Wia en traject.

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by pnirmal, Jan 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik zit al vier jaar in een wia uitkering en gisteren kreeg ik het telefoontje.

Een werk.... naam kwijt.

Als het goed is mag/moet ik in een laag drempelig traject gaan beginnen.

Ben al eigenlijk 14 jaar thuis.

En het mag trouwens zijn dat ik begin met vrijwilligerswerk met behoud van uitkering even.

Op zich ben ik het er gedeeltelijk mee eens. Alleen is er de afgelopen jaren een hoop veranderd en en hoop info bij gekomen over wat er mij mankeert.. Destijds werd ik goed gekeurd van uit de oude wao. Wel proces aan gegaan maar verloren. ( bezwaar aangetekend paar jaar later toen het nog slecht bleef gaan) eerst zag ik er heil in.

Maar mijn vraagje hoe werkt zo iets vrijwilligerswerk via het uwv en kan in de wia blijven uit eindelijk wel met vrijwilligerswerk.

Een echte baan met echte grotere verantwoordelijkheden ben er angstig voor.

Of is de kans aanwezig met de info die ik nu hebt dat het wel goed komt ik maak mij flink zorgen.

Er is wel een wil maar nu nog de weg er naar toe naar de wil en het kwam in eens zo onverwacht van he. Ze komen nu toch naar mij toe. Het uwv.

Wat ik eigenlijk wil vragen hoe gaat zo iets in zijn werk ik ken alleen de oude situaties van vroeger nog niet de nieuwe situatie.s

Bedankt alvast.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Pnirmal,

Als je een WIA-uitkering hebt, verloopt je eventuele re-integratie via een arbeidsdeskundige. Wat de aanleiding was om contact met je op te nemen, kan ik niet zonder je gegevens niet zeggen. Wellicht kun je zelf nogmaals contact met hem opnemen als je een toelichting op dit telefoontje wilt. Dat kan via UWV Telefoon (0900 - 9294).

Je mag altijd vrijwilligerswerk doen als je een WIA-uitkering hebt, zolang dit een reguliere baan niet in de weg staat. Dit is bij jou niet aan de orde, je had tot dusver immers geen re-integratieverplichtingen van UWV.

Als je vrijwilligerswerk hebt gevonden, kun je dat met een wijzigingsformulier aan UWV doorgeven. Lukt het je niet op eigen kracht om vrijwilligerswerk te vinden, dan kan de arbeidsdeskundige je hier misschien ook mee helpen.

Op onze website vind je actuele informatie over re-integratie en vrijwilligerswerk in de WIA.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bedankt voor je advies. Ook mijn hulp psy staat er niet achter als het buiten het vrijwilligerswerk in houd dat ik uit eindelijk echt op zoek moet gaan naar werk. Het zal te belastend zijn. Dus ja wil wel vrijwilligers werk maar niet verder dan dat. Dat zal een dood streek van mijn kunnen zijn.

Kan ik er bezwaar tegen maken? Ik ga wel naar de afspraken. maar wel met de mede deling dat ik nog steeds beperkt ben.

Het liefst zag ik een arts in plaats van de arbeidsdeskundige. Van wegen nieuwe informatie. Vind wel vreemd niet eerst naar arts te kunnen. Nu moet ik mijn mediche gegevens aan arbeidsdeskundige geven dat lijkt mij vreemd?' Of kan ik dat aan vragen door ATS beoordeeld te worden met het advies van.de psychiater.

Share This Page