Hallo mijn dochtertje van 11 weken heeft sinds haar geboorte een bultje op haar hoofd zitten. Het zit rechts schuin achterop. De kraamhulp dacht dat het iets met schedelnaadje te maken had. maar hier zit het niet op. Later bij CB gevraagd die dacht aan een cyste of lymfeklier. Later bij de huisarts ook nog eens gevraagd, die wist het niet en heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts, omdat het aangeboren is en het wel even nagekeken moest worden. Bij de kinderarts nog niet veel wijzer geworden, die dacht ook lymfeklier, verbultje of cyste, in ieder geval niet iets geks. Nu moeten we 20 december weer terugkomen en krijgen dan evt. een echo. Nu zag ik dat het wel flink gegroeit is in korte tijd. Zal foto bijvoegen. Ben benieuwd of iemand het herkent en wat er evt aan gedaan is.
Sorry charise, hier geen idee wat het zou kunnen zijn... Hopelijk worden jullie de 20 wat wijzer en is het idd een onschuldig vetbulten of zo iets.
Ja mijn dochter heeft er maar 1. En vind het vrij hoog zitten voor een klier. Denk zelf een cyste, maarja als dat mee blijft groeien word dat straks dus heel groot.
Hier ook een bult achter zijn oor, vlgns huisarts was het een kleine vergroeiing van de schedel, deze bult is alleen verder niet zichtbaar maar wel goed voelbaar. Hoop dat jullie ook snel wijzer worden!
Hoi, Mijn zoontje had het ongeveer een week na zijn geboorte ook. Bij zijn geboorte niet. Mijn zoontje lag toen al in het ziekenhuis vanwege premature geboorte en het bultje werd ontdekt door de verpleegkundige. Gelijk kinderarts erbij gehaald. Er is toen een echo gemaakt en bleek een vetbultje te zijn. Het is vanzelf weggegaan bij hem. Hopelijk bij jullie ook zo. Groetjes Carola
Geen ervaring maar het lijkt mij eerder een vetbult of een cyste. Inderdaad de 20ste afwachten en dan hopelijk wat meer wijzer worden. Sterkte ermee,is nooit leuk als je kindje iets heeft waar je je zorgen over maakt. Aangezien het snel groeit denk ik niet direct aan iets ernstigs.
Bedankt voor de reacties. Ik maak me niet echt heel erg druk in de zin van dat ik denk dat het iets ernstigs is. Want het voelt glad aan en de huid zit er niet aan vast. Het zit wel aan de schedel vast geloof ik. Vind alleen dat het zo snel groeit. Maar waarschijnlijk groeit het met haar hoofdje mee. Bij de geboorte was het nog veeeeel kleiner, toen zag je het niet echt zitten, voelde het alleen. Ik wacht de 20e gewoon af. Mijn man dacht vandaag dat ze er misschien last van had, omdat ze met haar handje altijd bij haar hoofdje zit, rondom dat bultje. Maar als je het aanraakt reageert ze niet. Dus geloof niet dat ze dat daarom doet.