Nog niks gehoord

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by schorpioen79, May 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Sinds afgelopen vrijdag is mijn verlof officieel van start gegaan. Van mijn werkgever keurig een brief ontvangen waarin staat 9 mei mijn verlof begint en dat ik een bevestiging van het UWV zal ontvang. Maar tot nu toe heb ik nog niks gehoord of ontvangen.

Rond week 26 ben ik 2 wkn volledig ziek gemeld, toen kreeg ik een dag later gelijk een telefoontje en een brief. Na de 2 wkn heb ik 4 wkn 60% gewerkt en dat is toen ook door het UWV keurig bevestigd. Na de 4 wkn moest ik van mijn gyn stoppen met werken, dit is keurig doorgegeven, maar daar heb ik nooit een bevestiging gehad.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste schorpioen79,

Je geeft aan dat je vanaf 9 mei met zwangerschapsverlof bent gegaan en dat je nog niets van UWV gehoord hebt.

De werkgever heeft het verlof voor je aangevraagd. Dit houdt in dat de werkgever waarschijnlijk gewoon je loon doorbetaalt en dat wij de uitkering overmaken aan de werkgever. Wil de werkgever dat UWV de uitkering aan jou overmaakt, dan zal dit bij de aanvraag aangegeven zijn. In dit geval ontvang je wekelijks een betaling.

Bericht over de hoogte van je uitkering ontvang je binnen 4 weken nadat je zwangerschapsverlof is ingegaan. Heeft de werkgever de aanvraag later gedaan dan krijg je binnen 4 weken na de aanvraag bericht.
    Wil je dat het voor je nagekeken wordt, neem dan even contact op met de UWV Werknemers telefoon: 0900 9294.

Actuele informatie over betaling van de zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je een goed zwangerschapsverlof verder.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page