nu ziek door zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by limo, Jun 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. limo

limo Actief lid

May 17, 2013
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Vanmorgen ben ik bij een arts geweest van uwv. Ik zat sinds januari in de ziektewet door tal van klachten. Nu ben ik zwanger en heb meerdere keren per week migraine aanvallen. Nu ben ik dus ziek door zwangerschap.

Maar hoe zit dat met uitbetalen ik kreeg vanaf januari 70% en nu dus 100% maar vanaf wanneer telt die 100% vanaf vandaag of gaat dat in sinds begin zwangerschap?

alvast bedankt voor jullie antwoord

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Limo,

Je bent door de verzekeringsarts ziek bevonden ten gevolge van je zwangerschap. Je wilt weten per welke datum je 100% van het berekende dagloon krijgt uitbetaald.

Je geeft aan vanaf januari in de Ziektewet te zitten. Toen was je nog niet zwanger en ontving je 70% van het berekende dagloon van de Ziektewet.
    Nu ben je zwanger en heeft de verzekeringsarts van UWV geconstateerd dat je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap.

Vanaf de datum dat jij jezelf ziek gemeld hebt vanwege zwangerschap, zal UWV je met terugwerkende kracht 30% nabetalen. Vervolgens ontvang je wekelijks 100% van het berekende dagloon.

Ik heb geen inzage in je gegevens. Wil je precies weten vanaf welke datum je krijgt nabetaald, adviseer ik je contact op te nemen met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294). Of stuur ons een privé-bericht met je telefoonnummer. Ik of mijn collega zal dan contact met je opnemen.

Actuele informatie over wanneer de Ziektewet-uitkering 100% van het dagloon is vind je hier.

Ik wens je veel beterschap een een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page