Hoeveel betaald tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door riga01, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Goedemiddag,

Ik heb even een vraagje over hoe er berekend word wat ik tijdens mijn zwangerschapsverlof betaald krijg.

Ik werk op oproepbasis/0-urencontract maar het laatste jaar wel min 3 keer per week.
    Half december mag ik met zwangerschapsverlof. Alleen heb ik in november nog 2, 5 week vakantie ingepland staan. Nu heb ik begrepen dat het bedrag dat je tijdens je verlof uitbetaald krijgt gelijk staat aan de laatst gewerkte maand.

Alleen als ik in november maar 1, 5 week werk zou dit dan betekenen dat ik tijdens mijn verlof maar 1, 5 week uitbetaald krijg?

Zou graag willen weten hoe dit in zijn werk gaat.

Mvg.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Riga01,

Je veronderstelling dat we naar het loon van de maand november kijken, klopt niet. Sinds 1 juni 2013 is de berekening van het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) veranderd. UWV berekent hoeveel je gemiddeld per dag verdiende in de periode van 12 maanden, eindigend in de voorlaatste maand voor het verlof. Als je in december 2013 met verlof gaat, is dat dus de periode november 2012 tot en met oktober 2013.

Actuele informatie over de berekening van de WAZO vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina