Welke (electrische) kolf?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Milo, May 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milo

Milo Actief lid

Dec 21, 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    Hallo meiden,
    Ik ben me aan het orienteren op een borstkolf.
    Omdat de borstvoeding zo goed gaat, wil ik er waarschijnlijk toch mee door gaan als ik weer ga werken. (dan zal ik 3 dagen per week, 2 voedingen per dag gaan kolven)
    Ik kolf nu af en toe een flesje af met de Avent handkolf. Ben hier best tevreden over. Als mijn borsten goed vol zijn, ben ik binnen 10 min per borst klaar. Maarja, weet natuurlijk niet of ik op mijn werk ook zo ontspannen zit en zo snel klaar ben.
    Daarnaast heb ik reuma en is het handmatig 'pompen' niet zo fijn voor mijn hand/pols.
    Vandaar dat ik toch denk aan een electrische.
    Welk merk hebben jullie? (enkel of dubbel?) en wat zijn de ervaringen?
    Ik zag ook een electrische kolf van tommee tippee voorbij komen, met een aantrekkelijke prijs. Heeft iemand die toevallig??

Alvast bedankt!!
    Groetjes milo

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik heb de Avent Isis Iq Uno. Ik heb de duo gehuurd in de kraamweek en had daardoor nog een handset. Deze past ook weer op de Uno. Ik heb de elektrische kolf van m'n werk gekregen (werk als kraamverzorgende) en hij bevalt mij prima. 'k Vind 't handig dat je 'm ook als handkolf kunt gebruiken.

Met de hand kolf ik sneller maar krijg dan ook last van m'n handen en moet dan steeds wisselen van hand. Met de elektrische heb ik ook een hand vrij.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    Ik heb de medela freestyle en die bevalt mij erg goed. Ik kolfde in het begin sneller met de avent, maar ja, dan moet je weer twee keer kolven en kon niet even een boekje lezen. Nu ben ik de kolf gewend en ben ik met 10 minuutjes kolven klaar, lekker makkelijk.

4. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb de Medela Pump in Style Advanced (dubbelzijdig electrisch), en die bevalt prima. Ik ben in 10 minuutjes klaar, ook op werk, maar ik heb heelveel melk en makkelijk kolfbare borsten.

Ik vind het fijn dat het in een leuk klein rugzakje zit, ideaal voor de werkende mama die nog lang bv wil geven! Wel prijzig (300, ik heb op een mazzeldag geshopt dus had 20% korting).

5. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Hier ook de Medela PISA, net zoals Evenstar. Vorige keer heb ik met de Medela Swing gekolfd, maar ik ben nu met de PISA toch net iets sneller klaar en kan beter gebruik maken van de toeschietreflex doordat deze dubbelzijdig is.
    Maar goed, hij was idd prijzig. Maar dat is het mij wel waard.

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Hier de freestyle. Met accu, superklein, dubbelzijdig, makkelijk te bedienen, accu gaat lang mee. Ik kolf fulltime en daarom was ie zijn geld dubbel en dwars waard, want hij is wel duur!
    Je kunt er ook handsfree mee kolven, maar met een beetje creativiteit lukt dat met andere electrische kolven ook.

7. Milo

Milo Actief lid

Dec 21, 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    Ha meiden,
    Hartstikke bedankt voor de antwoorden tot zover!
    Nog even een stomme algemene vraag: maakt de electrische kolf die jij gebruikt veel lawaai? Of valt dat mee?
    groetjes Milo

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Die van mij valt wel mee. Wel hoor je het door een deur heen. Vind ik wel handig. 'k Werk in de kraamzorg en zit dan op een slaapkamer en zeg 't niet altijd als ik ga kolven, dan horen ze 't wel als ze langslopen en weten ze gelijk even waar ik ben.

Share This Page