....en heb dat vanmiddag ook wel gedaan van de pijn!! Net terug uit het ziekenhuis en heb "nu weer" een kaakholtontsteking!! Het doet zo'n pijn! Ben al 5 a 6 weken aan 't kwakkelen met m'n gezondheid, van de ene griep in 't andere ellendige iets zoals allergieen voor medicatie (niet dat je veel mag hebben tijdens je zwangerschap) Al 2 weken erg verkouden met voorhoofdholt-ontsteking en bijholten als gevolg...wat een drama! En nu sinds gisteren helemaal gek van de pijn in m'n hoofd/wang/kaak, slapen lukt al helemaal niet mn wang bonkt eraf! Heeft iemand het hier wel eens heeft gehad!? Paracetamol helpt voor geen meter! Net als de neusspray die ik had. Ook stomen geeft geen verlichting.... dus weer naar de dokter geweest en nu een hele bups medicijnen. Iets voor de misselijkheid/tegen het braken, toch weer een kuur Amoxicilline hopelijk helpen de medicijnen tegen het braken, want ik kan normaal niet tegen deze antibiotica, maar weinig keuze heb ik niet. Een sterke, ontstekingremmende neusspray en paractamol in blijven nemen tegen de pijn (niet dat het wat helpt brr heb moordneigingen) Even een klaagzang ( I know) maar begin er gek van te worden. Dokter denkt dat het ongeveer dinsdag beter met me zal moeten gaan, maar als ik er aan denk dat ik de komende 48 uur sowiezo deze pijn nog moet voelen.........oef Mirre
Ik heb er geen ervaring mee en als ik je verhaal zo hoor, wil ik hier ook geen ervaring mee krijgen. Meid heel veel beterschap en laat je lekker verwennen! Doe rustig aan Knuf
Heb het 7 jaar geleden ook gehad....Ging van de ene kaakontsteking naar de andere. En van de ene ontsteking in mijn bijholte+voorhoofdsholte naar de andere..... Dokter zei toen, het zijn je amandelen....dus die eruit. Is echt niet fijn als je 21 bent.... Paar weken later begon het weer....Bleek ik had ooit 1 keer een gaatje gehad in een kies. Die is gevuld maar blijkbaar niet zo goed.....En de bacterien die toen met het vullen zijn blijven zitten hadden heel mijn zenuwen enz...opgegeten. Met als gevolg de ene ontsteking na de andere.... Du smijn advies, laat het daar in je hoofd allemaal maar eens goed na kijken....Het kunnen best amandelen zijn, of kiezen ofzo. Sterkte met de pijn....weet helaas hoe die voelt....AU!
Au! Ik kan je alleen maar veel beterschap wensen, dus bij deze. Ik hoop dat je je heel snel weer beter voelt.
Bedankt tot nu toe vd reactie's! Heb net de medicijnen ingenomen en maar 2 paracetamol tegelijk ingenomen...misschien dat het dan iets van verlichting geeft!? Ik hoop het! @ marjand , bedankt vd tips....laat idd mn hoofd goed nakijken alleen komt dat wel ...eerst deze vreselijke pijn (waar jij alles vanaf weet) achter de rug hebben.
Ja en wat jij schreef...stomen enzo helpt niks hoor!!! Laat je niet meer afwimpelen. Ik ben er bijna 2 jaar mee bezig geweest is echt niet fijn...Dus trek je scheur open en laat ze maar eens goed kijken. Want steeds zo'n kuurtje...daar heb je uiteindelijk ook niks aan. Sterkte en beterschap!
Een uur nadat ik 1000 mg paracetamol heb ingenomen en ik voel totaal geen verlichting/nog net zo veel pijn! Hoe lang duurt t normaal voordat paracetamol werkt?
ow wat akelig... Mijn man heeft nogal eens problemen met z'n gebit en regelmatig wortelkanaal behandelingen, daardoor hebben wij inmiddels een klein voorraadje ibruprofen 600 (poeders) in huis . Ik geloof dat dat één van de weinige dingen is, die ook in dit geval een beetje verlichting kunnen geven. Heb je dat niet toevallig in huis? Of kan je daar ook slecht (of niet) tegen? Heel veel beterschap in elk geval!
oh beterschap; heb t ook tijdens mijn zwangerschap gehad; en zo rot dat je bijna niks mag nemen... uhm ibuprofen mag volgens mij ook niet toch!?
o meid ik weet precies wat je voelt! Ik had ook zo veel pijn in mijn mond wang oor en de dokter dacht ook daar aan en niets hielp, ta geweest wortel behandeling gehad, kno geweest maar bleef pijn houden. kon niet liggen en liep soms om 4 uur snachts buiten met de hond omdat ik het niet meer wist vd pijn. na 5 maanden pijn en paracetamollen die weinig tot niets hielpen vond de ta toch een ander verdachte kies. die is getrokken en 2 dagen later geen pijn meer! zal toch ook eens bij de ta langs gaan, want een ontsteking in je mond kan overal gaan zitten. zo had ik met name onder pijn langs de keel oor en kaak en de kies zat boven. heel veel sterkte meid. en misschien moet je de ha post even bellen of er iets anders is wat je mag hebben kwa pijnstilling omdat je zwanger bent en toch ook je rust nodig bent. ik gaf volledig bv en ibuprofen mag dan eigenlijk niet, maar op advies van de huisarts mocht ik voor de nacht wel een tablet hebben. ik heb echt huilend ze opgebeld want werd echt gek er van. zelf mijn 3 jarig zoontje was in die periode heel rustig omdat mama zo veel pijn had en vaak moest huilen.
Ik heb ook vrij snel last van bijholte ontsteking. Stomen werkt bij mij ook niet echt. Wat bij nog het meest helpt is gewoon ouderwetse neusdruppels....zelfgemaakt dus met een klein bodempje water en een hele lading zout! Even koken en in zo'n druppelaar. Doet wonderen!
Ibrufrofen (ehh fout geschreven) mag echt niet in je zwangerschap, vandaar alleen de paracetamol. Gisterenavond zat ik na 23.00 op de bank met de laptop (man en zoon sliepen al...) en al had ik enorme pijn ik voelde hoe vermoeid ik was dus dacht ga maar proberen te liggen. Bed omhoog gezet en gelukkig uiteindelijk wel ff in slaap gevallen en een paar (3) uurtjes geslapen! Paracetamol 2 tegelijk geeft wel iets van verlichting gelukkig nu, maar eentje per keer werkt echt helemaal niet. Gisteren had ik het gevoel of ik gek in mn hoofd werd, vandaag is dat iets beter gelukkig....rustiger. De pijn is nog niet geheel weg, maar dat vreselijke, zeurende bonken is stukken minder. Kijk het even aan....hoe het nu verder gaat, wat de dag van morgen brengt en kan idd altijd morgen of overmorgen nog kontakt opnemen met de TA om ff te laten checken qua gebit. Voor nu geloof ik dat arts het bij het rechte eind had en het om echt een ontsteking in de holte gaat ......misschien dat die speciale neusspray (ontsteking remmend-met bijnierschorshormoon) toch wel zorgt dat de druk minder is in de holte. Wel een lichtpuntje: Ik was contstant deze zwangerschap misselijk en enorm maagzuur en nu ik speciale medicijnen heb gekregen ...jeetje wat een verschil! Kon vanmorgen gewoon opstaan zonder dat mn maag ging draaien en ik moest kotsen en gisterenavond wel pijn, maar geen maagzuur zoals bijna iedere avond/nacht want daar werd ik ook gek van! Mirre
@ mirre ik zou als ik jouw was even een aantal dagen een spiegel paracetamol op bouwen. 3x daags 2 op een vast tijdstip. dan heb je het meeste kans dat de paracetamol zijn werk gaat doen. en dit mag gerust tijdens de zwangerschap. succes in ieder geval
Juist! Ik denk dat dat wel verstandig is. Merk nu al na een aantal keer 2 tegelijk te hebben ingenomen...dat dit veel verstandiger is dan om de paar uur eentje. Daarvoor doet het gewoon teveel pijn. Tuurlijk maak ik me ook zorgen om de kleine in mn buik, maar het is ff niet anders en de dokter heeft me niet voor niets deze medicatie gegeven.