Hoi, Ik ga mogelijk voor langere tijd in het buitenland wonen (USA). Ik ben net zwanger. Ik hou mijn bedrijf en KVK-inschrijving in Nederland aan, maar zou me dan als persoon wel moeten uitschrijven bij de gemeente en inschrijven op mijn nieuwe bestemming. Heb ik, wonend in het buitenland, maar technisch gezien werkend en belastingbetalend voor Nederland, dan nog steeds recht op een ZEZ-uitkering? (Ik voldoe wel aan de algemene voorwaarden). Bedankt!
Beste Raam, Ik zoek voor je uit of je in jouw situatie recht hebt op een ZEZ-uitkering. Je krijgt zo snel mogelijk antwoord. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt! Als zelfs jullie het even moeten uitzoeken, dan zal het dus niet aan mijn Google-vaardigheden hebben gelegen
Beste Raam, Mijn excuses dat je nog niets van ons hebt gehoord. We zijn je niet vergeten hoor, maar wachten zelf ook nog op antwoord. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Raam, Bedankt voor je geduld. Inmiddels hebben we het antwoord op je vraag ontvangen. Je gaat verhuizen naar de Verenigde Staten. Je wilt graag weten of je recht hebt op een ZEZ-uitkering. De ZEZ-uitkering valt onder de wetgeving van de Ziektewet. Het is mogelijk om een uitkering uit te keren naar een verdragsland. Echter is voor de Ziektewet de Verenigde Staten geen verdragsland. Wat betekent dit voor jou? Woon je tijdens je zwangerschap/bevalling in de Verenigde Staten? Dan kun je geen aanspraak maken op ZEZ-uitkering. Actuele informatie over welke uitkering je kunt meenemen naar het buitenland, vind je hier. Ik wens je veel succes. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare