Hoi, Wat fijn dat je hier terecht kunt voor vragen! Mijn verlof start op 3 september, en dat betekent dat ik vanaf vandaag de zwangerschapsuitkering voor mijn werkgever kan aanvragen (ik bereid de aanvraag voor). Ik heb zojuist het aanvraagformulier gedownload, maar nu vraag ik me af, hoe weet het UWV welk bedrag er aan mijn werkgever uitgekeerd dient te worden? Ik hoef geen loonstrook mee te sturen? Alvast bedankt!
Beste Gizzie1983, Bij de aanvraag van de WAZO-uitkering hoeven geen loonstroken meegestuurd worden. Denk er wel om dat je samen met je werkgever het juiste aanvraagformulier invult. ( niet aanvraag WAZO door werknemer ! ) Op het aanvraagformulier worden gegevens van je werkgever gevraagd. Dit is voor UWV in de meeste gevallen voldoende. Heeft UWV toch nog aanvullende gegevens nodig ? Deze worden dan bij je werkgever opgevraagd. Actuele informatie over de WAZO-aanvraag door werkgever vind je op deze pagina. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendeljike groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare