KWF collecte, wat doe jij

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kreeg vandaag een envelopje van de KWF in de bus vanwege de collecte van volgende week. Ben benieuwd hoe jullie daarin staan. Ik geef ze dit jaar niet omdat ik het van de zotte vind wat er gebeurt is met dat geld van Alpe d'Huzes en ik vind dat eerst die Van Versendaal heet hij geloof ik die zes ton terug moet geven. Echt te belachelijk voor woorden, zeker omdat er letterlijk op hun site staat dat elke cent naar kankerbestrijding gaat.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Geef ze al nooit wat en nu dus ook niet. Ben altijd erg sceptisch en doneer liever aan iets waar ik zeker van weet waar het terecht komt.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee, wij geven ook niet. Enigste waar ik wat aan geef is aan de dieren.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hmm ja, liever niet vanwege het geld wat niet bij het goede doel belandt, maar als ik al iets geef, is het 50 cent ofzo.

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Nope ik ga ook niks geven. Zo'n berichten over op Alpes d'Huzes vind ik echt schandalig om te horen VOORAL vanwege het feit dat er 3 bestuurders waren die aangaven het allemaal braaf vrijwillig te doen maar uiteindelijk genoeg geld hebben gedeclareerd... Dat je een beloning krijgt: soit, maar 160.000€ en dan ook naar buiten toe verkondigen dat je het vrijwillig doet vind ik vrij schandalig.

6. rums

rums Niet meer actief

Ja, hoor ga zeker wel geven. Vind het vrij logisch dat die man betaald heeft gekregen aangezien zijn werk op een laag pitje stond. Waar ik alleen geen zicht op heb is of het bewust onder de pet is gehouden. Maar anders zou ik nog wel geven.

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik geef ook niks. Dat gegraai moet maar eens afgelopen zijn.
    Iemand die zulk werk doet, moet dat gewoon vrijwillig doen. Directeur of niet. Hooguit alleen het minimum loon betalen als onkosten vergoeding.

8. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ja natuurlijk geef ik. Wat kunnen mensen/kinderen met kanker er aan doen dat 1 iemand zich vergrijpt? Overigens vind ik het totale onzin dat deze mensen dit op vrijwillige bass moeten doen of tegen minimumloon. Het is een pittige job waarbij oa netwerk en veel uren normaal zijn. Zo is het niet begonnen, maar zo is het wel gegroeid. Dat deze lui een goed inkomen hieruit zouden halen, vind ik niet meer dan normaal. Ik doe het ze namelijk, net als de meesten, niet na.

9. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik geef sowieso niet aan goede doelen.

10. Maia

Maia Niet meer actief

Ik vind het envelopje idioot maar vooruit... ik geef wel, omdat ik niet vind dat (in dit geval) mensen met kanker er iets aan kunnen doen omdat er een aantal types het niet kunnen laten te graaien.

11. knap

knap Niet meer actief

Als ze aan de deur komen krijgen ze wel wat hoor. Niet veel maar die mensen doen het ook maar vrijwillig de lopers dan.

En ja vind ook wel dat iemand iets moet/mag verdienen als hij/zij zo veel werk doet. Wel een normaal salaris. Dat je gewoon normaal kan leven geen tonnen dat is echt onzin.

Ondanks het verhaal van Alphe geef ik zeker gewoon wat.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nee ik geef niet. Ik gaf hem nog een kans bij de late night show van Humberto om zich netjes over te doen komen, maar dat heeft hij verpest.

Ik geef liever weer aan de voedselbank. Dat breng ik zelf en daar zie ik van hoe fijn het is als ik spullen en kleding kom brengen. Dat is het doel waar ik liever aan geef en met mijn eigen ogen zie wat er met producten gebeurd ipv geld.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tja, niet geven is wel makkelijk.. dan weet je tenminste zeker dat er niets komt. Ik geef dus wel. Al komt er maar een 10e terecht tbv de kankerbestrijding dan heb ik ieder geval IETS gedaan

14. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Helemaal met je eens. Het is voor mij in ieder geval geen reden om ineens niet te geven. Er worden nog steeds goede dingen van het geld gedaan.

De manier waarop het nu is gegaan is natuurlijk niet goed, doodzonde dat dit nu ten koste gaat van kwf.

15. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier ben ik het helemaal mee eens, dit kan je er niet even bij doen naast een fulltime baan.

16. tuc

tuc Niet meer actief

dit!

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat ben ik met je eens maar deze meneer verkondigde dat al het geld direct naar de kankerbestrijding ging maar ondertussen betaalde hij zichzelf er wel eerst een salaris van. Wees dan eerlijk! Natuurlijk is het geen makkelijk werk maar lieg er niet over! Hier, van de site van Alpe d'Huzes:

geld dat door sponsoren gegeven wordt gaat één op één naar KWF Kankerbestrijding, 100% dus;

Alpe d'HuZes - Antistrijkstokbeleid

Ze zouden in ieder geval de site kunnen aanpassen ;) . En die vent zou het fatsoen moeten hebben dat geld terug te geven en wel onmiddellijk. Zolang hij dat niet doet zie ik niet in waarom ik zijn spaarpotje extra zou moeten spekken.

Ik geef aan vrijwel alle goede doelen (zendelingenwerk uitgezonderd) maar hier kan ik echt niks mee.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik geef elke collecte 50 cent Bij elk goed doel worden mensen betaald, vind dat geen reden om niks te geven. Doelen die we echt willen steunen geven we maandelijks een x-bedrag.

19. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Dan zou een salaris van 30.000 toch ook wel volstaan?

20. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Dat hij salaris krijgt prima. Maar wees eerlijk. En dit salaris vind ik een beetje teveel van het goede.

Wij doneren elk jaar. Als ze niet geweest (of gemist) waren dan deden we overmaken. Dus het was geen € 0,50 zeg maar. En het fonds ligt ons echt aan het hart. Hebben best wat mensen om ons heen met de ziekte. Maar nee, dit jaar mogen ze ons deurtje wel voorbij. Zorg eerst maar eens dat die vergoeding van meneer omlaag gaat. En open en eerlijk zijn.

Deel Deze Pagina