zegt de hoeveelheid bloedverlies tijdens de menstruatie iets over de aanmaak van het baarmoederslijmvlies? ik ben namelijk de afgelopen paar keer zo licht ongesteld. het duurt wel ongeveer 4 a 5 dagen, maar ik kan het alle dagen af met 1 mini tampon. en dan zit ie niet eens voor de helft vol... ik twijfel heel erg of ik wel genoeg opbouw van het slijmvlies heb voor een eventuele innesteling. de keer dat ik zwanger was, zei de gyn dat ik onmogelijk zwanger kon zijn omdat mijn baarmoederslijmvlies veel te dun was. toen kreeg ze ongelijk, maar het is wel misgegaan. de reden is onbekend. mijn temperatuur is de laatste keer ook niet gestegen na mijn eisprong. toen ik zwanger was, was mijn temperatuur veel hoger. de laatste 2 keer had ik een luteale fase van 10 dagen. de een na laatste ronde had ik vanaf 8 dpo bruinverlies en afgelopen keer vanaf dag 8 licht helder bloedverlies. is dit alles een reden om naar de huisarts te gaan en om een verwijzing te vragen?
als je ongerust bent is het altijd goed om langs de HA te gaan voor advies. Maar ik denk (ben geen expert he??) dat het niks met elkaar te maken heeft. De een moet er een emmer onder houden, en de ander (net als ik gelukkig) heeft nooit veel. Ik ben ook zwanger geweest.
bedankt voor je antwoord. ik hoop ook dat het niks met elkaar te maken heeft. al kan ik me wel voorstellen dat als je veel baarmoederslijmvlies opbouwt, dat dat er ook weer uit moet en dat je dus meer zou vloeien. ik denk dat ik volgende ronde afwacht hoe het dan is, en dan naar de huisarts ga. ik ben al eerder naar het ziekenhuis geweest en daar zeiden ze dat er geen rare dingen waren. ik had ook om een echo gevraagd ná mijn 1e eisprong na mijn miskraam, maar daar wilde de gyn niet in mee gaan helaas.
Ja, het kan wel met elkaar te maken hebben, maar hoeft niet. Niet voor niks krijgen sommige vrouwen in de MMM medicatie voorgeschreven die opbouw van het baarmoederslijmvlies bevordert. Jouw gyn heeft aangegeven dat je een te dun baarmoederslijmvlies had om zwanger te worden, dus ik neem aan dat jij wel onder de groep zou vallen dan voor wie het een probleem is. Je bent dan wel zwanger geworden, maar ook miskramen kunnen te maken hebben volgens mij met een te dun baarmoederslijmvlies. Of jouw miskraam daardoor gekomen is, is natuurlijk nu niet meer te zeggen, maar een gynaecoloog kan vast iets zinnigs zeggen over hoe de huidige opbouw van baarmoederslijmvlies eruit ziet. Verder: hier voor mijn tweede zwangerschap een korte luteale fase (6-7 dagen), door de BV waarschijnlijk, en succesvol verlengd met visoliecapsules. Na de miskraam ook weer een korte luteale fase, opnieuw succesvol verlengd met visoliecapsules. Helaas is dat ook weer misgegaan, hebben we vrijdag te horen gekregen. En ook hier de vraag of de opbouw van baarmoederslijmvlies een oorzaak kan zijn, omdat ik veel en veel minder heftig ongesteld ben sinds de miskraam... (Eerder 7-8 dagen megaveel vloeien, elke 2 uur minimaal verschonen en heel veel stolsels. Nu zou ik een hele dag op 1 maandverbandje kunnen redden, heb ik vrijwel geen stolsels en is het met 5-6 dagen wel helemaal klaar). Overigens: een veel lichtere menstruatie dan eerder kan ook op verklevingen duiden (enkel op te sporen middels een hysteroscopie), waardoor dus ook miskramen kunnen ontstaan. Goed dus om dat allemaal met een gyn te bespreken. Zeker dus een doorverwijzing vragen!
heey roeska.. ik ben ook benieuwd naar de adviezen want wil ook graag doorgestuurd worden bij de ha.. hopelijk wil hij meer onderzoek doen.. heb nu 2 keer een vmk gehad en gister miss weer.. was beetje twijfelgeval omdatik 2 dagen overtijd heel licht positief testte maar omdat ik bezoek had had ik de test weggestopt en pas verder gekeken dus kan een indroger zijn.. heb afgelopen cyclus geprobeerd met vit b12.. en alleen dat ook.. de rest nu een keer niet(dagravit met foliumzuur) las ergens ook over progesteron ,daar wil ik wel info over. en of er vit b12 bloed geprikt kan worden.. hopelijk wil de ha erin mee gaan
o rozemarijke heeft er meer verstand van lees ik al.. haha Van dat dunne baarmoederslijmvlies dat klinkt wel logisch idd, maar ik zou nooit gedacht hebben dat een lichte of zware menstruatie daar iets over zegt. Weer wat geleerd! hopelijk krijg je dan snel een doorverwijzing naar de gynaecoloog.
bedankt voor jullie duidelijke antwoorden. @rozemarijke, wat erg dat je weer een miskraam hebt. heel veel sterkte!! @me83, ik wil binnenkort mijn b12 ook weer laten testen, want vorig jaar was het veel te laag, en kreeg ik injecties. er zit trouwens wel b12 in de pillen die ik slik (kruidvat, zwanger) ik wou het eigenlijk nog een maandje afwachten of het volgende keer weer zo is. ik denk dat de huisarts nu nog niet veel zal doen omdat ik nog maar 2 rondes na mijn miskraam ben. ik wil mijn lijf ook even de tijd geven. maar ik heb het inderdaad ook dat ik liever geen rondes wil verprutsen als er toch iets mis blijkt te zijn. nog even overdenken, want ik kan natuurlijk ook niet direct in het ziekenhuis terecht ivm met wachtlijsten.
ik heb overlegd met mijn vriend en we hebben besloten een afspraak te maken bij de huisarts deze week. ik ben heel benieuwd wat de ha gaat zeggen. ik hoop echt dat hij ons niet naar huis stuurt met de mededeling af te wachten...
En start met de visolie: als je ondertussen gewoon zwanger raakt dan, heb je dat maar binnen! @Tulip: tja, ik weet meer dan me lief is hoor.... Maar goed, kan ik een ander weer helpen met die kennis
Nee, dat zegt niks over de opbouw van je baarmoederslijmvlies. Ik ben inmiddels een vaste klant bij de IVF afdeling, en heb zelf ook een behoorlijk dun baarmoederslijmvlies i.t.t. andere vrouwen. Toch bloed ik net zoveel als een ander vrouw, gewoon veel. Mijn vriendin loed weer heel weinig, en die heeft weer meer baarmoederslijmvlies. Volgens de artsen zegt het niks over de opbouw daarvan.... Heel veel succes meis!
O ja, medicatie voor de opbouw werkt bij mij niet hoor, heb genoeg oestrogenen in mijn lijf, de de opbouw van het baarmoederslijmvlies maken. Je kan zoveel voorschrijven als je wil, het helpt helaas niet..... Sommige vrouwen hebben een dun baarmoederslijmvlies... Ook ik ben zwange geweest. Een embryo is overigens net zo klein als een pennestip als het innestelt. Liefs
Ja, dat is prima Tarwekiemolie kan trouwens ook @Babii: In jouw geval is er sprake van altijd al een dun baarmoederslijmvlies, dan wordt het verhaal wel anders. Dan gaat het met name ook om hoe je menstruatie in verhouding daartoe verloopt. Als ik je onderschrift trouwens lees, zou ik als ik jou was toch wel eens even een second opinion aan gaan vragen, (tips kun je vinden in het topic van meiden met meerdere miskramen), want nederlandse gyns zijn lang niet altijd even ter zake kundig als ze je wel willen laten geloven.... In Belgie en Duitsland zijn ze veel verder en worden behandelingen gestart die hier als onzin afgedaan worden, maar daar wel succes opleveren....
dank je Rozemarijke. heel veel sterkte vandaag! en de komende tijd natuurlijk. een hele dikke knuffel vanaf hier!