Even ter introductie: We wonen in een heel gehorig huis, slecht geisoleerd. Maarrrr... we horen niemand in de buurt, alleen... onze buurvrouw en haar fam.! Ze hebben laminaat; daar loopt ze heerlijk tot een uur of kwart voor 11 met haar hakken over heen te klakken, tot ze naar bed gaan! Dochterlief is 's morgens rond een uur of kwart voor 7 wakker; en dan breekt de boel daar los; gooien met deuren, dochter mag heen en weer door het huis rennen en springen, terwijl ons eigen meisje 's morgens tot een uur of kwart over 8 slaapt. Niet normaal lopen over de trap, nee, lekker stampen, en dan is het een houten trap! Nu lig ik waarschijnlijk ook al heel geirriteerd naar die geluiden te luisteren, maar je kunt toch rekening houden met elkaar? Ik weet; ik zal haar zelf gewoon moeten vragen of ze wat rustiger doen, maar daar moet ik nog even wat moed voor verzamelen.. Of vinden jullie mij wat kinderachtig nu? Zijn er meer met deze situatie en wat deden jullie?
Hier t zelfde.. En t ergste is, kinderen (2 jongens van ongeveer 7 en 9) hebben altijd ruzie met moeders.. Schelden woorden die ik niet eens ken!! Wat wij doen....? Geïrriteerd blijven luisteren.. Wij zijn ook niet altijd even zachtjes met 1 peuter-mega-puber, en n 1 baby die ontzettend last van krampjes, en dus huilbuien heeft gehad, en die dr eigen meestal echt in slaap moet huilen. Heb meer last van de andere kant. Bejaarde vrouw zo doof als iets en tv altijd loeihard aan (om 6:00 zijn wij al op de hoogte van wat de NOS te melden heeft) en n hond die al zowat blaft als wij n scheet laten.....
Ik zou gewoon een keer de politie bellen wegens geluidsoverlast. Voor 09:00 of 10:00 (wat was het toch alweer) dien je gewoon zachtjes te doen. Net zo als na 22:00 uur. Beetje respect voor elkaar. Wel is het zo netjes om eerst een keer zelf de buurvrouw aan te spreken. Misschien is ze wel heel begripvol en gaat ze er op letten.
Dat is geen geluidsoverlast maar gewoon woongeluiden Je dient helemaal niet zachtjes te doen Bij echte geluidsoverlast wel...maar dat is niet het geval bij TS Ik denk dat je samen tot een oplossing moet komen door middel van een gesprek en jullie moeten gaan isoleren. Je zegt het zelf: slecht geïsoleerd. Dus het is niet de schuld van jullie buren. Zij zijn luidruchtiger maar dat is nu eenmaal zo. Niet iedereen is hetzelfde. Dus isoleren is het toverwoord. Beide geen last meer dan.
Lijkt me ook wel erg irritant hoor elke dag. Maar zij heeft hier misschien helemaal geen weet van natuurlijk. Ik zou het gewoon eens aankaarten. Vragen of zij het ook zo gehorig vinden? (ze horen jullie vast ook wel eens) En misschien kunnen jullie gezamenlijk iets bedenken om de boel iets beter te isoleren?
Pff lastig, hier hetzelfde terwijl de huizen niet eens echt gehorig zijn. Buurjongen loopt al vanaf 6 uur s ochtend op zijn schoenen rond te rennen en te gillen. Zelfs om 7 uur soms al buiten. Vind het echt niet normaal. Ach ja heb hier nog nooit over geklaagd, we hopen te gaan verhuizen. Niet om die reden overigens. Dus laten we het maar gezellig houden.
Nee hoor, ik vind je niet kinderachtig. Hier hetzelfde, maar heb ook nog niet genoeg moed verzameld om heen te gaan. Probleem is ook dat de buren weten dat het ontzettend gehorig is (ze hebben ruzie gehad met de vorige bewoners daarom), maar zijn ontzettend luidruchtig, meer dan nodig is, dat is gewoon een kwestie van geen rekening houden met. Zo wordt ik bijv. wakker om 6.00 uur van hun wekker, die rustig tot 6.30 staat te loeien. Mijn probleem niet dat zij niet wakker worden van hun wekker, moeten ze iets anders verzinnen. Frustrerend is het, heb laatst heel kinderachtig (dat weet ik zelf gelukkig dan weer wel ) zelf de wekker aangezet in de kamer aangrenzend aan hun slaapkamer en ben uitgebreid gaan ontbijten. Aan de andere kant grenst de badkamer van de buren aan onze slaapkamer, daar hoor ik ook geluiden weg. Maar goed, daar kan ik me niet zo aan ergeren. Nu ja, eigenlijk wel, maar daar moet ik het maar mee doen, kan moeilijk tegen de buren zeggen dat ze de kraan stiller moeten zetten. Heel verhaal, maar heerlijk om even gal te spuwen!
Isolerend kan helaas niet altijd. Wij hebben bijv. een enkele muur tussen de woningen, en dan gaat isoleren niet. De babykamer grens aan de slaapkamer van een van de zoons, en daar hebben we wel poliëter (?) matten tegenaan bevestigd met een gipswand erover. Scheeld iets, maar niet veel.
Het beste is om toch met je buren in gesprek te gaan. Als je in een gehorig huis woont, dan heb je meer last van elkaars leefgeluiden en is rekening met elkaar houden de goedkoopste en vreedzaamste oplossing.
Denk ook dat je er echt even met ze over moet praten, misschien zijn ze zich er wel helemaal niet van bewust.
Als je er nog nooit eerder iets van gezegt hebt weten ze misschien niet dat je ze zo goed kan horen? Of misschien zijn het "gewoon" herrie makers Onze buren wisten niet dat het gedreun van hun springende kinderen zo door klonk, mijn man vroeg: "Hebben jullie hulp nodig met de verbouwing?" (wel na eerst 3x tot 10 te hebben getelt ) Ze waren aan het springen/dansen en dat houden die kids zo een uur vol we horen af en toe nog een bonk en we horen ze nog wel regelmatig de trap op rennen, maar dat is maar enkele seconden, fijn is anders... Dit zijn nieuwbouwhuizen (rijtje), maar de vloerplaten lopen door... daar kan je ook niet tegen isoleren
Allereerst is dat tussen 23.00 uur en 07.00 uur. Verder moet het onder de 50 db blijven. Zouden hakken meer geluid geven? Ik loop altijd op sokken thuis, maar het is toch niet gék als ieman zijn schoenen aanhoudt tot ie gaat slapen? Ik zou het gewoon met ze bespreken. Misschien willen ze wel aanpassingen doen.
Tja ik snap je probleem wel maar dat kinderen geluid maken in de ochtend kan ue niet voorkomen.. Onze dochter wordt ook vaak 7 uur wakker en is dan klaar wakker roept ons dan en maakt ook wel herrie, zeggen wel dat ze rustig moet doen maar ja ik kan dr mond niet afplakken.. Onze buren hebben ook weleens geklaagd of rammen als een gek op de muur ja sorry maar ik kan dat kind niet stil in een hoekje laten zitten.. Onze geluiden zijn gewoon normale kinderen geluiden dan hadden ze op een hutje opbrengst hei moeten gaan wonen.. Wat ik wel erg vind dat als wij een keer de kinderen bij opa en oma hebben slapen en toevallig slapen hun kleinkinderen bij hun dat ze dan ook om 7 uur wakker zijn en dan onze buren letterlijk hoort zeggen: ga maar veel herrie maken!
Ik zal als ik jou was toch moed verzamelen om een keer met de buurvrouw te praten. Het hoeft ook niet verwijtend. Je kan gewoon vriendelijk vragen om wat begrip. Dat jullie alles horen door slechte isolatie. Mocht er niks gebeuren kan je altijd nog met een buurtagent praten.
Ik vindt het een beetje dubbel..... Misschien kunnen zij wel iets zachter doen maar soms dnek ik wel eens dat we niks meer van elkaar kunnen verdragen. Zoals iemand amders al zei, is toch vrij normaal dat je je schoenen aanhoudt . En kinderen zijn nu eenmaal luidruchtig. Misschien moet je er zelf niet zo'n punt van maken? Bedoel het niet verkeerd hè!
In een flat is het eenmaal geven en nemen en is vaak gehorig. Mijn dochters en zoon en ik slapen het weekend altijd langer dan doordeweek en dan beginnen mijn buren ook heel vroeg. Doordeweek zijn wij het denk ik, om 06.30 gaat de wekker...tja we moeten toch eruit voor werk en school. En ja ze lopen ook wel eens hard, of gillen even (ik ga ze niet voor mn buren hun zin geven natuurlijk), maar van de week hoorde ik mijn buren ook om 05.30 hun kroost trapte egen de verwarmingsbuizen aan. Tja, ik denk dat het toch van beide kanten geven en nemen is. Tenzij je echt geluidsoverlast krijg van boren, zagen, muziek, etc.
Je kan het toch netjes aangeven? mijn buurman stond hier ook eens voor de deur, zeg buurvrouw als je moet werken heb ik best wel last van je hakken op het laminaat... (rond 6.30). Hij is met pensioen en ik maakte hem wakker met mijn gekletter. Kleine moeite om daar rekening mee te houden. Overdag hoort hij het verder niet. Maar als alles nog zo stil is wel. Wat ik wil zeggen ik was mij van geen kwaad bewust. Misschien jou buurvrouw ook niet? Vervelend is het wel...
Waarschijnlijk denkt je buurvrouw dat jou kinderen met zo zijn als die van haar. Misschien moet je dat een uitleggen in een gesprek.