2 hele dagen 40 graden koorts en pril zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamanu, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ik ben de afgelopen dagen zo ziek geweest. Ik heb 2 hele dagen een constante koorst gehad van 40 graden en ik ben bijna 8 weken zwanger.

Kan dat kwaad?

Ik kan namelijk bijna niets vinden op het internet. Maak me toch wel zorgen. De assistent bij de dokter zei dat het geen kwaad kon, maar ja ze zei ook dat ik echt geen paracetamol mocht pakken en de verloskundige zei dat ik dat wel mocht en heb dat dus op een gegeven moment gedaan en toen is de koost ook gaan zakken.

Wie kan mij meer vertellen of zo'n hoge koorts kwaad kan zo vroeg in de zwangerschap.

2. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Hoge koorts is naar mijn weten niet goed, ik zou zelf wel paracetamol nemen om de koorts te verlagen!

Beterschap

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je mag gewoon paracetamol hoor, en JUIST als je 40 graden koorts hebt, paracetamol is koortsverlagend, lekker nemen dus maar wel met mate, verder kan koorts geloof ik geen kwaad voor je kindje maar ik vind 40 graden wel errug hoog hoor, als het aanhoudt gewoon de huisarts even bellen maar weer ;)

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb bij mijn dochtertje's zwangerschap een week hoge koorts gehad
    toen was ik ook 8 weken zwanger
    kan geen kwaad hoor je kunt als je twijfelt toch even de verloskundige bellen
    je mag max 6x paracetamol op een dag maar alleen de gewone dus geen paracetamol met codeine enz

beterschap

5. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik heb dat ook gehad alleen toen was ik 35 wkn zwanger.. en daarna braken mn vliezen..

nu kan dat bij jou nog geen kwaad.. gewoon een paracetemol nemen.. en goed rusten en veeeel drinken!

beterschap...

6. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Dank je voor de antwoorden.

Ik mag morgen voor de intake naar de verloskundige eens kijken wat zij zeggen.

7. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Zelf had ik het ook in het begin van de zwangerschap, mijn huisarts gaf mij als advies om de koorts te verlagen met paracetamol en regelmatig een lauwe douche. Zo kon ik het onder de 38 graden houden en kon het sowieso minder kwaad. Dit hielp goed bij mij!

Deel Deze Pagina