Zwangerschapsverlof tweeling

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door 3boymom, 4 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3boymom

3boymom Actief lid

3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Beste lezer,

Ik heb een vraag. Ik ben zwanger van een tweeling en uitgerekend 6 mei. Volgens mijn gynaecoloog zal ik rond 37 weken ingeleid worden. Wat ik mij dus afvraag is de duur van mijn zwangerschapsverlof bij een tweeling is en als ik bv 4 weken voor me bevalling zwangerschapsverlof wil aanvragen of het dan voor 6 mei is of 4 weken voor de inleidingdatum.

Met vriendelijke groet,

2. 3boymom

3boymom Actief lid

3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Misschien handig te weten dat ik gewoon in loondienst werkt met 38 uur contract

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo 3boymom,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je vraagt je af wat de ingangsdatum van je zwangerschapsverlof gaat worden, omdat je mogelijk eerder bevalt.

Voor het bepalen van de ingangsdatum van je zwangerschapsverlof gaan we altijd uit van de vermoedelijke bevallingsdatum die op de zwangerschapsverklaring staat.

Daarnaast wil ik je deze link als tip meegeven, per 1 april 2018 verandert namelijk de duur van het zwangerschaps- en bevallingsverlof voor vrouwen die zwanger zijn van een tweeling of meerling.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Jantina
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina