Wie: 1e kindje, 26 weken en weinig aangekomen...

Discussion in 'Zwangerschap' started by tweeling, Mar 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die zwanger zijn van hun eerste kindje en rond de 26 weken zwanger zijn en heel weinig tot nu toe zijn aangekomen.

Mijn verloskundige zei gisteren tegen mij dat het geen kwaad kan, maar ben benieuwd of er meer zijn.

groetjes

2. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik ben in totaal 2,2 kilo aangekomen en nee kan geen kwaad want je kleine eet toch wel van jou.

en wat er niet aan zit hoeft er ook niet af :)

3. gerianne

gerianne Niet meer actief

ik ben in totaal tot nu toe 5 kilo afgevallen begint nu op te lopen hoor maar ik ben ook stevig vanmijzelf
    was 6.5 kilo afgevallen is nu net 1.5 kilo aangekomen maar moet volgende week weer naar de vk en word dan weer gewogen ben heel benieuwd
    dit is mijn 2e zwangerschap

4. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Bij mijn eerste was ik in totaal 3 kilo aangekomen, mijn zoontje woog bijna 4,5 kilo, mijn placenta 1 kilo en nog megavoedzaam na 42 weken en 2 dagen dus wat dat betreft niets aan de hand dus ;)

Ik moet erbij zeggen dat ik wel wat vetreserves had om op te leven en het gekke is ik heb helemaal niet op hoeven te letten wat ik at, heb veel meer gegeten dan normaal, dagelijks koekjes etcetc en niets aan de hand :)

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik was bij mijn eerste maar 5 kilo aangekomen in totaal, en dat was het meeste pas laat. maak je niet ongerust, als je kindje iets nodig heeft neemt ie het wel :D

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik ben dan wel geen 26 weken zwanger, maar ben in totaal 4,5 kilo aangekomen nu :)

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    EN ik ben jaloers op jullie! (ben 12 kg aangekomen)

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    :) :)
    sorry rachel ;)

hoe tellen jullie je gewicht?
    ik ben eerst 1.4 afgevallen en toen 2 aangekomen, ben ik dan tot nu toe 2 aangekomen of 0.6 aangekomen? :(

gr

9. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    je moet tellen vanaf je startgewicht!

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    een halve kilo dus :confused:
    kan wel juigen(omdat ik al genoeg kilos heb) maar is dit wel om te juigen?

gr

11. maart

maart Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    2,252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben helemaal jaloers op jullie. ik ben 15 weken zwanger en ben al 6 kilo aangekomen. jeetje straks kan je me rollen.

12. kruimeltje

kruimeltje Actief lid

Dec 2, 2006
    101
    0
    0
    Hey hallo,

Ik ben 19 weken zwanger en ong. 5kilo aangekomen, ben altijd bang dat het te veel is!

Liefs

13. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben eerst 0.7 kilo afgevallen toen weer eens 1.8 kilo eraf. En in de loop der weken heb ik er weer 2 kilo bij gevochten dus nog een 0.5 kilo en dan zit ik weer op het startgewicht wat ik had bij mijn eerste afspraak van de VK en een jaar daarvoor ook. Met de kleine gaat alles prima en nu dus bijna 29 weken. Dus maak je geen zorgen iedereen is anders gebouwd en de kleine neemt meestal wat hij/zij nodig heeft! Als alles goed met jou en de kleine is probeer er dan lekker van te genieten!

14. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik ben bijna 5 kilo aangekomen nu.
    niks aan het handje hoor, je kindje pakt wat hij/zij nodig heeft van jou ;)

15. Niet meer actief

Ik zit nu op 9 kilo.
    Maar het gaat nu ineens heel hard, tot 2 weken geleden was ik 5/6 kilo aangekomen.

Ik hou nu heel veel vocht vast, waardoor het gewicht ook omhoog schiet...

En idd, kindje pakt wat het nodig heeft hoor!
    Ik ben zelf niet een van de slankste, dus laat die kleine al dat vet maar opeten!

16. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bij m'n eerste zwangerschap ben ik 5,5kilo aangekomen, dus niks om je zorgen over te maken.

Nu ben ik al 1 kilo bijgekomen.

17. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Toch niet...
    Als je bv bij de start 50 kg woog, er dan 2 kg bent afgevallen (is 48 kg) en dan op 52 kg zit, ben je in totaal 4 kg aangekomen, want je bent dan gestart vanaf 48 kg.

Dus stel dat je bent gestart op 50 kg, eerst 4 kg afgevallen en op het eind 60 kg woog, dan ben je in totaal 14 kg aangekomen (50-4=46 / van 46 naar 60= 14)

En het aankomen is niet het belangrijkste, maar de gezondheid van je beebje :)

(nachtvliinder, dit was geen aanval naar jou toe hé, ik hoop dat je het niet verkeerd opvat :oops: )

Share This Page