Ik ben nu twee weken geleden bevallen en naar de w.c. gaan voor de grote boodschap doet nog pijn. Voelt als een soort pijnlijke wee, echt heel raar. De ontlasting is niet heel hard ofzo. Er zit ook vaker bloed bij (is echt bloed van de ontlasting). Weet iemand wat het nog kan zijn? Is iets stuk gegaan met de bevalling wellicht? Aan de buitenkant zit niks abnormaals...
Ja dat kan zeker. Je kan er met pilletjes en een zalfje zo vanaf zijn! Had ik van de verloskundige gekregen. Doet het pijn als de ontlasting eruit moet?
Bloed bij de ontlasting altijd even laten nakijken. Ik heb zelf een colitis (=darmontsteking), maar het kan natuurlijk ook zijn dat je last van inwendige aambeien hebt.
ik had dat ook en idd heel erg lst van ammbeien zowel in als uitwendig, nu is het gelukkig over en ook geen bloed meer bij mijn ontlasting
Ik heb het af en toe nog weleens, niet echt bloed maar dat het wat pijn doet. De eerste paar weekjes heb ik er erg veel last van gehad.
mmm je kunt ze inwendig en uitwendighebben, dit had ik dus ook. Je hebt net 2 weken geleden er een kind uitgeperst! Dus zo raar is het niet dat je pijn hebt, hou het in de gaten en anders huisarts even bellen..
hier ook aambeien gehad, zo erg dat ik echt niet meer durfde te poepen. Deed zo'n pijn! toen raakte ik zowat verstopt, en na wat eten van kiwi's moest ik wel poepen.... oo wat zat ik te gillen op het toilet zeg! leek wel een bevalling toen heb ik die zalf gehaald en elke morgen en avond ingesmeerd daarmee. nu doe ik het nog 1 keer per dag, het is eigenlijk al wel zo goed als weg. Heeft dus zo'n 2 weken geduurd. dus blijf er niet te lang mee lopen!
Het kunnen ook nog scheurtjes aan de binnenkant van de anus zijn. Het voelt dan of je een cactus uitpoept Bij de huisarts kun je zetpillen krijgen, waarmee het snel weggaat. En ik kreeg een soort vaseline creme met een pijnstillend effect erbij. Dit kon ik beiden gewoon met borstvoeding gebruiken. Echt DOEN, want het is echt anders vervelend. Ik heb het gewoon bij de huisarts gekregen. Hij ging wel anaal toucheren, maar dat had ik er graag voor over.... Succes!
Hallo, Ik heb er ook heel lang na de bevalling nog last van gehad... Echt vervelend is het. Ik heb er niks aan gedaan, ook niet bij de huisarts geweest ofzo, en het is vanzelf overgegaan....
ik heb 8-9 maanden last gehad van een spastische darm door alles van mijn zwangerschap en bevalling pas toen ik weer opnieuw zwanger werd hield het op, heel vreemd! maar had veel buikpijn vooral vlak voordat ik moest zeg maar... ik had verder geen aambeien ofzo (3 mensen hebben het gechecked na mijn bevalling dus weet helaas zeker )
ja klopt....! Hier kwam ik dus achter... 6 weken na mn vorige bevalling.... en ik maar denken dat het nog zo zeer deed vanwege de (vele) hechtingen... en dat ik nog steeds uit mn muts bloedde... (was echt veel) ik had echter 1 nadeel... zolang ik bv gaf kon ik er niets voor krijgen... en heb 9,5 maand borstvoeding gegeven... (auw, auw, auw) Daarna ben ik er niet meer mee terug gegaan naar de huisarts... en net voordat ik weer zwanger werd... is het over gegaan....
haha, ik heb er ook last van gehad, maar dat is een perfecte omschrijving . Duurde hier overigens best lang voor het echt geheeld was.
@ Ramona: Ik had zetpillen Zinkoxide en daarbij een vaseline achtige pijnstillende creme (zie hierboven). Beiden mocht ik gewoon bij de BV gebruiken. Wel zei de huisarts dat er een ander middel is dat nog beter werkt, maar dat kan idd echt niet in combi met BV. Wellicht een algemene tip over medicatie bij BV. Op www.borstvoeding.com staat bij "professionals" een hele lijst van medicijnen die wel/niet in combi met BV gegeven kunnen worden. Hopelijk heeft iemand er wat aan!