Wanneer vertel je het grote nieuws?

Discussion in 'Zwangerschap' started by -, Apr 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik heb een dilema.
    Mijn zoon is 8 (bijna 9) en mijn dochter is 7. Wanneer en hoe vertel ik ze dat mama zwanger is? Op 8 mei heb ik een echo, en ik vind het erg moelijk om alles stil te houden. Want het liefste schreeuw ik het van de daken. Maar ja duurt het dan niet allemaal erg lang voor ze?
    Ze merken volgens mij wel dat ik slechter eet (misselijk) en dat ik veel moe ben. En hihihi soms ook wat sjagerijnig.
    Wie helpt me???

2. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Ik heb het mijn oudste twee meteen vertelt, ze waren toen 3 jaar. Ze zijn ook meegeweest naar de echo en verloskundige etc. Heerlijk om het met je kinderen te kunnen delen.
    Jouw kinderen zijn een stuk ouder, dus zou ik ze er fijn bij betrekken.
    Lekker met z'n allen genieten.
    Een groot voordeel vond ik dat ik mijn kinderen kon uitleggen waarom je misselijk was en/of moe.

3. Niet meer actief

Meteen de eerste dag dat ik het wist!!! En toen was ik dus 4 weken zwanger.

Nee, zulk nieuws kan ik niet voor me houden hoor!

Mijn dochter is ook zeven en toen ik haar ophaalde van de naschoolse opvang vertelde ik haar dat ik haar straks een grote verassing te vertellen had. Maar dat ze moest wachten tot mijn vriend ook thuis kwam.

Ze begon meteen te denken 'Krijg ik speelgoed?' 'Gaan we naar een pretpark?' 'Gaan we op vakantie?' 'Mag ik laat opblijven?'

Hahaaa...ik zei : "Neeee, een VEEEEEEL mooiere verassing!'

Toen mijn vriend eenmaal thuis was en we vertelden 'Je krijgt een broertje of zusje!' had je die blik in haar ogen moeten zien....heerlijk. Het eerste wat ze zei was " Jeeeeeeetje, hoe hebben jullie DAT nou voor elkaar gekregen!!'
    Hahaha...dat vergeet ik nooit meer.

Nu zijn we bijna zover dat de baby eraan komt en ik krijg er straks een tweede moedertje bij hoor, ze verheugt zich er onwijs op!!

We hebben het grote nieuws trouwens meteen verteld aan close familie. De rest kwam wat later, maar iedereen wist het al gauw.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Aan de ene kant denk ik is het gewoon zo dat hoe eerder je het verteld hoe langer het zal duren voor de kinderen (dat is logisch)

Maar gezien hun leeftijd en het feit dat ze wel in de gaten hebben dat er wat "mis" is met mama zou ik het wel vertellen.
    Kinderen horen en zien veel ook over verschillende ziektes zolang jij dus niets verteld kunnen ze zich van alles in het hoofd halen en eventueel bang worden.
    Wel zou ik erbij vertellen dat er altijd een kans bestaat dat het mis kan gaan.

Groetjes

5. Niet meer actief

Maar hoe deden jullie dat dan met de rest van alle mensen? Want ik neem aan dat je niet meteen wou dat iedereen het wist. En kinderen zijn toch flapuiten.... Pfffffff wel lastig hoor. Ik weet zeker dat ze er alletwee heeeeeel blij mee zullen zijn, want ze zeuren er al jaren om hihihihi. Ik zat zelf te denken om het aan de hand van de echofoto te vertellen. Maar dan ben ik 8 weken, en ik weet niet of ik dan wil dat de rest het ook al te weten komt.....
    Dilema....

6. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Mijn zoontje het verteld toen we het onze familie ook gingen vertellen; ik was toen 6 weken.
    Ik dacht toen dat m'n zoontje het wel meteen aan iedereen ging vertellen (hij is 5 jaar) maar dat deed hij niet.
    Ik was rond de 10 weken toen hij het wel op school vertelde.
    Zelf had ik met 11 weken een echo en zou het daarna wel aan iedereen vertellen.
    Dus ik was wel blij dat ie het zolang voor zich gehouden had.

Silly

7. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Bij de eerste vertelde ik het meteen aan iedereen, heb het bijna letterlijk van de daken geschreeuwd.
    Ik was toen wel al 6 weken ver want ik hield het toen niet zo bij waneer ik ongi moest worden omdat ik niet bezig was met zwanger worden.

Nu was ik er wel mee bezig en wil het stil houden tot 12 weken.
    Heb het wel in de oren van mijn zoontje gefluisterd, maar ik weet dat hij niks doorverteld, hij is 2 jaar en snapt er niks van :rolleyes:

8. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Hallo,

Ik heb zelf een dochter van 8 en ben 7 weken en 3 dagen zwanger. Mijn dochter weet het op dit moment nog niet. Volgende week woensdag hebben we een afspraak met de verloskundige voor een gesprek en een echo. Als er dan bevestigd wordt dat alles goed is dan ga ik het tegen mijn dochter vertellen. Waarom niet eerder? Stel je voor dat er iets niet goed is, dan vind ik het wel erg om slecht nieuws te brengen naar mijn dochter. En ook omdat kinderen natuurlijk moeilijk geheimpjes kunnen bewaren en zeker dit soort geheimpjes!! Ik ben wel heel benieuwd naar haar reactie aanstaande woensdag!

Gr Otje

Share This Page