Smaken verschillen...

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerregnawz, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Natuurlijk! We zijn allemaal anders, maar het word toch wel een beetje lastig als jij en je partner totaal verschillen van mening hoe je het huis in richt...

Mijn stijl, ik noem het gezellig, mijn man noemt het rommelig.
    Zijn stijl, hij noemt het strak, ik noem het een witte doos zonder inhoud.

Echt, het steekt zon eind uit elkaar dat ik er best een beetje mee zit. We komen elkaar wel tegemoet, zo hangt er niks aan de muur, voor hem. maar op eén kastje na in de keuken waar de rommeltjes als vitaminen en telefoons ed kunnen liggen voor mij. En dan het aanrecht. Ik heb er een kruidenrekje, die hangt aan een stang (van ikea:D) en een olie en azijn stelletje, helemaal in de zelfde stijl, dus dat zou rust moeten geven. En er staat naast het gebruikelijke witgoed (Senseo, waterkoker ed.) een messenblok en een theepotje en er staan borden en glazen in een schap zonder deur, en oja een plantje.

Nu kan wil ik wel eens een beetje mijn stijl langzaam "integreren" in de hoop dat het niet zo opvalt. Maar dan komt de maandelijks terugkerende discussie weer. "Jij doet ook maar wat jij wil!" En dan van beide kanten. Want zoals ik alles stiekem integreer, zo heeft hij er wel een handje van om alles te "verstoppen" als ik weg ben. Zo kwam ik net thuis en was het gehele aanrecht assortiment achter de kastdeurtjes weggeborgen.

Hebben jullie nou ook zo de strijd met partner over de inrichting? ;)

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    hahaha hoe herkenbaar! mijn vriend is architect...ik vecht voor ieder dingetje, maar tot nu win ik nog vaak wel :)

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja precies wat jij zegt is hier ook.

Mijn man houd van strak en ik hou van barok.

Gelukkig hebben wij ook een middenweg gevonden na veeeeeeel ruzies en discussies en is ons huis leuker geworden dan ik eerst had verwacht!

Succes met jullie huisje :D

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    oei dit is lastig, want het zorgt straks voor onnodige ruzies en of stress, ik zou dan persoonlijk het huis "verdelen" dus jij de keuken en je man de huiskamer, jij de badkamer hij de slaapkamer, of andersom, zodoende hebben jullie beide jullie zin, en hoef je niet continue een strijd aan te gaan ;) zo zijn er altijd gedeeltes in huis ingedeeld of hoe jij het wilt of hoe jou man het wilt

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

jemig dat lijkt mij irritant!

Ik moet zeggen dat ik dat probleem niet ken, mijn man weet dat ik betere smaak heb (haha grapje, maar hij is het vaak met me eens) en omdat hij zoveel werkt is ie veel minder dan thuis als ik (ik hele dagen) en is het dus wel belangrijk dat ik me er helemaal in thuisvoel dat heeft hij sneller dus makkelijke oplossing.

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Nee, we hebben dezelfde smaak:) gelukkig!!

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Pfoei ... dat zou mij dus echt mateloos irriteren.

Wij hebben dat niet in die mate, maar ook mijn man is van de strakke minimalistische inrichting, ik ben meer van de gezelligheid. Maar bij ons is ook een hoop van mijn "tierelantijnen" in de berging beland hoor ... ;)

Op zich kunnen wij er gelukkig een middenweg in vinden ... dus hebben wij abstracte dingen aan de muur, en geen 1001 fotolijstjes op het dressoir, maar wel een tafel met een plantje en kaarsenstandaards op de schouw ...

Ach ... het is makkelijk schoonmaken denk ik dan maar :D

8. Yameerah

Yameerah Actief lid

30 jul 2012
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahah ik ken het.
    Hij houdt ook van strak wit en ik van kleur en barok.

Dus de middenweg is dat we alle kamers de basiskleur Wit hebben gedaan maaaaar elke ruimte heeft 1 muur in een kleur.
    Woonkamer lime, gang oranje, slaapkamer rood, dochtes kamer roze/paars, zoons slaapkamer blauw. WC en Douche zijn we nog niet uit.

Oohja en zilveren/metalic barok dressoir, spiegel en lantaarns.

Ben uiteindelijk erg blij met het eindresultaat

9. Jel

Jel Niet meer actief

Ik kies uit en mijn man is het er mee eens. :D Heel makkelijk zo'n man. :D

10. shadow85

shadow85 Niet meer actief

Ik zet er gewoon iets neer en meestal ziet hij t een paar dagen later pas.

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Pfff verschrikkelijk lijkt me dat... Ik vind toch eigenlijk wel dat een vrouw de inrichting mag bepalen.. Meestal is het ook de vrouw die alles moet poetsen en het meeste thuis is... Die kijkt er dus de hele dag tegen aan... Ik zou dan echt niet zonder mijn gezellige prulletjes, foto's, schilderijtjes, vaasjes etc kunnen hoor... Lol

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik dacht al dat ik de enige ouderwetse muts was maar jij vind het dus ook wel normaal, ik en mijn man ook.. ja misschien als ik echt hyper modern zou zijn zou die een beetje gezelligheid willen, maar eerlijk als ik naar de kringloop ga en van die (vind ik ) lelijke donkerbruine meubels zou halen zou die nog happy zijn..

13. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig geen last van, hij vindt alles best ;)
    Zelfs mijn roze bank, paarse buffetkast en rode tv meubel:D

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik zoek meubels die we beiden mooi vinden en ik moest zeggen ik ben er goed in! Nu is mijn moeder binnenhuisarchitect is geweest, ik hielp haar veel!

Hier ook een man die van strak houd en ik van een combi modern en brocante.
    Na 6 jaar is zijn smaak ook wel een btje veranderd en vaak zeg ik, moet jij het schoonmaken? Bv toen hij een roomwitte boxspring wou!

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Aaaaaaaaa jaloers!!!!

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Qua stijl verschillen wij niet zoveel maar de strijd die wij wel hebben is alles wat hij achter zijn Griekse reet laat liggen. En dat is echt erg hoor!. Is de vuilnisbak 1 meter dichterbij dan het aanrecht, dan nog dumpt ie het op het aanrecht. Gaat inmiddels weer wat beter maar oh oh. Wat een drama is dat soms.

Of als ie tv kijkt. Dat doet ie altijd alsof ie in de tv wil gaan zitten. Resultaat, halve fles cola naast het tvkastje, leeg glas op het kastje, afstandbedieningen her en der en mijn bureaustoel voor de tv :S.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou het huis verdelen. Degene die een ruimte het meest gebruikt bepaalt de inrichting. Dus voor de keuken: prima als hij het strak wil hebben, maar dat betekent dan ook dat hij voortaan al die dingen in de keuken doet waar je de dingen die hij verstopt heeft voor nodig hebt. Gaat hij niet alles koken en schoonmaken, en blijft de keuken jouw terrein, dan bepaal jij hoe de keuken er uit ziet.
    Zelfde voor rest van het huis vind ik, plekkenwaar jij veel tijd doorbrengt hoor jij te bepalen, plekken,die zijn domein zijn bepaalt hij.

18. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    #18 cizmo, 7 aug 2012
    Laatst bewerkt: 7 aug 2012
    Oh jeej!
    Ik herken het gelukkig niet! Wij houden allebei van strak, modern en rustig met een vleugje gezelligheid! Dat is makkelijk!
    Succes!

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, haar heeft mijn uit de boerenklei getrokken hollands welvaren ook een handje van ... helaas ... De laatste trend - hij neemt het mee uit de woonkamer (grooooootttte vooruitgang), en legt het dan (bijna triomfantelijk) neer op het aanrecht :( Niet in de afvalbak ... maar het aanrecht ...

euhhhh

20. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohh zo irri dat je het niet samen eens kunt worden.. Je hebt ook strakke meubels en zo in hele leuke kleuren. Dat is misschien voor beide iets.

gelukkig hebben mijn vriend en ik dat niet. Is zelfs zo erg dat als we afzonderlijk een woonblad bekijken bij hetzelfde zeggen dat we dat heel leuk vinden. Huis was hier snel ingericht. Alleen hij wou geen roze dingen die ik wou ale heb ik nu wel wat roze kaarsen en rozen. Dat vind hij niet zo erg. hahaha

Deel Deze Pagina