Beste uwv, Ik zit in een nogal lastige situatie en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben werkzaam in het onderwijs. Hierbij ben ik invalleerkracht, werkzaam voor verschillende stichtingen (3 in totaal) Ik heb opn23-12-13 een ww aangevraagd , deze is op 15-01 omgezet in een wazo uitkering, en op 1 maart is mijn zoontje geboren . Inmiddels is mijn wazo afgelopen en kan ik mijn ww weer verlengen. Ik schrok nogal van de manier waarop mijn dagloon berekend was van de hoogte van mijn ww. Bij de aanvraag was ik niet op de hoogte van het feit dat er naar het sv loon uit slechts 1 dienstverband werd gekeken. Van Augustus tot December had ik een tijdelijke aanstelling bij een stichting en werkte ik daar gemiddeld meer uur op dat moment dus heb ik vanuit die werkgever ww aangevraagd. Ik was in de veronderstelling dat er gewoon gekeken werd wat mijn totale sv liin van allle werkgevers (allemaal onderwijs) zou zijn. Dit was niet het geval, waardoor mijn uitkering super laag uitviel in verhouding met mijn gemiddelde inkomen. Ik ben er 700 euro op achteruit gegaan! Achteraf gezien had ik veel beter mijn ww aan moeten vragen bij de andere werkgever. Op het moment van ww werkte ik daar minder, maar over een heel maar gesproken was mijn sv loon bij die stichting veel hoger. Mijn vraag is : is het mogelijk om met terugwerkende kracht de ww aanvraag te verzetten naar de andere werkgever? Volgens mij voldoe ik wel aan de wekeneis. Groetjes, Kwessels
Beste Kwessels, Je wilt weten of je jouw toegekende WW-uitkering kunt verleggen naar een ander voorgaand dienstverband. Het is lastig zonder inzage van je dossier en meer informatie over je dienstverbanden hierop te antwoorden. Een eenmaal toegekend WW-recht kan niet meer gewijzigd worden zoals jij het aangeeft. Echter als er sprake is van meerdere dienstverbanden waaruit werkloosheid ontstaat kan er ook sprake zijn van meerdere WW-rechten. Of hier in jouw situatie ook sprake van is wil ik graag met je bekijken. Als je dit wilt stuur dan even via een privébericht je telefoonnummer. Ik neem dan contact met je op. Ik wens je veel succes bij je sollicitaties. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare