Overdrijf ik of is het typisch mannengedrag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 8 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.116
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik wordt een beetje heel erg gek van mijn vriend, ben het echt helemaal zat en daarom loop ik constant op hem te vitten. Ook niet leuk natuurlijk maar ik wordt gewoon moe van alle dingen die zich opstapelen wat betreft het gedrag en de attitude van mijn vriend. Baal hier flink van want we gaan binnenkort trouwen. Mijn vriend vindt dat ik overdrijf en nou ben ik wel benieuwd of ik dat ook doe of dat het gewoon typisch mannengedrag is van mijn vriend?

Op het moment ben ik boos/geirriteerd door het volgende;

- Mijn vriend is al het hele weekend al lekker de hort op met zijn broer. Natuurlijk mag hij altijd weg van mij maar hij neemt ook niet heel even de baby mee zodat ik ook even wat tijd voor mijzelf heb. Ben hier heel erg aan toe. Ben op het moment druk bezig met afstuderen en het gehele huishouden (op 4 kleine klusjes van hem) komt op mijn schouders terecht, plus het grootste deel van de zorg van ons zoontje. Heb echt amper tijd voor mezelf maar dat snapt/ziet hij niet.
    - Ik sta al een paar dagen om 6 uur op omdat de baby ziek is, mijn vriend laat ik dan liggen tot 9 uur want voor die tijd krijg ik hem echt zijn bed niet uit. Op het moment dat hij dan eindelijk zijn bed uit komt blijft hij maar klagen dat hij zooooo moe is. Dan denk ik echt en wat ben ik dan???
    - Als ik kook dan eet meneer 5 happen (of zoals vandaag helemaal niks) en gooit de rest dan weg. Zijn excuus is dan " ik heb geen honger ". Om zich vervolgens op de snoepkast te storten. Als we bestellen eet hij trouwens voor 10. Ik kook alleen dingen die hij lekker vindt dus daar kan het niet aan liggen.
    - Hij is vandaag moederdag vergeten. Nou hoef ik geen dure cadeau's ofzo maar een keertje uit mogen slapen en een ontbijtje op bed was leuk geweest. In plaats daarvan heb ik zijn ontbijt staan maken....
    - De paar kleine klusjes die hij in het huishouden hoeft te doen doet hij met de Franse slag. Vindt dit erg vervelend aangezien hij maar 4 klusjes heeft.
    - Voetbal gaat voor alles en daar worden ook alle regels voor gebroken, zoals net roken in huis :x:x Hij weet dat ik daar niet tegen kan en doet het toch.
    - Hij zou al weken geleden stoppen met roken, koop ik dure afkickspullen voor hem (op zijn verzoek), kom ik erachter dat hij stiekem rookt (had 6 lege pakjes gevonden).
    - Hij vergeet een cadeautje te kopen voor zijn moeders verjaardag en ik krijg de schuld :(:(

En zo zijn er veel meer dingen. Overdrijf ik of is dit typisch mannengedrag?

2. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Ik vind niet dat je overdrijft! Je mag wel wat meer waardering, aandacht en hulp krijgen van je vent. Helemaal op moederdag! Ik zou ook heel erg geirriteerd zijn. Goed gesprek voor jullie bruiloft?

Succes! x

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Tja, ik ken het. Heb er hier ook "last" van. Ik weet niet zo goed hoe het komt, wat er mis is aan mij (ga je dus bijna denken). Als ik dit allemaal lees (stiekem roken/in huis roken/snoepkast leeg eten zonder normaal te eten) vind ik dat best wel sneu. Net als dat luie gedrag. Ik ken dat luie en dat is echt verschrikkelijk. Op de een of andere manier pik je het toch. Ik weet ook niet zo goed wat ik er aan moet doen. Hoop voor je dat hij wat meer respect heeft voor je en zijn gedrag wat gaat verbeteren, want leuker wordt het zo niet natuurlijk. Helaas weet ik dat uit eigen ervaring..

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Poeh.. ik vind niet dat je overdrijft.
    Laat je niet op je kop zitten hoor! Waarom maak je uberhaupt zijn ontbijt nog als hij niet eens de moeite heeft genomen aan moederdag te denken?

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind het een combi van mannengedrag en op hol geslagen hormonen.

ik denk dat je nog eens goed moet nadenken of je dit wilt/kunt in de toekomst.

wil je echt dat hij je kind meen neemt als hij op stap gaat?

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik vind het wel typische mannengedrag,hoor dit soort "klachten"vaak om me heen.
    uiteraard heb je ook de typen die wel alles doen zoals wij dat willen maar dat zijn in mijn ogen wel een beetje nerds;)

ik zou hem een flinke schop onder zn donder geven want dat heeft hij wel verdiend.:)

7. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Dit is geen typisch mannen gedrag, ik vind dat je in sommige dingen gelijk hebt en in sommige dingen overdrijft. Zoals het eten, ik heb in deze warme dagen ook geen zin in warm eten en snoep ook meer omdat snoep niet warm maar koud is. Dat hij al het hele weekend met zijn broer weg is moet hij toch ook zelf weten, het is zijn broer, als het nou ieder weekend zo is, kon ik je begrijpen maar 1 weekend maakt toch niks uit. En verder met de klusjes in huis en de andere dingen, graag of niet ik zou niet eens van mijn vriend verwachten dat die dingen in huis deed of de baby eens meenam, ik heb tenslotte ook voor een kindje gekozen en wat dat betreft ben ikzelf van de oude stempel. Voor de rest zou ik eens proberen om met hem te praten waarom hij klaagt dat hij steeds moe is terwijl jij al om 6 uur op is, en als die dat niet begrijpt, ruil dan eens een weekje van klusjes van mekaar dan draait die snel bij!

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind niet dat je overdrijft, ik krijg het gevoel (voor zover ik dat kan beoordelen) dat er totaal niet gekeken wordt waar jij behoefte aan hebt.

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik vind dat hij lui en gemakzuchtig is. Ik denk dat je gewoon meer tegen hem moet zeggen wat hij moet doen en je niet moet gaan afwachten of hij wat wilt doen. Sommige mannen zien dat niet en sommige mannen willen het gewoon niet zien.

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik vind ook niet dat je overdrijft maar zou wel een goed gesprek met hem aangaan!
    En typisch mannengedrag vind ik zo makkelijk gezegd hij kan ook veranderen en wat meer doen. Ben ik even blij dat mijn man niet zulk gedrag vertoond zou er niet mee om kunnen gaan.
    Beterschap voor je kleine man.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Sorry, maar zet jij serieus vraagtekens bij het gedrag van je vriend????

Dit is geen typisch mannen gedrag, maar puur egoïsme van 1 persoon.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.726
    628
    113
    Ik denk dat je teveel over je heen laat lopen/teveel van hem accepteert.
    Mijn advies zou zijn dit proberen te veranderen voor je trouwt.

Maak duidelijke afspraken over de taakverdeling in huis en zeg er wat van als hij dit niet nakomt. Communiceer en geef aan wat jij belangrijk vind en vraag hem daarin ook wat hij vind zodat je samen kunt afspreken hoe en wat. Toon ook je waardering wanneer hij zijn afspraken nakomt, dit is erg belangrijk ter motivatie. Jij zou dit ook weleens willen horen.

13. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Zijn jullie al lang samen? Vertoonde je vriend het zelfde gedrag voor dat je zwanger werd?

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier sluit ik me bij aan.

15. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    #15 fopspeentje, 8 mei 2011
    Laatst bewerkt: 8 mei 2011
    verwijderd.

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Inderdaad. Als mijn vriend zich zo zou gedragen, hadtie een trap in zn reet kunnen krijgen.
    Lullig gezegd misschien, maar zijn gedrag is nog lulliger.

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

typisch mannengedrag (whatever dat ook mag inhouden ;)) is geen reden om alles maar te slikken en in jouw geval zou ik hem idd eens flink een trap onder zijn kont geven.

Als ik jou was zou ik zelfs nog eens goed nadenken of die bruiloft er nog wel komt als hij zo door blijft gaan.

18. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    typisch mannen gedrag.. hier in het begin ook gehad en zelfs toen ik weg ging, dat hij dominique bij zijn ouders wilde droppen zodat hij bij kameraden op bezoek kon.. hier heb ik toen ruzie om geschopt, dat hij zijn kameraden boven zijn dochter stelde....
    Dat is eigenlijk het enigste wat ik heb gehad..
    Op een gegeven moment heb ik ook tegen hem gezegd.. toen liep alles gewoon bagger, afgezien onze relatie :) dat het nu MIJN beurt was en dat ik nu aan me zelf moest denken..
    Soms moet je bij die horken even je vuist op tafel slaan ;) niet altijd even leuk.. maar soms denken ze heel makkkelijk, maar gezien jouw situatie is het best zwaar.. en wil je ook even je batterij opladen.. dus nee, je steld je niet aan en ook niks is overdreven :)

En ja sorry, dat ik niet ouderwets ben.. maar ik wil dat mijn man ook tijd door brengt met mijn dochter in het weekend, omdat ik geen behoefte heb dat mijn dochter aan mij gaat hangen, i.p.v aan ons beide. ik ben alle dagen bij mijn dochter en dan ziet ze haar papa maar 2 uurtjes en dan gaat ze al op bed.. dus wij hebben een papa weekend.. en mijn man helpt mij ook mee in de huishouding.. ook al voordat mijn rugproblemen heel erg werden.. so what.. mannen moeten niet altijd verwachten dat de vrouwen alles maar doen.

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Jarina waar slaat dat nou weer op 'ik heb ook voor een kindje gekozen' en hij niet dan?!

TS ik vind niet dat je jezelf aanstelt... Geef die man van je maar eens een trap onder zn hol!

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Maar dat is vaak het tegenoverstaande probleem in dit soort situaties. Wel vitten, maar totaal zonder inhoud commentaar leveren op het gedrag van de persoon in questi..

Waarom zou je je in godsnaam op deze manier in een relatie plaatsen? Waarom pikt iemand het om met deze ongelijke balans door te gaan? Ik begrijp dat werkelijk niet. Waarom heeft de ene persoon schijnbaar meer rechten dan de ander? Daar ben je altijd zelf bij. Je ziet gewoon heel vaak dat het gedrag oogluikend getollereerd wordt..

Pak a.s. zaterdag je tas, trek hem 's ochtends uit bed en ga de stad in met een vriendin. Zònder jullie zoon uiteraard, papa kan best een dagje zorgen zonder dat jij erbij bent...Kijken met welk commentaar meneer dan op de proppen komt. En papa's kunnen ook voor kindjes zorgen hoor;) (hmmmmm, behalve als je borstvoeding geeft natuurlijk, dat wordt wat lastig natuurlijk....)

Deel Deze Pagina