2 vragen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chocotof, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hoi meiden,

Ik heb 2 vragen en ik hoop dat ik hier antwoord kan krijgen. Komt ie:

1. Hoelang maak je ongeveer gebruik van de box?

2. Mijn zoon is inmiddels 7 maanden, hoeveel bijvoeding krijgen kindjes dan ongeveer? Waar moet ik aandenken? Half stuk fruit, een kwart of misschien wel een heel stuk?
    Hij houdt namelijk zijn mondje stijf op elkaar.. Ik geef geen potjes maar vers.

Hij krijgt BV en daar neemt hij meer dan genoeg van. Ik heb het idee dat hij nooit vast wilt gaan eten.;)

Alvast super bedankt!

Groetjes Chocotof

2. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    De box kan je zo lang jij dat prettig vind gebruiken. De 1 haalt hem na een jaar weg de ander na 1,5 of 2 jaar.

Qua bijvoeding krijgt m'n dochter ook nog niet veel hoor. Geef zelf ook bv en zit nog op zo'n 5 voedingen per dag. Een paar hapjes groente of fruit tot ze niet meer wil. De ene keer is het 4 happen, de andere keer eet ze bijna een kleine banaan op.

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Wij hebben de box weggehaald net na zn eerste verjaardag. Meneer liep toen en wilde echt niet meer in de box en het werd meer een speelgoedopvangplek.

Met 7 maanden kreeg ons mannetje (even nadenken hoor);
    -1 à 2 stuks fruit gepureerd of een heel potje fruit vanaf 6 maanden
    - potje groente, vanaf 6 maanden. Ging niet meteen helemaal op.
    - halve boterham.

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Vers fruit vind mijn zoontje heel vies dus ik geef een heel potje.
    Verse groente vind hij daarentegen heel lekker.
    Daar krijg hij 200 gram van.
    Kwart boterham.

Hoeveel voedingen geef je nog dan? Kan ook zijn dat hij er nog helemaal geen trek in heb. Als je echt gaat bijvoeden is 3 voedingen voldoende.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Met 7 maanden hier een fruithap van een stuk fruit ongeveer, en 's avonds een a twee eetlepels groenten, gaande weg met een kleine aardappel erbij, en yoghurt als toetje. 's Ochtends een papfles en dan nog 3 voedingen (fles). Volgens het CB konden we afbouwen naar 3 flessen maar dat heeft even geduurd, eigenlijk ging dat pas goed toen ons meisje boterhammen ging eten, dat was rond 8 maanden.
    Oja en om 4 uur soepstengel of stuk rijstewafel.

De box, nu ze kruipt en we haar constant in de gaten moeten houden is de box juist weer ideaal (nu 9 maanden). Die houden we dus nog wel een tijdje. Merk ook dat ze daarin langer zelf speelt dan op de grond.

6. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    HoiHoi,

Mijn meid is ondertussen 13 maanden, maar heb de box nog altijd in de kamer staan.

Ze kreeg (even nazoeken..) toen ze 7 maanden was een halve boterham, groente en fruit (vers) hoeveel ze maar wou. In iedergeval kreeg ze 1 stuk fruit en groente meestal 100-200 gram.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De box staat hier nog. Volgens mij heeft ze er nu 2 wk niet ingezeten maar kan best zijn dat ze er volgende week nog even een keer een klein half uurtje in zit als ik even boven bezig ben.
    De laatste maanden zit ze er nog maar sporadisch in, daarvoor nog echt met regelmaat. Hij blijft hier nu staan doordat de 2e op komst is, anders had ie er nu misschien ongeveer uit gegaan.
    Zo rond een maand of 8 vond ze het niet zo leuk maar ben toch blij dat ik even heb doorgezet (zonder haar te laten brullen hoor, als ze het echt zat was, mocht ze eruit) maar wel door het een gewoonte te laten zijn. Ik heb er in elk geval een hoop plezier en gemak van gehad.

Wat betreft bijvoeding, met 7 maanden kreeg ze een boterham, fruit en groente. Hoeveelheden weet ik niet precies. Ze at a la rapley, volgens mij wel een halve tot hele boterham, tussendoor nog een korstje, handje groente (maar ging ook veel op de grond) en misschien half stuk fruit?
    Met 8 maanden begon ze wat grotere hoeveelheden te eten.
    Met 9 maanden gingen we naar 2 stuks fruit per dag.
    Borstvoeding dronk ze tot 1 jaar nog veel, rond 7 maanden denk ik 8 voedingen, met 11 maanden 6.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier is de box bij ongeveer 1,5 jaar weg gegaan, het was inmiddels alleen nog opslagplaats voor speelgoed!

Wat betreft het eten weet ik ook niet meer precies wat ze at bij 7 maanden. We zijn in ieder geval bij 6 maanden begonnen met bijvoeden (scheelt natuurlijk ook in hoeveelheid als je bijv bij 4 maanden al begonnen bent)...
    Ze at ook halve tot hele boterham per dag, niet veel fruit (was en is ze niet zo'n liefhebber van), maar wel ongeveer 200gr groenten+aardappel per dag.

9. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik geef Bv op verzoek. Nog net zoveel als voor het bijvoeden. Ik probeer ook a la rapley te geven maar vind dat nog best lastig. Heel vaak gaat zijn mondje standaard dicht als er iets anders aankomt dan de borst. Hij gooit inderdaad ook veel op de grond. Als ik het eten grof pureer is hij eigenlijk alleen maar bezig met kokhalzen (als hij dan eindelijk zijn mondje open doet)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Box stond bij de oudste tot een jaar, en toen was het al een paar maand een speelgoedverzamelplek. Hij lag meer op een kleed op de grond..
    De jongste blijft er misschien wat langer in, om de oudste ruimte te geven..

Qua eten, dat verschilt zo per kind. De ene is er met 6 maand echt aan toe en vreet alles wat je hem geeft. De andere ziet bij 8 maand het nu van ander eten dan melk niet in..
    Ik had een vreetzakkie en gaf fv, dus zal het lijstje maar niet tikken ;)

11. itzme

itzme Actief lid

12 jul 2010
    156
    0
    16
    met 10 maanden wilde ons kind niet meer in de box, hij begon dan hard te huilen als ik hem erin zette. Daarna ook nog 2 maanden als opbergplek gebruikt voor het speelgoed hihi

Met 7 maanden (en borstvoeding) was bijvoeding ook echt bijvoeding. Meestal een half of een heel stuk fruit gestoomd uit de babycook. Alle nieuwe dingen deed ik een dag of 5 of 6 achter elkaar aanbieden. De eerste dagen hield hij ook vaker de mond dicht of duwde hij het weer naar buiten.. de dagen erna werd het steeds wat meer. Brood gaf ik pas vanaf 8 maanden. Bij het avondeten gaf ik eerst bv en daarna een paar lepels groente/aardappel.

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Box hebben we hier met 1 jaar weggehaald omdat ze er niet meer in wilde.. (nu is hij weer even terug maar niet omdat ze er dan in gaat maar om zo de woonkamer en de keuken van elkaar te scheiden haha ze duwt alles weg maar de box is nog net iets te zwaar, dus maar weer inelkaar gezet ;) )

Eten weet ik niet meer precies..

13. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Wij hebben de box ook nog staan. Toen ze kon lopen wilde ze er niets meer van weten, maar voor mezelf vond ik het soms wel handig als ik bijvoorbeeld ging dweilen. Zo hoefde ik dat niet pas te doen als ze sliep. Tegenwoordig geeft ze soms zelf aan dat ze in de box wil, op die manier vindt ze rust. Ze is soms zo druk dat ze zichzelf in de weg zit. Hier staat hij dus nog wel even!

Rond de 7 maanden at ze een heel fruitpotje, of 2 stuks vers fruit, een hele boterham en een half groentepotje (vers wilde ze toen nog niet). Ik moet er wel bij zeggen dat het brood, fruit en groente voor haar een verademing waren omdat ze melk nooit lekker heeft gevonden.

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Lydia krijgt 2 boterhammen (wel veel geknoei/kruimel:)), een prak en fruit wisseld, ene keer alleen een banaan of appel, andere keer een mix van dingen. Maak vaak fruit voor iedereen tegelijk klaar

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij Levi hebben we de box 1.5 jaar gebruikt.vond het ideaal om hem nog even in te zetten tijdens het stofzuigen en dweilen.

Met 6 maanden at Elin toch wel een heel stuk fruit. toen nog geprakt/pureerd maar inmiddels gewoon in stukjes.

Deel Deze Pagina