Slaapzakje gelijk na de geboorte?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door chantal1985, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hoi allen,

Ik zou na de geboorte ons kindje gelijk in een slaapzakje laten slapen. Ik heb de kleine, dikke slaapzak van de Hema (50/62) en een dunnere van de Wibra (50). Maar kan dat wel? Ik vind lakentjes zo'n gedoe...

2. Maeviie Joelle

Maeviie Joelle Niet meer actief

Ik zou het even voor alle zekerheid navragen bij de kraamzorg of verloskundige. Ik zou niet weten of dit kan/mag zo klein al!

3. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het zelf niet direct gedaan.... ze zijn zo klein! gevaar voor naar beneden zakken in de slaapzak is aanwezig... mijn kleintje sliep gewoon in zijn kleertjes en onder een dekentje met laken...pas vanaf een maand of 3 ben ik slaapzakjes gaan gebruiken... maargoed, iedereen zo zijn eigen ding natuurlijk en je kraamverzorgster kan je er vast ook meer over vertellen!

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik vond lakentjes ook zo'n gedoe, daarom heb ik ook gekozen voor een duodeken, deze mag je gewoon in een dekbedovertrek stoppen,

ik vond hem heel moeilijk op te maken, lag achter het matras weer zo hoog omdat je laag moest opmaken,

heb ik er met mijn blonde kop niet aan gedacht om de deken overdwars te doen, dan is hij meteen al laag :p maar een duodeken mag dus gewoon, en dat is heel handig vind ik zelf.

verder sliep onze dochter na 1 week ook al in een slaapzak hoor, maar omdat kindje het vaak wel fijn vinden dat het ook wat strakker zit rond hun lichaam heb ik 1 helft van de duodeken nog wel in een dekbedovertrek gedaan en die nog weer over de slaapzaak heen.

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier vanaf dag 1 in een slaapzak, gaat prima hoor.

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Dochterlief lag vanaf dag 1 in een winterslaapzak voor de allerkleinste van de prenatal. Volgens mij was de maat: 60 cm.
    Ging prima.

7. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Mila lag vanaf het moment dat ze thuis was in een slaapzak. Ze was toen 2345 gram en 46.5 cm... Ikzelf vind alleen bij die van de wibra de nekopening erg groot.. Dat kan gevaarlijk zijn! Die van de hema droeg ze als eerste maatje 50/62.

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik ben het pas gaan doen toen ze zich bloot ging trappen en het wat frisser werd, geloof met een week of 8.

Zo'n lakentje en dekentje valt best mee hoor, ziet er ingewikkelder uit dan het is ;). Veel kindjes vinden het trouwens ook fijn om strak ingestopt te worden.

9. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    In het airtje hadden wij een deken met lakentje maar na 6 weken is onze meid verhuisd naar haar ledikantje en toen zijn wij snel overgestapt op een slaapzakje omdat ze onder de dekens vandaan kroop.

10. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben haar na twee weken in een slaapzakje gelegd, er moest zo'n hoop dekens in de wieg om haar warm te houden (net geboren toen het afgelopen november zo ontzettend koud was) en in die van de hema maatje 50/62 zakte ze niet weg met haar hoofdje, ondanks dat ze vrij smal is. Ze vindt het zelf ook fijner lijkt het, slaapt rustiger met slaapzak dan zonder, dus wij gebruiken hem sindsdien iedere nacht. Anders wacht het af, zo'n slaapzakje is zo gekocht.
    Ik hoor wel dat bij die van de hema de mouwtjes vaak te krap zijn, ons meisje kreeg ik ook alleen maar met blote armpjes in de mouwtjes, dus na twee keer wriemelen om dat voor elkaar te krijgen heb ik de mouwtjes eraf geritst en houdt ze haar truitje gewoon aan, dat gaat prima.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb mijn zoontje gewoon onder een deken gelegd, zonder laken. Na ongeveer een maand heb ik hem een slaapzakje aangetrokken.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier vanaf 3 maanden een slaapzakje.
    Mijn zoontje wel iets eerder.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Voor onze woelwater hebben we na een week op aanraden van de KV een slaapzakje gekocht.

14. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hm ok, meningen lopen nogal uiteen over wel of niet een slaapzakje. Misschien moet ik toch even een lakentje kopen, voor het geval dat... In april komt de kraamzorg even kennis maken en kijken, wellicht kan ik het haar beter even eerst vragen...

15. Storm

Storm Niet meer actief

Hier ook meteen een slaapzakje. Straks voor nummer 2 ook weer. Ideaal.

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb de slaapzakjes in huis maar nog niet aangedaan. Hij slaapt heerlijk onder lakentje en dekentje. Denk dat hij in de slaapzak gaat als hij gaat verhuizen naar een ledikantje (hij ligt nu in een wieg).

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mijn jongste is een kleine baby (2900 gram bij geboorte) en die heb ik vanaf het begin in het hema-slaapzakje 50/62 gedaan waar ik de mouwtjes vanaf heb gehaald. Ze ligt dan ook nog wel onder een deken+lakenje om haar en beetje in te kunnen stoppen en omdat het echt wel fris is op onze slaapkamer anders slaapt mama niet ;) (euh... nog minder dan je al doet met een pasgeboren baby :D)
    Ik heb wel eerst gecheckt of ze niet te makkelijk met haar armpjes of hoofdje door de gaten kon piepen maar zelfs voor onze mini-baby met mini-hoofdje was het zakje prima!
    Ik vind het in ieder geval een uitvinding, ook voor de oudste!

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Beau ging met 6 weken in een slaapzak vanwege het feit dat hij zich boven de dekens wist uit te wurmen en hem eens compleet overdwars in bed vond.

Luca gaat vandaag over in een slaapzak, die lag vannacht ook overdwars in bed..

Deel Deze Pagina