Pretty Pink in 2012?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door livelife, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hey meiden,

Vele gesprekken zijn al gaande, dus ik ben benieuwd of er meiden zijn die in een nieuw topic willen kletsen over die geweldige 2e roze streep waar we op zitten te wachten.

Liefs,
    Livelife

2. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Haha, helemaal niemand? :D

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Nou, ik sluit me bij je aan hoor! :D!

Dus er is al ééntje, nu maar wachten of er nog meer dames volgen :p.

4. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Haai! Leuk dat je er bent en dat er meer mogen volgen!

Ik zal me trouwens even voorstellen: Livelife, 29 jaar, niet getrouwd maar wel al jaaaaren onwijs verliefd en wij gaan voor ons eerste wondertje.

Om dan ook maar meteen te starten... Ik moest net naar de huisarts vanwege mijn keel en benauwdheid en kreeg medicijnen voorgeschreven. Eenmaal bij de apotheek keek de dame me nogal voorzichtig en vreemd aan. Dus zei zij 'sorry dat ik het moet vragen, maar er staat in ons systeem dat je zwanger bent' :(. Ze heeft wel 10x excuses gemaakt, maar echt slordig dat het er nog in stond. Ze zouden het bij het afhalen van de cytotec tabletten weghalen uit het systeem, maar niet dus. Poeh, dat is dan weer even de keiharde realiteit...

Heb jij de kaarsjes al in huis gehaald voor vanavond? ;) Temperatuur je trouwens ook nog? Ook daar heb ik je gespot namelijk. Ik ga het deze ronde op 'z'n beloop laten' voor zover ik dat kan.

Groetjes!

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Hee!

Ik ben wel een stukje jonger.. Word over iets minder dan 3 weekjes, 20. Ook niet getrouwd, maar wel plannen om te trouwen in de toekomst als we geen kindjes meer willen. Zijn bijna 4 jaar samen nu, en wonen ook al bijna 4 jaar samen, hihi! We hebben een dochter die a.s zondag 2 jaar word. En ondanks ik nog erg jong ben, was ook zij een hele bewuste keuze. Klinkt misschien gek en sommigen kijken ons ook raar aan, maar we waren er gewoon klaar voor! Vriend is trouwens 25. Vind dat best raar klinken 'vriend', want voor mij is hij gewoon mijn man :D. En nu zijn we (zoals je al gelezen had) een jaar bezig voor een 2e en 2 miskramen verder.

Oh bha, dat komt indd wel even rauw op je dak zeg! Dan word je wel even met je neus weer op de feiten gedrukt :(. Weet nog dat wij bij gyn kwamen voor de cytotec en toen de desbetreffende gyn kwam, vroeg ze; "jullie zijn hier voor de abortus he? Eerst gaan we nog even een echotje maken". Nou, dat kwam ook wel even heel hard aan en toen ik begon te huilen drong het nog niet door geloof ik :x.

Ik temperatuur nog steeds indd. Begonnen sinds de eerste miskraam om een beetje grip te krijgen op mijn cyclus en dat beviel wel goed, dus is blijven hangen. Ik verwacht eigenlijk wel dat mijn ei gister is geweest. Gister namelijk een flinke dip, 36.2 en ovulatiepijn. Vandaag is hij omhoog gegaan naar 36.6, wat ik gemiddeld zit voor ei, dus even wachten wat hij morgen gaat doen, hopelijk omhoog!

Liefs!

6. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Age is just a number! Ik voel me 20 ;), hahaha. En als het een bewuste keuze is, dan is het toch prima. De een is nu eenmaal eerder toe aan het moederschap toe dan de ander. Leuk dat je in de toekomst wil trouwen! Mijn vriend en ik zijn ruim 10 jaar samen en willen graag trouwen als ons wondertje er is, dat lijkt me heel mooi.

Heftig allemaal zeg, 2 miskramen... Bah! Hoe snel was je zwanger bij je dochtertje? En het gaat echt lukken, daar moet je op vertrouwen! Dit jaar gaan wij hier nog melden dat het 2e streepje er staat en dat het een blijvertje is!

Ik was al een tijdje van de pil af omdat wij wisten wanneer we van start gingen. Wat een geluk was het dat het in de 3e ronde al raak was, maar helaas kwamen we er bij een extra echo met net geen 10 weken achter dat er geen hartactie meer was :(. Die had ik totaal niet aan zien komen omdat ik voor een extra controle ging vanwege een 2e vruchtje waar bij de 1ste echo geen activiteit was. We gingen er al vanuit dat het geen tweeling zou zijn, maar helemaal geen baby'tje was totaal niet in me opgekomen. We hebben een verplichte cyclus moeten wachten en nu zit ik dus alweer in ronde 3 (de rustronde tel ik niet mee) of ronde 6, het is maar net hoe je het bekijkt.

Nu inderdaad maar hopen dat je temp omhoog gaat. Jouw cyclus wisselt dus ook steeds met een dag of 2 (of meer). Ik heb het de afgelopen ronde gedaan om te checken wanneer mijn eisprong was en of het allemaal een beetje klopt. Maar nu laat ik het los, ik werd al steeds misselijk van de spanning als het er goed uitzag, hahaha.

7. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Leuke catchy zin heb je daar en ik wil graag met jullie meekletsen ja :)

Ik zal me voorstellen: ik ben Moisie, 29 jaar, getrouwd en we hebben een kindje van 4 jaar. We proberen nu al ruim een jaar zwanger te worden voor een 2e kindje.
    Ons goede voornemen is dus inderdaad dat 2e streepje en hopelijk deze ronde nog...

8. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Moisie: Leuk dat je mee komt kletsen! Maar nog leuker zou het zijn als we dit topic heel snel kunnen doorschuiven naar Zwanger Zijn :).

Jullie zijn al een jaar bezig voor de 2e? Dus jouw geduld wordt nu ook aardig op de proef gesteld... Hoe ver zit je in je cyclus?

X

9. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat hoop ik ook! Dan veranderen we de titel gewoon naar zwanger in 2012!
    Ik zit nu op 4 DPO dus moet nu afwachten... En ja ruim een jaar duurt nu wel erg lang ja. Ik hoop zo dat ik gauw zwanger ben! Jullie ook natuurlijk.
    Jij zit nog aan het begin van je cyclus nu zie ik. Nou, ik ben benieuwd wat komende tijd ons brengt.

Ik ga nu mijn kleine naar bed brengen en er staat wat strijkwerk te wachten dus misschien kom ik later op de avond nog verder kletsen.

10. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Moisie: je zit op het wachtbankje, spannend! Ik duim voor je! En dan volgen wij jou naar het volgende topic ;).

Ik hoop ook heeeeel snel zwanger te zijn, eigenlijk heel graag deze ronde, want dan word ik nog voor mijn 30ste mama. Dat zou ik zo leuk vinden!

Succes met strijken! Is altijd zo'n rotklus!

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    @Livelife, Jullie dus ook trouwplannen? Leuk zeg! Wij willen indd ook pas trouwen als we geen kindjes meer willen. Lijkt me geweldig omdat te doen als ons gezin compleet is. Ook voor de kindjes zelf lijkt ons dat bijzonder.

Indd best heftig. Bij onze dochter was ik ook vrij snel zwanger; de eerste ronde na de pil stop! Mijn cylus was destijds nog heel erg regelmatig en s'morgens bij het opstaan wist ik al "ik ga vandaag niet ongesteld worden", hihih! Was ook een probleemloze zwangerschap en een vlotte bevalling.

Oh bha dat is ook heftig zeg.. Ga je voor een simpele controle en dan gebeurd er zoiets :(. Wanneer was het kindje ongeveer gestopt? Ons kindje was tussen de 8 en 8+3 gestopt met groeien. Vermoed zelf dat het op 8+1 was. Ik heb die dag namelijk nog gevraagd aan mijn vk of ze het hartje wou zoeken omdat ik me zorgen maakte. Ze wou het wel proberen, maar kon geen garantie geven omdat het gewoon nog erg vroeg was. En indd, na ruim 20 min nog niets gevonden. Ze probeerde me heel lief gerust te stellen dat het niet betekend, maar van binnen wist ik gewoon dat het niet goed was. Gek hoor, zo'n voorgevoel. Ze voelde zich ook nog schuldig ook toen later bleek dat het indd foute boel was :(. Maar bij jou hadden ze dus eerst 2 kindjes gezien?

Mijn cylus is altijd echt heel regelmatig geweest, kon de klok er op gelijk zetten, 33 dagen. Na mijn eerste miskraam is hij echter flink door de war. Vorige maand was de eerste keer dat hij weer een beetje normaal was, 32 dagen. Nu is het nog afwachten, ik heb sinds een uurtje weer flinke ovulatiepijn dus misschien is mijn ei toch nog niet gesprongen maar gaat hij dat vanavond of vannacht wel doen?! Ook voor mijn cyclus want dan zou hij ook deze keer weer in regelmaat zijn. Ik blaas hem gewoon omhoog morgen als hij niet hoog is, hahah :p.

12. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Livelife,

Wanneer wordt jij 30 dan? Ik al in april.
    Van strijken is nog niets terecht gekomen...:) Wel was gevouwen. Wauw ik heb altijd echt veel was!...:$ Mijn man sport vaak en voor zijn werk heeft hij altijd overhemden nodig. En tja; kind heeft eigenlijk ook bijna elke dag weer schoon goed aan.
    Ik ga nu alsnog een poging doen voor strijken ha ha ha en anders morgen maar.

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    @Moisie, welkom bij de club :D!

Spannend zeg, op het wachtbankje. Zijn altijd de meest spannende dagen van de cyclus, zenuwslopend! En ook al even bezig lees ik..

Ach dames, we gaan er vanuit dat we allemaal nu heel snel op roze mogen! Dat moét gewoon :D.

14. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Charity,
    Dank je wel! Ja, dit zijn de meest spannende dagen dat je gewoon moet afwachten... Ik hoop het zo!
    Inderdaad al even bezig, maar nu ben ik er wel wat gerichter mee bezig. Ik temperatuur sinds de zomer om te kijken wanneer bij mij nu precies dat ei komt (ik ben vrij onregelmatig met lange cyclussen). En dan rond die dagen proberen, proberen en proberen ha ha ha. Nu ben ik deze ronde toch misschien iets te vroeg geweest dus ik vind het nog wel spannend of het zou lukken deze maand. En dan ook nog maar afwachten of die lieve wil innestelen bij mij.
    Goh bij mijn 1e kind had ik me er totaal niet in verdiept of zo en was ik toen in 1x zwanger!...

En jij veel succes de komende vruchtbare dagen!

15. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even een banner gemaakt:

16. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Charity: ja, in eerste instantie 2, waarvan 1 dus met hartaktie. Het kan soms raar lopen. Ik had zo de hoop dat het toch een tweeling zou zijn, dat ik me achteraf te hebberig heb gevoeld ;). Je herkent het ongetwijfeld, de fout bij jezelf zoeken etc. En voor de zekerheid aan de klus jij! Ik ben benieuwd of je temp morgen is gestegen!

@Moisie: ik word in november 30, zie er zo tegen op! Ik heb helemaal niks met dat getal, hahahaha. Maar dat veranderd snel als ik een baby'tje in mijn armen heb!

Meiden, mijn vriend is net thuis van werk dus we gaan even een dvd'tje kijken samen. Fijne avond nog!

17. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Haai ik wil wel met jullie mee kletsen als dat mag
    Ben 30 ( en dat valt best mee maar zag er ook tegenop hoor) niet getrouwd maar al jaren gelukkig met mijn man. Sinds 2 jaar bezig om zwanger te worden. Dit is afgelopen maart gelukt maar helaas geeindigd in een MA. Vandaag hadden we onze 1e afspraak bij de fertiliteits arts. Hoop dus dat 2012 ons jaar wordt. Pretty pink in 2012!

18. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Welkom Summerbloom!

Jeetje, 2 jaar bezig en ook een MA gehad. Ik hoop dat 2012 het jaar wordt! Hebben jullie nu een plan uitgestippeld bij de fertiliteitsarts?

Ik hou het even kort, moet rennen! Werkse of geniet van jullie vrije dag vandaag!

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    @Mosie; ik hoop met je mee hoor :D! Herken ook helemaal wat je zegt, bij mijn eerste was ik er ook helemaal niet zo mee bezig, ook al heel snel zwanger. En bij de 2e eigenlijk net zo, het is eigenlijk pas sinds de eerste miskraam dat ik me er zo mee bezig houd. Toen ben ik ook begonnen met tempen omdat mijn cyclus sindsdien erg onregelmatig was en zo had ik er toch nog een beetje zicht in. Nog 5 dagen wachten zie ik, wat spannend hoor!

@livelife; dat herken ik indd! Heb heel lang gedacht dat ik misschien te naïef was, door te verwachtten dat de 2e zwangerschap ook zo goed ging verlopen. Had het ook gelijk groot aangekondigd aan iedereen die het maar horen wou! Achteraf had ik daar flink spijt van, vond het heel moeilijk om tegen iedereen te moeten vertellen dat het foute boel was. Vooral tegen vage kennisen etc.

@Summerbloom; welkom indd :D! Het begint al drukker te worden hier :p. En ook al een tijdje bezig lees ik :(. Hopelijk mag het ook jullie snel lukken!

Hier nóg geen tempstijging vandaag :(. Ja, met 0,1. Gisteravond toch weer flinke ovulatiepijn en behoorlijk wat slijm, dus had vandaag echt die stijging wel verwacht. Hopelijk morgen dan maar! Klussen gaat vandaag niet lukken, dus hopelijk waren de afgelopen dagen voldoende.. Wat ik me trouwens ook afvroeg, het is hartstikke koud op onze slaapkamer. We doen daar geen verwarming aan maar ik heb het nu dus ook al een paar dagen hartstikke koud als ik wakker word, zou dat invloed hebben op je temp?

20. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Summerbloom! Jij bent ook al lang bezig zeg! Hoe was je afspraak verlopen bij de fertiliteitsarts? Wat gaat er nu gebeuren voor je zeg maar?

@Charity: Ik heb eigenlijk geen idee of de kamertemp. ook invloed kan hebben op je lichaamstemp. Ik heb het me ook afgevraagd want wij hebben een elektrische deken die ook weleens aan blijft s'nachts...
    Vul jij ook in op Fertility Friend?

Deel Deze Pagina