Hallo dames, ik ben redelijk nieuw hier op het forum en wil graag mijn verhaal delen in de hoop er iets positiefs uit te halen. Gisteren een test gedaan en jawel zwanger! Na 4 zwangerschappen in de afgelopen 2 jaar word de angst groot. Ben natuurlijk ontzettend blij dat het opnieuw raak is, maar het maakt me ook weer bang. Bang voor de onzekere tijd die komen gaat. In het kort mijn verhaal: Oktober 2010 kwam had ik de eerste positieve test. Omdat ik nog jong ben en gezond vond mijn verloskundige het verstandig de eerste echo met 12 weken te maken. Daar bleek al snel iets goed mis, en waren 2 kindjes die beide in week 7 gestopt waren met groeien en zo kreeg ik voor het eerst te maken met het woord missed abortion. Onze wereld stortte in, want al mijn zwangerschapssymptomen waren er nog. Ze konden me in januari pas een curettage doen omdat er geen artsen tussen kerst en oud en nieuw aanwezig waren. Ze gooiden het op het feit dat een tweelingzwangerschap meer risicos met zich meebracht en die pech had ons getroffen. Een volgende keer moest goed gaan. In juli 2011 was het dan weer zo ver.. Opnieuw zwanger. Deze zwangerschap eindigde in een spontane miskraam met 6,5 week. Toen begon de moed me al een beetje in de schoenen te zakken maar volgens de gyn was het pure pech en zou ze dan ook pas onderzoeken gaan doen na een 3e miskraam.... Helaas in Januari 2012 een 3e spontane miskraam gehad met 8 weken.. Nu zouden ze dan toch wel onderzoek gaan doen. Al snel kwam naar voren dat ik een verhoogd cardiolipine gehalte in mijn bloed had en een verhoogd homocysteine gehalte. Maarrrr met het gebruik van medicatie; heparine spuiten en acetylsalicylzuur was dit perfect te behandelen. Vol goede moed konden we dus een nieuwe zwangerschap in. In Mei dit jaar was het dan zover. Opnieuw zwanger maar had alle hoop gevestigd op de medicatie want dat had de gyn me tenslotte beloofd. Met 6,5 week een mooi kloppend hartje, met 7,5 week klopte het hartje te langzaam en was het kindje niet gegroeid dus ik moest me op het ergste voorbereiden. Helaas was met 8,5 week opnieuw het hartje gestopt. Wat een verdriet!!!! Het kindje kwam niet vanzelf af en ze wilden niet opnieuw een curettage doen omdat mn baarmoederslijmvlies dan te dun zou worden. Op hun advies 10x cytotec weeenopwekkers mee naar huis gekregen. De bloeding begon al snel na inname en de pijn en bloedverlies hield tot een week aan. Maar volgens het zh was dit normaal en moest ik me geen zorgen maken, gewoon 6 paracetamol per dag nemen. Tot precies 7 dagen later na inname het bloed begon te stromen en er stolsels uit kwamen zo groot als tennisballen. Met spoed opgenomen en als nog gecuretteerd. Nu beweert mijn gyn dat mijn bloedwaardes vorige maand goed waren en ik dus bij deze zwangerschap geen bloedverdunners hoef te gebruiken. Inmiddels besloten over te stappen naar een ande zh, namelijk het erasmus mc, daar kunnen we volgende week terecht. Gisteren dus een positieve zwangerschapstest maar ohhhh wat ben ik bang! Graag hoor ik of er meer vrouwen zijn die zo iets soortgelijks hebben meegemaakt of die me tips kunnen geven... Alles is welkom!
Jee meid wat heb je al een hoop meegemaakt. Kan me je angst goed voorstellen. Gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop dat het deze keer goed blijft gaan! Veel succes volgende week!
Als eerste gefeliciteerd!! Maar ohhh ohhh wat een verhaal. Heel veel sterkte en ik duim dat alles goed mag gaan!
Wat heb je veel moeten mee maken zeg!! Ik hoop voor je dat je een goed gevoel hebt bij je nieuwe gyn en dat alles goed mag gaan! Het is je zo gegund.
Gefeliciteerd met je positieve test! Kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt. Zelf in oktober 2010 een m.a. gehad (had niet veel last van kwalen maar van 1e zwangerschap ook niet) Kwam hierachter door een echo met 10 weken. Vervolgens begin december 2010 weer opnieuw positief getest. Was was ik toen bang! Kon mijn lichaam helemaal niet meer vertrouwen, omdat ik het de vorige keer dat het mis was ook niets aangaf. Werd de eerste dertien weken gewoon gek, hele tijd huilen etc. Van genieten was geen sprake. Uiteindelijk is het wel weer goedgegaan en heb ik nu twee gezonde zoons en bezig voor een derde. Hoop dat het voor deze keer allemaal goed met je gaat. Zal aan je denken!
jeetje wat een verhaal... maar toch GEFELICITEERD Helaas hier ook al een hoop meegemaakt en nu opnieuw zwanger.. doodeng Vertrouwen hebben is het enige wat je kunt doen en een hoop geduld! ik duim voor je dat het een plakbeeb is!
Wat een lieve reacties! Bedankt dat doet me goed. Voorlopig blijf ik jullie op de hoogte houden! Alle zwangere dames gefeliciteerd namens mij en hopen dat we alle een goede zwangerschap blijven hebben! Probeer me vast te houden aan de positieve verhalen die ik hier op het forum lees!
Gefeliciteerd met je positieve test ! Ik heb net zelf 1 miskraam meegemaakt en had vanmorgen weer een positieve test. Ik voel me nu zelfs al angstig en onzeker, (ook blij natuurlijk) dus ik kan me heel goed indenken dat jij ook heel angstig en onzeker zal voelen, zeker na 4 miskramen. Ik hoop dat dit kindje wel lekker bij zal blijven zitten en dat je over 9 maanden weet waar je het allemaal voor doorstaan hebt.
Hoi ik wil je eerst feliciteren met je zwangerschap. Je angst kan ik me heel goed voorstellen ik heb namelijk zelf 9miskramen gehad waarvan 1tweeling zwangerschap. Ik wil je 1ding meegeven van uit al mijn ervaring ga op je gevoel af dit heeft het meestal bij het juiste einde. Wij begonnen in 2003 en in 2009 riep ik dat ik dacht dat het aan een progesteron te kort zou liggen buiten om een stolling die te snel is in 2010 zijn wij overgestapt naar een prive kliniek en heb ik daar progesteron gekregen in mei 2011 vonden we het welletjes en zijn we gestopt met alles. Dit jaar in feb een positieve test progesteron opgaan steken en een goede zwangerschap. Ik hoop dat het voor jou niet meer nodig is en dat deze zwangerschap gewoon lekker goed blijft gaan maar als je denk dat je bloedverdunners nodig heb kan je dit ook via je ha regelen als je een goede huisarts heb mijn gyn zei ook ineens dat het niet nodig was want het was niet echt bewezen.
Hi Minimuis, jeetje wat vreselijk om te horen dat jij 9 miskramen hebt mee moeten maken, en uiteraard van harte met deze goede zwangerschap, spannend zeg! Mijn gevoel is inderdaad anders dan wat de gyn me voorspiegelt. Gebruik jij nu ook medicatie voor je bloedstolling? Ik heb natuurlijk research gedaan op internet (dat doe je als je wanhopig word) en heb dat progesteron verhaal meerdere keren voorbij zien komen. Heb dit dus de laatste keer ook aan mijn gyn voorgesteld maar ze zij dat dit totaal geen nut zou hebben. Kan je daar bloed op laten prikken, of hoe werkt dat? En in welk ziekenhuis hebben ze het je toch voorgeschreven? Sorry een hoop vragen maar, zoals je inmiddels zelf wel weet, is het een hoop zelf dokteren helaas
hier voor onze gezonde zoon 3 miskramen gehad. Na onze zoon een bbz en een miskraam met 11 weken. En hopelijk kunnen we over een paar maanden weer beginnen als we de uitslagen binnen van het ziekenhuis. Heel veel succes en ik hoop dat dit beebje blijft plakken.
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik begrijp heel goed dat je bang bent,heb hetzelfde meegemaakt. Ik praat in een topic mee waar veel vrouwen zitten die meerdere miskramen gehad hebben en ze lopen bijna allemaal in Gent(belgie) en Dusseldorf(duitsland) Omdat ze in nederland niet verder geholpen worden met dit probleem. Ik zal hieronder de link zetten waar je het topic kan vinden. http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/350522-wie-heeft-meerdere-miskramen-gehad-deel-5-a.html Als je vragen hebt mag je me altijd een priveberichtje sturen. Je bent natuurlijk hartstikke blij dat je weer zwanger bent.....maar ook begint daarmee een moeilijke tijd van angst en onzekerheid. Maar probeer ook een beetje te genieten en vertrouwen te hebben. Ook al is dat heel moeilijk,dat begrijp ik maar al te goed. Gr Hoop42
In Nederland geven ze niet zo snel progesteron! Ze geloven daar niet in.Meid,laat je niet wegsturen.Ik kan je het emailadres geven van een geweldige gyneacoloog in Gent...je kan haar altijd mailen.Veel vrouwen halen die medicatie ook van internet af als ze het niet van hun arts krijgen.Tis wel degelijk bewezen dat het helpt! Laat me maar weten als je meer informatie wilt.
Wij zijn naar stichting geertgen gegaan in elsendorp dit ligt vlakbij oss in de buurt dus gewoon nog nl. Ze kunnen je prikken op dit progesteron tijdens de zwangerschap mag niet onder een bepaalde waarde komen anders word de zwangerschap afgebroken. Het standaard antwoord van de gyn is dit is niet bewezen maar er is nu wel onderzoek naar. Bij mij hebben ze niet geprikt op progestron heb gewoon 3x2 opgestoken dit tot dat ze bij geertgen zeiden dat ik mocht stoppen. Ik gebruik nu ook gewoon fragmin en ascal voor mijn bloedstolling mijn oude gyn roept nog steeds wat is dit een wonder moet zeggen ondanks dat hij ons niet kon helpen hij wel een schat van een gyn is ze hebben zich te houden aan de richtlijnen ook al willen ze dit soms liever niet
Gefeliciteerd!!! Dit topic is enkel bedoeld voor felicitaties, en niet om een kletstopic te vormen. Hiervoor kan je een ander topic openen in zwangerschap. Voor nu laat ik hem openstaan, maar wordt het een kletstopic, dan verplaats ik hem. Hoop dat alles goed mag gaan!
jemig wat hebben jullie al wat meegemaakt zeg. Hopelijk gaat het met deze zwangerschap goed. Gefeliciteerd.
Wat fijn dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd! Probeer te genieten en ik duim voor een gezonde baby volgend jaar!
Ik las jouw verhaal en het is verschrikkelijk... Ik heb in dit jaar 4x een miskraam gehad. Waar van 3 tot 7 weken en 1 van 11 weken.... Ik weet hoe je voelt ik ben nu ook weer zwanger en ben doods benauwd dat het niet goed gaat... Ik duim voor jullie dat jullie een mooi kindje gaan krijgen. En dat alles goed mag gaan.
Wat een verhaal! Ik kan me een klein beetje in je verplaatsen, zie mijn onderschrift. Ook ik ben weer zwanger en van genieten is nog weinig sprake. Maar we zijn in ieder geval weer zwanger, dat is heel veel meiden niet gegeven. Gefeliciteerd, deze keer gaat het vast goed!