Dag dames! Mijn dochtertje heeft precies 2 weken geleden de BMR en meningococcen vaccinatie gehad en is vorige week dinsdag ziek geworden. Hoge koorts (40.1), overgeven, diarree, slecht eten, veel slapen overdag en veel wakker in de nacht. Nu is ze sinds zaterdag koortsvrij, maar nu wel weer een snotneus en hangerig en nog steeds erg dunne poep. Ook eet ze nog steeds erg weinig en wordt elke nacht 3 of 4 keer wakker en gaat dan uiteindelijk echt alleen nog maar slapen bij ons in bed. Ik ben echt dood en dood moe en ben ook wel bezorgd dat ze minder eet. Vandaag net 2 boterhammen, een appel, heel klein beetje avondeten en flesje melk, thee, limo. Dus ze krijgt wel wat binnen hoor, alleen hiervoor at ze altijd als een bouwvakker! Ze is sowieso niet dik (82.5 cm en weegt 10 kilo) dus ik wil niet dat ze veel afvalt. Herkennen jullie dit verhaal? Is het een sprongetje of komt dit nog van de vaccinatie? Dat ze door het overgeven geen eten meer wil? Of hebben we haar verwend toen ze ziek was en neemt ze nu een loopje met ons?
van de bmr is bekend dat de "klachten" pas komen in 7-10 dagen na de prik. maar dit is dus iets langer. Als je je zorgen blijft maken kun je het cb even bellen of de HA, dan hoef je niet per se meteen een afspraak, maar even advies bij de assistente.
Hai tulip, ze is precies 8 dgn na de prik ziek geworden dus dat klopt precies. Ze heeft nu alleen zo'n lange nasleep ervan... Maar dat komt dus niet bekend voor bij jou?
klinkt ook een beetje als Noro virus.. dat heerst dus enorm.. en wij zijn er een week ziek van geweest.
Ja hier is ie ook voorbij gekomen. Noro virus zegt me niets, maar de symptomen klinken zeeeer bekend... Wij wonen met vijf mensen in één huis (opa en oma erbij) en we zijn allemaal geveld geweest ! Op bed, diaree, overgeven... the full works
Hoi Hoi, Klinkt heel bekend. Bij ons mannetje precies hetzelfde. Denk dat het een combi is van allerlei factoren. Bij ons kwam de bmr,tandjes niet willen eten(ontwikkelen van eigen willetje) snot neus,ontstoken oogjes 15 maanden sprong (als je daar in gelooft) allemaal te samen. Heeft is nu pas weer de oude.... dus klinkt mij heel bekent in de oren hoor... Groetjes Lysanne
Hier hetzelfde verhaal na de BMR-prik. Alleen het overgeven en diarree niet, dat klinkt als novovirus en heerst heel erg, dat heeft ze er nog eens bij. Al met al is Charlotte een dikke maand ziek geweest, snotverkouden, toen BMR met koorts, hangerig, slecht slapen, kiesjes de 1 na de ander die doorkwamen :x en oorontsteking...geweldig dus...NOT. Slapen ook heel onrustig, alleen bij ons in bed en nu gaat het ein-de-lijk pas een beetje beter. Wij hebben haar steeds bij ons in bed genomen en getroost, ook ik was bang dat ze daarna helemaal niet meer in haar eigen bed wou maar het ging toch anders: ik heb haar steeds in haar eigen bed te slapen gelegd en waarempel, toen ze opknapte sliep ze steeds beter in haar eigen bedje. Huilde wel nog redelijk vaak maar liet zich na het troosten wel weer in haar eigen bed leggen. Doe wat je gevoel zegt, het komt echt goed. En ja, ik heb ook 8 verrotte weken gehad en nu lijkt het net iets beter te gaan dus fingers crossed....succes hoor.
Ik zou me sowieso geen zorgen maken over de hoeveelheid eten. Ze krijgt voldoende binnen, en als ze dalijk weer helemaal beter is, dan zal ze weer goed gaan eten (misschien zelfs meer, om alles in te halen). En ze heeft voldoende bij te zetten.. Heb je het idee dat ze nu nog ziek is? Onze dochter was ook heel erg verwend tijdens het ziekzijn. En toen ze weer beter was, vroeg ze dan ook heel veel aandacht. Ik liet haar af en toe mopperen en gaf haar niet altijd haar zin.. Ook werd ze 's nachts wakker, uit gewenning. Na een week of anderhalf ging het weer een stuk beter!
niet zo'n lange nasleep van alleen de bmr, maar als die prik net gezet is is de weerstand tijdelijk wat lager natuurlijk. Dus is ze op dat moment meer vatbaar voor andere dingen, dan zou het noro virus best kunnen hoor. Ik denk dat het dus eigenlijk 2 dingen zijn.
Dank voor de antwoorden! Ik denk inderdaad dat het een combi is van de vaccinatie en een virus. Mijn zus is vandaag ook ziek geworden met overgeven en diarree. Mijn vriend en ik hebben (tot nu toe) nergens last van, behalve natuurlijk slaapgebrek! Ze heeft vandaag twee slaapjes weer gedaan (ze was al om 6:15 wakker). Maar nu wilt ze natuurlijk nog niet naar bed... Nou ja, ik zal haar inderdaad maar gewoon troosten, ze hoest nu namelijk ook nog erg er bij dus ze zal wel gewoon echt niet lekker zijn. Volhouden dan maar! Gelukkig is het donderdag hemelvaart! Kunnen we even bijtanken! @ Chantal: 8 weken!!!??? My god, dat wordt wat! Gelukkig gaat het nu iets beter bij jullie!
Ja 8 weken en vanavond is het weer helemaal mis... Heb het ook wel een beetje gehad moet ik zeggen maar ja.... je krijgt er zoveel voor terug
Vannacht was het ook weer raak: ze heeft weer bij ons in bed geslapen vanaf een uur of 3... Toen geen problemen meer gehad en geslapen tot 8 uur! Zelfs door mijn wekker heen. Nou ja, ze is vandaag wel weer erg vrolijk, ik hoop dat ze vannacht goed slaapt, ben ook echt moe!
sterkte meid.. even over het eten: Vorig jaar was m'n dochter ook zo ziek, met spugen etc. En naderhand slecht eten... Snapte het niet helemaal... Tot ik het zelf kreeg.. Ook al was het spugen over, het duurde toen bij mij nog een week voor m'n maag weer echt normaal was en weer de normale porties aankon. Ik zat écht in een mum van tijd vol. Dus mogelijk geld dat nu ook voor je dochter. Buiten dat is het natuurlijk alles bij elkaar.. Hopelijk zit ze snel weer in haar normale slaapritme in haar eigen bedje!