Dag dames, Ik ben nu 13 weken zwanger waarvan de eerste 8 weken vlekkeloos verliepen zonder kwaaltjes. Vanaf 8 weken heb ik echt hongergevoel gekregen en moet ik om de 2u iets eten, anders kan ik misselijk worden. Verder was ik ook heel moe en snelle hartslag waardoor ik 5 weken ziek ben geweest. Maandag begin ik terug te werken.. Langs de ene kant heb ik zoiets van OK, ik wil het zeker proberen maar langs de andere kant voel ik me zeker geen 100% Ik heb nu sinds een 2 tal weken last van hoestbuien, dit begon in week 11 met sporadisch eens maar dit wordt precies iets erger.. Ik heb zo gelijk een krop in de keel en bij hoesten moet ik razendsnel naar toilet om over te geven, ik kan dit niet tegen houden. Ik rij met een emmer in de auto en op zich vind ik dit geen reden om thuis te blijven van het werk (spugen doe je mss liever thuis maar kan je overal) Ik vraag me af wat dit kan zijn? En waarom dit maar zo laat opduikt (na 3 maanden zwangerschap) het is gewoon heel vervelend! Verder ben ik ook nog steeds moe, ik slaap namelijk slecht.. Verder hebben mijn collega's ook geen begrip voor de zwangerschap, ik heb niks van proficiat gekregen... Integendeel enkel verwijten dat ik het moest besproken hebben, dat het te vroeg is om zwanger te worden, dat als het later was ze wel blij waren, zij niet meer gaan werken omdat ik nu zwanger ben want ze hebben zelf een gezin...
Oei, dat komt me heel bekend voor. Mijn vorige zwangerschap heb ik Gastric Asthma gekregen. Ik ben het ook niet meer kwijtgeraakt. Is een soort van reflux en wordt veroorzaakt door maagzuur wat je ophoest en wat je luchtwegen prikkelt. Ik heb hier na mijn zwangerschap medicijnen voor gekregen, maar die mag je niet tijdens de zwangerschap. Probeer eens rennies te slikken. Die mag je gewoon in je zwangerschap... Voor de rest uitkijken met zuur eten/drinken (veel frisdranken) en vet eten. Misschien helpt het. Sterkte.
Ik heb geen ervaring, maar heel veel sterkte ermee.. Maar wat heb jij een verschrikkelijke collega's als ik het zo lees. Hoezo met hen bespreken wanneer jij zwanger wilt worden? Moet niet gekker worden zeg.. Doe rustig aan en nav wat hierboven werd genoemd misschien even contact opnemen met de huisarts?
Hey, wat ontzettend naar voor je! Zowel t hoesten aks de reacties van je collega's! Alsof je zomaar ff een baby-datum voor t kiezen hebt! Makkelijk praten als dat altijd in overleg zou kunnen! Dit soort opmerkingen kunnen mij echt boos maken, waarom denken dat mensen zich met jouw leven mogen bemoeien! Dat hoesten herken ik van m'n vorige zwangerschap. Was heel pril maar wel t zelfde. Deze keer ga ik bij hoesten snel kokhalzen. Wat bij mij meest hielp was toch hoestsiroop (speciaal voor zwangeren) zodat kriebel verminderde, thee met honing drinken en ijsje eten. De irritatie van de keel verminderen dus. Maar geen idee of dat jou ook helpt. Sterkte want ik vond het echt slopend
Hey, Ik ben pas 5 weken zwanger, maar 3 weken gehoest! Werd er ook helemaal gek van... tip van oma: vicks onder je voeten smeren en met sokken aan gaan slapen... heb ik 2 nachten gedaan en wonderbaarlijk is de hoest bijna weg!! Klinkt erg raar, ik weet het haha... maar ik dacht baat het niet... succes..
Wat een film fijne collega's zeg! En sinds wanneer moeten een zwangerschapswens besproken worden met collega's? Moeten ze schriftelijke toestemming in drievoud geven voor jij zwanger mag raken? Rare troela's hoor. Gevalletje alleen aan jezelf denken. Ik moet zeggen toen ik dit las dat ik het ineens herkende. Ik ben verder maar heb er nooit aandacht aan besteed. Ik moet ook al vanaf het begin regelmatig hoesten. Het is een droge kriebelhoest maar geen heftige hoestbuien vind ik zelf. Bij een plotselinge opkomende maagzuur ga ik ook hoesten. En sinds dat ik met 6 weken misselijk werd ( allang weer over) kan ik dus nu nog steeds niet normaal hoesten. Ik begin gelijk te kokken. Ben benieuwf of er wat uit komt bij jou. Heb het nooit aangekaard bij de vk. Dacht gewoon, zal er wel bij mij bij horen. Gaat straks wel weer over.