Ik ben op zoek naar een boek wat mijn moeder me vroeger altijd voorlas. Ik kan het nergens meer vinden maar ik vond het als kind altijd zo verschikkelijk leuk en spannend! Ik weet de titel alleen niet! Nu ben ik zelf net mama geworden en wil ik het boek eigenlijk aan haar cadeau geven, ze heeft namelijk heel veel spijt het destijds weggedaan te hebben... Dit is de tekst in het boek: Verstopt Het boek gaat over Mieneke Muis die zoek is....ik zou het nl erg leuk vinden het ook aan mijn zoontje te kunnen voorlezen. Weet iemand hoe dit boek heet of waar ik het nog krijgen??
Verstopt Help! Mieneke muis is weg, waar is dat kind gebleven? Achter dat blauwe bolletje wol, daar zat ze nog zo-even. Help! Mieneke muis is weg, als ze maar niet verdrinkt! Zullen we even kijken zeg in de pot met inkt! Help! Mieneke muis is weg, we zijn ons kindje kwijt. Heeft ze zich misschien verstopt onder het tapijt? Help! Mieneke muis is weg, ik heb toch zon verdriet! Zit ze in de poederdoos? Och nee, daar ook al niet! Help mienke muis is weg, als ze niet hier of daar is dan ga ik naar het politie-bureau en dan roep ik de kommissaris! Piep, piep, piep! roept Mieneke muis, niet naar de politie, want ik ben thuis! En weet waar zij zich had verstopt? Achter de garenklos? Ja dat klopt! * Lea Smulders
Als ik zo wat google en bij bol.com kijk, lijkt het wel of dit versje in een verzamelboek zou moeten staan... of was het echt een heel boek over Mieneke Muis.
Mss dat het een andere naam had of dat het in een verzamelalbum zat? Ze schreef de boeken: Radiosprookjes, 1951 Tijntje Toverschaar, 1953 Brammetje Beer uit het dierenbos, 1953 Meneertje Verkeerd, 1954 Knoopje Kapoen, 1955 Pietje Prik, 1955 Fietje Vatenkwast, 1956 Stappertje Step, 1959 Hoog bezoek in Knorrestein, 1960 Vrouwtje Vertel-maar, 1960 Heintje Hoepelstok, 1960 Lijntje Eén, de autobus, 1961 ... en toch zijn er kabouters, 1962 Het girafje, waar iedereen om lachte, 1963 Verhalen van de sprookjesmolen, 1963 Het boek van Sinterklaas, 1965 Narretje Notedop lust geen spruitjes, 1967 O, wat een fijne dag, 1976 Er stond bij dat de lijst niet compleet was....
Marktplaats.nl - lea smulders kopen of verkopen - Vind lea smulders goedkoop op Marktplaats.nl= Haha ik heb het er maar druk mee, werd ook wel heel nieuwschierig. Hopelijk vind je hem nog, leuk ideee om hem te geven!
Super dat je mee denkt! Het was wel een heel boek. Het was echt een leuk, spannend boek. Ik ga nog even verder googlen, als ik het vind meld ik het!!
nu twijfel ik ook of het niet in een verzamel boek stond...ik heb enkele mensen op marktplaats gemaild die een versjes boek verkopen... Ow ik hoop zo dat ik het kan achterhalen, ik zou mijn moeder er zo verschrikkelijk blij mee maken!!