Berekening uren zez

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Angels88, Nov 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angels88

Angels88 Bekend lid

Apr 2, 2013
    581
    0
    0
    Geachte,

In mei 2013 ben ik mijn webwinkel begonnen. Ik zag dat er bij 1225 uur recht is op Max uitkering. Kijken ze hierbij naar alleen de uren of ook naar de verdiensten? Ik weet wel dat als je onder het aantal uur zit er gekeken wordt naar de winst. Helaas is dat bij mij nog geen vetpot doordat het lang geduurd heeft tot mensen van mijn site wisten maar ik heb wel veel tijd erin gestoken!

Moet ik ook voldoen aan 1225 uur, ondanks dat ik pas halverwege het jaar begonnen ben?

In april is mijn uitgerekende datum!

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Angels88,

Je bent halverwege het jaar voor je ZEZ als zelfstandige begonnen. Je wilt weten hoe de hoogte van de uitkering dan berekend wordt.

Normaal gesproken wordt voor de berekening van de ZEZ gekeken naar het jaar voor de ZEZ.

Wanneer je sinds kort als zelfstandige werkt, is er een andere berekening.

De berekening is als volgt:
    Je winst delen we door het aantal gewerkte dagen. Dit wordt dan de hoogte van de ZEZ met maximaal het minimumloon.

Actuele informatie over de berekening van de ZEZ vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare team
    www.uwv.nl/webcare

3. Angels88

Angels88 Bekend lid

Apr 2, 2013
    581
    0
    0
    Beste Ellen,

Ik neem aan dat jullie gewoon 5 dagen berekenen hierin vanaf 23 mei? Worden feestdagen die door de weeks vallen ook meeberekend of niet?

Groet

4. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Angels88,

UWV rekent inderdaad per 5 werkdagen.
    Er wordt geen uitzondering gemaakt voor feestdagen die door de week vallen.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page