Overmacht of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door daphnev85, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Als je niet kan gaan werken omdat er ingebroken is en je moet samen met de politie gaan constateren of er dingen gestolen zijn, wordt dit dan door de werkgever beschouwd als overmacht of ben je verplicht een dag verlof op te nemen?

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Denk dat je verlof moet opnemen. Tenzij je werkgever hier wat soepel mee omgaat. Bij mij zou het verlof kosten omdat er iemand anders dan voor mij moet komen. Ik zou ook nog dienst mogen ruilen hiervoor dat wel.

Maar wat ongelooflijk kl#te zeg...sterkte ermee!

3. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Bij ons zou je een vakantiedag moeten opnemen. Sterkte met alles! Een inbraak gaat je niet in de koude kleren zitten. Zijn ze ook echt binnen geweest.

4. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Dat is calamiteitenverlof. Ze moeten je sowieso vrij geven. Volgens mij ligt het aan de werkgever of je daarvoor moet snipperen of niet.

5. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Valt dit niet gewoon onder calamiteitenverlof?

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja dat valt onder calamiteiten verlof! Dus je werkgever moet je daarvoor vrij geven.

7. daphnev85

Bedankt voor jullie reacties. Het doet zo vies!!! Ze waren in huis terwijl ik in de douche stond. Toen ik beneden een kop koffie dronk hoorde is stappen boven. Ik was helemaal alleen thuis en heb schrik gekregen. Vriendlief was al van 4u weg voor zijn werk. Ik ben nu terug onderweg naar huis, ik hoop dat er niet teveel gestolen is...

8. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Kijk je cao even na. Sommige werkgevers geven je extra vakantiedagen voor dit soort dingen. Dan kan je geen aanspraak maken op calimiteitenverlof.

9. 3vlinders

3vlinders Fanatiek lid

23 aug 2011
    1.783
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff.. Balen zeg:(

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ohoh recall... je woont in Frankrijk!!!! iedereen, waaronder ikzelf reageert vanuit de Nederlandse situatie en wetgeving! Dit soort vragen moet je dan ook niet hier stellen maar bij franse mensen, aangezien die weten hoe de franse wetgeving en arbeidswetgeving in elkaar zitten

11. daphnev85

Ow sorry, het was gewoon ter informatie. Het is nogal vaak zo dat de nederlandse, Belgische en Franse wetgeving ongeveer gelijk lopen wat betreft arbeidsregelingen.

12. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Meis, ik hoop dat je wat van de schrik bekomen bent en dat er niet veel weg is gehaald. Liever niks zelfs. Verder zou ik het inderdaad gewoon even nakijken/navragen bij je cao

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Maar even voor de duidelijkheid. Er is vanochtend ingebroken terwijl jij thuis was. Daarna ben je naar je werk gegaan en nu ben je weer onderweg naar huis? Je werkte toch ver weg met 5 uur reistijd per dag?

Ik weet dat niet elk bedrijf in Fr een cao heeft. Het hangt dus zeker weer af van de coulance van je baas. Maar ik gok dat het je een vakantie dag kost.

Sterkte met alles.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ben je niet naar buiten gegaan en direct de politie gebeld. Sorry vind het een vreemd verhaal zeker omdat je ver van huis werkt en dus eerst naar je werk bent gegaan en nu weer terug moet zonder de politie te bellen.

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Huh? ze waren beneden toen je boven was... en ze waren boven toen jij beneden was, en je zag niks vreemds toen je beneden kwam waardoor je besloot om naar je werk te gaan?
    Ik snap hem eventjes niet...

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    huh?

Je bent gewoon weggegaan terwijl er mensen in je huis waren?
    En nu ga je naar huis omdat je denkt dat er iets gestolen is maar je weet niet wat?

En nu heb je de politie gebeld, terwil je niet eens zeker weet of er iets gestolen is en of er uberhaupt mensen waren, aangezien het ook wat anders kan zijn.

euh, HUH?

17. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Luister als ik voetstappen ook maar denk te horen ga ik meteen op onderzoek uit!! Dus ik kan t ook nie echt volgen...????

18. daphnev85

Waarom zou dit vreemd moeten zijn? Vriend is vertrokken voor mij. Ik heb niets gehoord toen ik in de douche stond. Eenmaal beneden hoorde ik een geluid. Moet wel erbij zeggen dat er hier een storm was deze morgen. Onze werknemer die naast ons woont zijn douche is kapot dus hij neemt voorlopig zijn douche bij ons. Ik dacht dat hij het was. Eenmaal vertrokken heb ik mijn vriend gebeld en hem mijn vermoeden uitgelegd. Hij zei dat ik het me waarschijnlijk heb ingebeeld. Hij heeft toch onze werknemer gebeld en gevraagd om een kijkje te nemen. Die heeft 2 personen gezien en achtervolgd maar niet kunnen inhalen. Vriend belt me terug om te zeggen dat ik gelijk had, maar ik zat al op de trein. Hij heeft ook de politie gebeld. Dus heb ik besloten om terug te keren. Ik zie niet in waarom dit een vreemd verhaal is. En dat was trouwens ook mijn vraag niet. Mijn vraag had te maken met de arbeidsregeling. Ik weet dat ik een scheiterd ben en geen grote held. Ik hoor heel vaak geluiden en schiet rap in paniek, meestal om niets. We wonen hier op 22hectare en een dertig tal paarden. Er is hier altijd Wel lawaai.

19. daphnev85

Wat het meest vreemde is aan heel het verhaal is dat er niets gestolen is. Tussen de tijd dat ik vertrokken ben en de werknemer ze gezien heeft zit 25 minuten. Er lag geld in huis, 2 laptops, horloges en juwelen, ipad... Maar ze hebben niets meegenomen. Ze hebben zelfs niets ondersteboven gehaald. Gelukkig voor ons maar toch wel vreemd, inbreken en niets stelen...

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar weet je dan wel zeker dat ze echt binnen zijn geweest? Wad er brandschade?

Deel Deze Pagina