Beste UWV, Ik heb een vraagje. Ik ben Nederlandse en woon in België. Ik werkte als grensarbeider maar mijn contract is niet verlengt. Ik ben op 13 november met verlof gegaan en mijn contract liep af op 25 november. Nu omdat ik in België woon heb ik recht op kraamgeld. Ik heb dit al aangevraagd maar omdat mijn contract is verlopen wil Famifed (federale agentschap voor de kinderbijslag in België) weten wat mijn huidige beroeps- sociale situatie is. Nu kan ik op het formulier wat ik van hen heb gekregen aankruisen dat ik met bevallingsverlof ben. Alleen moet ik een attest meesturen van het instituut dat mijn uitkering betaald. Ik kan hier verder niks over terugvinden op de website maar het is ook niet een veel voorkomende situatie denk ik. Kunnen jullie mij helpen aan een attest? Met vriendelijke groet, Veerle Daamen
Beste Veerle, Voor het ontvangen van jouw kraamgeld in België heb je een attest nodig van UWV. Hiervoor kun je de toekenningsbrief van je zwangerschapsuitkering gebruiken. Deze kun je vinden in MijnUWV op uwv.nl. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team