13. MeineLiebe

Dat is best nog een hoop. dan je benzine er nog bij

Ik twijfel zo erg om niet gewoon met het vliegtuig te gaan, volgens mij zijn we dan toch goedkoper uit...

- baby betaal je weinig tot niets
    - we gaan eind september/begin oktober

bedankt voor de tips verder. heb alle dingen sowieso even opgeschreven wat er mee moet,mochten we toch met de auto gaan

14. topper12

topper12 Niet meer actief

Als je in Italië je creditcard gebruikt voor de tolpoortjes hoef je ook bijna niet te wachten. Wij gebruiken de creditcard en kunnen meestal in 1 streep doorrijden terwijl anderen lekker achteraan sluiten in de rij van de cash-strook :D

Edit: sorry was bedoeld als antwoord op de vraag van jewel

15. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Het hangt er een beetje vanaf of je ook onderweg overnacht, maar denk het wel aan de leeftijd van je kindje te zien. Ik heb de reis 2 x (wel al een aantal jaar geleden) met de auto gemaakt en was idd met vliegen goedkoper uit geweest. Ook nu met de kinderen (ondanks dat we nu ws duurder uit zijn door te vliegen) vind ik het fijner om te vliegen. Ze zijn echt wel aan een autoritje (uurtje of 3-4) gewend, maar vind nl spanje een lange rit.

In spanje moet je iig 2 gevaren driehoeken hebben en een geel hesje. Met slippers rijden mag hier niet meer sinds vorig jaar en daar controleren ze flink op.

16. MeineLiebe

Ams bedankt

Ja twijfel echt erg, het rotte is dat we van zaterdag t/m zondag gaan. 8 dagen.
    Nu zit ik te kijken of we niet beter op vrijdag kunnen vliegen, is goedkoper en dan een overnachtingin een hotel en de volgende dag met huurauto naar het vakantiepark rijden.

Dilemmaaaaa. Iemand nog een gouden tip voor goedkope vliegreizen :D

Wil eerst van alles kijken, wekunnen altijd nog met de auto natuurlijk...

17. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    het enigste wat ik weet is dat je de zelf-alcohol testers beter net over de grens bij een benzine pomp kunt halen. daar zijn ze geloof ik maar 2 euro ipv 12 euro in nederland...

18. MeineLiebe

Oh, nog een goeie tip! Thanks!

Share This Page