van inval naar vast contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Josien88, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien88

Josien88 Lid

18 jan 2013
    31
    0
    0
    Brabant
    Ik heb een vraag over zwangerschapsverlof
    Ik heb nu een voorovereenkomst en kan misschien binnenkort een contract krijgen voor 14 uur in de week bij dezelfde werkgever. Als ik nu zwanger zou worden binnenkort ( wat mogelijk is), word het verlof dan berekent over het hele jaar voor het verlof of over de laatste maanden waar ik een contract heb?. Ik werk nu weinig tot niets, als ik straks een contract heb ga ik veel meer werken. Het zou jammer zijn als een evt verlof dan weer gedeeltelijk word berekent over die tijd dat ik geen contract had...

Word er dan gekeken naar het contract wat ik heb en wat ik anders zou gaan verdienen?

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Josien88,

De hoogte van je zwangerschapsuitkering wordt bepaald door het SV-loon dat je verdiende tijdens het dienstverband waarin je zwangerschaps- en bevallingsverlof begon.
    UWV kijkt daarbij naar een periode van 1 jaar, die eindigt op de laatste dag van de voorlaatste maand of 4 weken voorafgaand aan de eerste dag van je verlof.

In jouw geval werk je nu via een voorovereenkomst en die (misschien) binnenkort wordt omgezet in een contract voor 14 uur per week bij dezelfde werkgever.

Ook in deze situatie zal UWV voor de hoogte van de zwangerschapsuitkering uitgaan van een (volledige) periode van 1 jaar.

Actuele informatie vind je op deze pagina.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina