goedemorgen allemaal, ik kwam een stukje tegen op internet. dat ging over opvang toeslag. gelukkig we gaan erop voorruit, mocht je het hebben. in dat stukje staat ook dat deze regeling er is om vrouwen te stimuleren weer aan het werk te gaan. nou dat is mooi toch??!! maar. hoe willen ze vrouwen extra stimuleren? er zijn meerdere vrouwen, net als ik, die al maanden op zoek zijn naar een baan. alleen maar afwijzing op afwijzing krijgen, hoe willen ze dat oplossen? met kleine nummer twee op komst, zou inkomen best prettig zijn, en die solliciteer stress is best heftig. geen inkomen meer, geen ww niks. hoe willen ze dat gaan oplossen? uitzendbureaus willen dat je langs komt, ze hebben een baan, joepie, maar dan moet ik wel langskomen, met de trein, okee ik heb geen inkomen en alles wat ik heb gaat naar eten, eerlijk. nee dan kunnen ze niks voor je betekenen. zijn er meer moeders/vrouwen die ook soortgelijke situatie zitten, en er alles aan doen, minstens 10 sollicitaties per dag versturen, en afgewezen worden? wat kan ik doen , bij wie kan ik terecht? uwv helpt me niet, werkplein helpt me niet, maatschappelijk werk met moeite vanwege bezuinigingen! liefs
Beste Zeventienmei, Ik kan me voorstellen dat het enorm frustrerend is, om in jouw situatie te zitten. Wanneer je geen uitkering van UWV ontvangt, dan is het inderdaad niet mogelijk om door UWV ondersteund te worden bij je zoektocht. Misschien heb je iets aan werk.nl? Daar kun je tips vinden, zelftests doen, en vacatures zoeken. In je bericht vraag je anderen naar hun ervaringen. Je hebt je vraag nu onder "stel je vraag aan het UWV Webcareteam" gesteld. Aangezien je ervaringen van anderen vraagt, is het misschien handig je vraag ergens anders te plaatsen. Het kan zijn dat andere lezers je vraag nu over het hoofd zien, omdat het in "ons" forumonderdeel staat. Ik wens je veel succes! Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcareteam
beste , bedankt voor u bericht. dit bericht was echt aan jullie bedoel, in de hoop dat jullie wel kunnen helpen, aangezien ik veel kastjes en muren heb gezien... het menselijke in mensen is helaas ver verdwenen. via werk.nl solliciteer ik me een rot eind. dagelijks zit ik erop, en via werk.nl gaan geregeld sollicitatie uit.. ik weet nog wel een hele tijd terug, toen kon je nog bij uwv terecht, en ze hielpen je echt! ook al had je geen uitkering.. maar nu helpt niemand meer.. toen kon je nog vragen waar je dan terecht kon, nu krijg ik vaak als antwoord....: nee dat weet ik niet, ga zelf maar op zoek.. maar hoeveel mensen krijgen het wel voor elkaar? maar de mensen die er alles aan doen weten niet waar ze aan toe zijn.. zelfs de uitzendbureau's zijn hen menselijkheid verloren, dat was eerst wel totaal anders.. dus nogmaals een vraag, en ik hoop dat jullie mensen die er echt wat voor doen nu eindelijk ook gaan helpen... waar moet ik zijn!!???? bedankt voor u bericht.
Beste zeventienmei, Volkomen logisch, dat je baalt wanneer je geen hulp krijgt! Soms is het wel mogelijk een afspraak te maken bij ons om jouw situatie te bespreken. Bel anders even met onze klantenservice op 0900-9294. Geef nadrukkelijk aan dat je een afspraak wilt maken op het werkplein. Hopelijk kom je via die weg wat verder. Heel veel succes! Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcareteam