Als jij bij C&A een polo koopt voor 7,00, hoeveel denk jij dan dat de inkoopsprijs voor hun was? En het komt sowieso niet uit Nederland, dus tjah... 1+1=2, of niet? Ik heb mm twijfels... Maargoed, ik koop er wel gewoon hoor, als je daarom ergens niet wil kopen, kan je bij heeeel veel wjnkels niet meer kopen.
Ja, het zal vast een kwestie van wennen zijn. Maar ik kom er dan ook niet dagelijks hè. Mijn dochter heeft voor komende winter een reservejas van de Zeeman, verder ook redelijk wat andere kleertjes die daar vandaan komen. Ben er op zich wel tevreden over alleen toen ze nog zo dun was zakten de broeken en rokken vaak af. Nu is ze wat steviger dus heb ik dat probleem niet meer zo.
Nee dat weet ik, ik heb ook niet de illusie dat ik alleen maar kleren koop die niet door kinderen gemaakt worden.... maar als een keten gewoon dat weigert te ondertekenen dan houdt het voor mij op....die hele kledingbranche is gewoon verziekt.... en het is gewoon niet te voorkomen, zelfs kleding die in Europa gemaakt worden kunnen gemaakt worden van stoffen uit die landen..... En gisteren was ik aan het googelen hoe het ook la weer zat met dat verdrag en dan kom ik allemaal berichten tegen dat we ons nog meer zorgen moet maken over alle chemicaliën die in die stoffen zitten..... en dan denk ik maar weer aan de sloffen die Scapino uit de handel haalde.... het is een branche waar heel wat mis is....
H&M wilde eerst niet maar heeft later toch ondertekend, wibra en zeeman niet.... cruciaal in dat verdrag is dat werkenemers het werk neer mogen leggen mochten de werkomstandigheden slecht zijn!
Daarom was ik al die kleding, hoeslakens etc. eerst, niet omdat ik bang ben voor mensen die met hun vieze handen er aan hebben gezeten, maar eerder voor al die zooi die er in zit.
Ben het wel met evelien eens, maar ik had het er laatst met een kennis over. En die vroeg zich het volgende af: als niemand meer die kleding koopt, verdienen die kinderen helemaal geen geld meer voor eten etc.
Zo af en toe hebben ze best leuk spul, maar persoonlijk kan ik voor kleding voor de meiden beter slagen bij de Zeeman dan bij de Wibra
' dat is ook zo, maar dan worden die landen wel gedwongen om te veranderen.... ze willen immers een groeiende economie....een situatie in stand houden is nooit de oplossing....
Klopt hoor, maar ik vraag me af of er misschien geen andere oplossingen zijn. Zolang we in een crisis zitten, trekken winkels als zeeman/wibra/takko/primark natuurlijk veel mensen aan.
Ik kom er eigenlijk nooit. Had toen mijn zoontje nog baby was wat pakjes gekregen, niks mis mee, alleen de rompers waar naar 1 keer wassen wel erg vormloos...
Is zo, en ik kan en wil ook niet oordelen over iemand portemonnee... wat ik wel zie is dat mensen veel shoppen voor de kids.... het kan een tandje minder natuurlijk, wrs wel 2 tandjes minder.....ook heb je nog de mogelijkheid om 2e hans te kopen...... maar het is wel een spagaat waar we in zitten, want het valt ook heel moeilijk te controleren.... eigenlijk beginnen wij als simpele burger niet veel... daarom zeg ik ook dat ik bij wibra en zeeman niet koop omdat ik weet dat zij dat verdrag niet willen ondertekenen.... maar heb niet de illusie dat het ergens anders niet gebeurt helaas......maar omdat ik weet dat zij niet eens de intentie hebben krijg ik het moeilijk met mijn geweten.
Dikke JA!. Net als Zeeman trouwens. Hartstikke leuke dingen. En vaak zijn schoonmaakdingen ook betaalbaar. Action idem dito. Maakt me geen ruk uit. Het valt me wel op dat sinds een jaar een aantal mensen die vroeger riepen 'nee dat is me te min', er nu wekelijks komen . Tja, crisis he
Overigens ben ik echt de grootste gemakzuchtige persoon als het om wassen gaat maar hier blijft de kleding wel heel mooi. Tuurlijk gaat het niet jarenland mee zoals duurdere kleding maar jee, het zijn kids, die maken het toch wel kapot.