MIjn werkgever heeft mij per 15 juni ziek gemeld ivm zwangerschaps klachten . Ik heb een slijmbeurs ontsteking in mijn been maar dit komt niet door het zwanger zijn . Dit heb ik ook aangegeven bij de medewerker van het UWV . Ik heb de arbo verpleegkundige gesproken , zij gaf aan dat ze het altijd konden proberen me zo ziek te melden ipv gewoon ziek . en zij hiervoor een vergoeding kregen om evt vervangers voor mij of ondersteuning voor mij te regelen bij de zorg op de afdeling ..... ik werk nog steeds gewoon zelfstandig en krijg ook geen ondersteuning , ben gewoon gerekend als een volle inzet en niet boventallig oid Ik ben voor 40% ziek gemeld en moest vorige week max 4 uur werken deze week weer max 6 uur . dit zijn gewone diensten voor mij , ik werk nl maar 6 uur per dag maar toch blijf ik ziek gemeld . Dit klopt toch niet? ik werk dus gewoon 100% doe ook alles wel , wat me zwaar tegenvalt omdat ik niet normaal kan lopen maar ik doe het wel , maar mijn werkgever is wel de uitkering toegekend . wat moet ik hiermee doen ? ik ben het er echt niet mee eens , over 2 weken heb ik mijn laatste dienst en heb ik vakantie tot 1-8 wanneer mijn contract verloopt . en zal ik ook beter gemeld worden neem ik aan ? dus ga ik oook niet ziek uit dienst dan ivm de vakantie uren die ik op moet nemen
Beste Novy, Als je werkgever of de arbo-arts verlangt dat je meer uren werkt dan je kunt, moet je zo spoedig mogelijk contact opnemen met je arbo-arts. De arbo-arts hoort je belastbaarheid vast te stellen. En met je werkgever maak je vervolgens een plan van aanpak voor het aangepast werken. Daarnaast geef je aan dat je werkgever je ziek heeft gemeld als gevolg van je zwangerschap. Maar als ik je goed begrijp heeft je ziekmelding niets met je zwangerschap te maken, maar is het toeval dat dit tijdens je zwangerschap gebeurt? Het is goed dat je dit hebt gemeld bij de medewerker van UWV. Je ontvangt waarschijnlijk binnenkort een oproep van een verzekeringsarts van UWV. Deze geeft een definitieve beoordeling van je recht op ziektewetuitkering op basis van zwangerschapsklachten. Vermoed je dat je werkgever expres misbruik probeert te maken van de wetgeving, oftewel probeert te frauderen? Dan kun je een fraudemelding doen. Dat kan anoniem via onze website. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV