Nieuwsgierig.. :)

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Oktober13, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi webcare team

Vraagje... er is bijvoorbeeld een dagloon vastgesteld van 60 euro. Daarvan krijg ik 70% omdat ik in de ziektewet zit. Nu met zwangerschapsuitkering krijg ik 100 %. Betekend dat dat ik 100% van de 60 euro krijg of gaat daar nog loonheffing en zo vanaf? Zo ja wat is de percentage loonheffing? (ik kon ook het bevestigingsbrief afwachten maar ik ben zo nieuwsgierig!!)

MVG Oktober13

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Oktober13,

Je dagloon is een brutobedrag. Hiervan krijg je een percentage als bruto-uitkering. Tijdens het verlof zou je dan 100% van de 60 euro uit je voorbeeld krijgen.

Van de bruto-uitkering gaat inderdaad nog loonheffing af. Hoe veel je netto overhoudt, kan ik niet beoordelen. Dat hangt namelijk af van de bruto-uitkering, en is niet zonder meer een vast percentage. Op internet kun je wel rekenhulpen vinden om een indicatie van de netto-uitkering te berekenen.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je alvast een fijn verlof!

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Robert... ik ga het dan rustig afwachten tot dat de berekening in mijn brievenbus valt! ;)

Groetjes Oktober13

Deel Deze Pagina