Ben ik nou een zeur??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door balleke, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Onze jongens zitten al enige tijd op kdv. De oudste bijna 3 jaar en jongste bijna 2 jaar en sinds 2 maanden in het dreumes/peuter groep. Ik ben altijd te spreken geweest over deze kdv en de mensen die er werken, maar dit gaat mij toch net iets te ver. Nu gaat het om de jongste.

Wij zijn hele makkelijke mensen.. Met andere woorden, als hij niet op dat tijdstip wil slapen dat hij ook op een ander tijdstip mag slapen.

Nu is het zo dat mijn man dindsdag (gister) de kids heeft opgehaald en tegen hem hebben ze verteld dat C de jongste op de bank daar geslapen heeft, omdat er geen bedjes meer waren. Mijn man reageerde daar laconiek op en vond/vind het allemaal wel prima. Hij vertelde dit aan mij gister avond, maar kwam nog niet echt aan bij mij (denk door de hormonen:))
    Afgelopen nacht voor de zoveelste keer er uit om naar de wc te gaan en ik ging weer terug naar bed en toen schoot me in eens binnen dat hij gewoon op de bank heeft geslapen daar...:$ Kon niet meer in slaap komen.

Waarom op de bank in het lokaal?? Hoezo geen bedjes meer vrij?? Hij slaapt net in een juniorbed (met rand, voor het geval dat hij er uitvalt) kind is nog geen 2!!! Ben ik nou zo stom en zeur om dit belachelijk te vinden?? We betalen er dik voor en dan vertellen ze dood leuk dat er geen bedjes meer zijn Huuu???

Nou wil daar maandag over gaan praten, want het zit me wel dwars! maar ik wil niet als een zeikerd overkomen, want zo ben ik ook niet. graag jullie advies.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Als er onverwacht ineens veel kindjes zijn die slapen dan kan het een keer voorkomen dat er geen bedjes zijn. Is hier ook een keer voor gekomen. Er zit vaak een beetje vastigheid in de slaaptijden maar als er ineens een oaar extra zijn die moeten slapen dan hebben ze een probleem. Hier leggen ze de allerkleinsten vaak in de wandelwagenbak in het lokaal. Of in de box.
    Wat is het probleem van de bank? Wie weet hebben ze er naast gezeten met wat werk? Was om op te vouwen om hem in de gaten te houden? Misshien hebben ze er iets voor gezet zodat hij er niet af kon vallen?

Gewoon morgen rustig vragen. Absoluut geen reden om er wakker van te liggen of je druk te maken.
    Vindt het netjes dat ze het ook gewoon gemeld hebben.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dit inderdaad. hier slape ze thuis ook wel eens op de bank en shannon heeft op kdv ook al eens op de bank geslapen, ze klom er zelf op dat wel maar goed.

Zou het er wel over hebben maar gewoon vragen van joh waren er ineens kindjes extra of oudere kinderen die gingen slapen.. was onze kleine erg wakker nog ofzo.. zou wel aangeven dat je liever hebt dat hij in een bedje slaapt.

4. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    de groep heeft idd vaste tijden (ongeveer) voor het slapen. Dus het aantal bedjes zijn berekend op de kinderen die in dat lokaal zijn. Soms komt het wel eens voor dat ze hem in een ander lokaal/slaapbedje leggen omdat hij daar rustiger slaapt. Ze hebben daar best veel bedjes en hij heeft wel eens paar keer in een noodbedje geslapen om hem rustiger te laten slapen.. prima.. Maar kan gewoon niet geloven dat er gewoon geen bedje vrij was.

En zou erbij moeten komen dat het niet vertellen...

5. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hier is de oudste ook wel eens slaap gevallen op de bank tijdens het tv kijken(cute om te zien) Maar gaat meer om dat ze hem daar op de bank hebben gelegd en dekentje hebben geven en zo hier ga je slapen. En er geen bedjes over waren. Ga ook zeker aangeven dat ik dit liever niet heb en ga ook zeker vragen of er iemand bij is gebleven/ goed in gaten hebben gehouden.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Officieel mogen kinderen niet eens op de bank, de kinderwagenbak o.i.d. slapen op een KDV.
    Tenminste, niet bij een aantal KDV's hier in de buurt én onze gastouder mag ons zoontje ook niet in de kinderwagen te slapen leggen.

Of je er een probleem mee hebt, dat is verder aan jullie. Ik vind dat je wel mag verwachten dat je kindje veilig ligt en dat is dus in een goedgekeurd bedje.

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Kan het zijn dat je zoontje een gangmaker is en ze hem daarom niet bij de andere kindjes wilden leggen zodat zij in ieder geval konden slapen? zie het bij mijn werk op een kdv ook wel eens maardan leggen ze er wel iets voor/blijven erbij zitten...

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Op het kdv waar mijn dochter voorheen zat waren er evenveel bedjes als kindjes. Lijkt mij ook niet meer als normaal eigenlijk?

Het op de bank slapen op zich vind ik niet zo'n probleem, als ie daar lekker in slaap is gevallen kan ik me voorstellen dat ze hem niet over willen leggen. Maar de reden die zij noemen zou ik ook niet prettig vinden.

Deel Deze Pagina